Polsko chystá obnovu další železniční trati u českých hranic

Soutěží se kácení dřevin na bývalé trati 312, která je již plně zarostlá.
Polský správce železniční infrastruktury PKP PLK a Dolnoslezské vojvodství začínají s přípravou revitalizace dalších dvou železniční tratí, kde desítky let nejezdí vlaky.
K návratu osobních vlaků má dojít na trati ze čtvrtého největšího dolnoslezského města Legnica směrem na jih do měst Złotoryja a Jerzmanice-Zdrój. Odtud se současně obnoví tratí do Marciszówa a města Lwówek Śląski.
Aktuálně posledním krokem k revitalizaci je vypsání soutěže na kácení dřevin v úseku Nowy Koźcioł – Wojcieszów, tedy na bývalé trati 312, která je již plně zarostlá. Zakázku vypsal dolnoslezský správce infrastruktury DSDiK, který má kromě silnic na starosti i některé lokálky.
O vypsání soutěže informoval dolnoslezský maršálek Pawel Gancarz na sociálních sítích. „Jde o nezbytný krok k následnému provedení stavebních prací. Trať bude v budoucnu opět sloužit obyvatelům Kaczawských hor a propojí tuto část regionu s většími městy Dolního Slezska,“ uvedl Gancarz. Vlaky zde přestaly jezdit v roce 1995. Trať navíc poškodily loňské povodně.
Polsko chystá obnovu další trati k českým hranicím, vlaky se mají vrátit do Bogatynie
K tomu, aby 17 kilometrů dlouhá trať skutečně sloužila k napojení na větší dolnoslezská města je ale nutné také opravit trať Legnica – Jerzmanice-Zdrój. Ta je sice sjízdná, ale nejezdí zde žádné osobní vlaky, maximem je rychlost 40 km/h.
PKP PLK se chystá na kompletní modernizaci na rychlost 120 km/h. Dokončení je plánováno na rok 2028. Náklady jsou odhadovány na 268 milionů zlotých (1,5 miliardy korun), stavba bude financována z programu Kolej Plus na obnovu regionálních tratí.
Polská revitalizace některých tratí bývá někdy mylně dávána do kontrastu s plány na rušení některých lokálek v Česku. Nejde ale o porovnatelné tratě: v Polsku se obnovují tratě mezi městy s výrazně větším počtem obyvatel či návštěvníků než u kandidátů na rušení v Česku.
