Tříkolejka na 160 km/h, přestavěné nádraží, z trati do Milovic cyklostezka. Jak se změní železnice v Polabí

Plánovaný termín zahájení modernizace úseku Lysá nad Labem - Nymburk je v roce 2031.
Správa železnic představila minulý týden veřejnosti plány na budoucí proměnu jedné z klíčových železničních tratí v Česku, takzvané Pravobřežky. Na setkání s veřejností v Lysé nad Labem ukázala plány proměny železniční stanice v Lysé i navazující modernizace úseku do Nymburku. Prezentace Správy železnic je ke stažení na stránkách města.
Význam Lysé jako železniční křižovatky by měl výrazně vzrůst. Přes Lysou by měly v budoucnu pokračovat vlaky také po plánované Všejanské spojce. Ta propojí stanici s tratí Nymburk – Mladá Boleslav, je jednou z částí chystaného rychlejšího spojení Prahy a Liberce.
Tomu odpovídají i plány na rozšíření počtu nástupišť ve stanici: místo stávajících dvou budou tři ostrovní, na která povedou výtahy. Postaví se také nový podchod.
Všejanská spojka povede na Milovice, stavět se má ve stejný rok, kdy má začít přestavba stanice a trati na Nymburk: 2031. „Stávající jednokolejka může být v budoucnu přestavěna na cyklostezku,“ uvedla Správa železnic v prezentaci.
Mimo stanici bude hlavní změnou přidání třetí kolej v celé délce či odstranění všech úrovňových přejezdů. Dojde také k rekonstrukci železničních stanic Nymburk (osobní a předjízdné nádraží) a Kostomlaty nad Labem. Rekonstrukcí projdou také zastávky Kamenné Zboží, Stratov a Ostrá.
Správa železnic odeslala nedávno kompletní dokumentaci o vlivu stavby na životní prostředí. Podle představeného harmonogramu by měla začít stavět v roce 2031.
Architekti ze společnosti Byró představili vizualizace nové podoby zázemí pro cestující a přednádražního prostoru. „Bude zbourána „nová“ budova a čekárna a jiné zázemí pro cestující se posune do míst pod stávající velkou informační cedulí, kde lidé nejčastěji čekají už nyní,“ popisuje město na svých stránkách.
Proměnou projde podle návrhů prostor před nádražím. Vznikne klidová zóna, autobusy se přesunou do míst, kde nyní stojí nová budova. Počet parkovacích míst by měl zůstat zachován.
Tříkolejka na 160 km/h bez přejezdů. Správa železnic mění plány na modernizaci Pravobřežky









