Plné dobití za 40 minut. Česko brázdí další elektro tahač

Čistě elektrický tahač Mercedes eActros 600. Foto: GLSČistě elektrický tahač Mercedes eActros 600. Foto: GLS

Tahač disponuje dojezdem 550–600 kilometrů.

České silnice začíná brázdit další čistě elektrický tahač s dlouhým dojezdem. Logistická společnost GLS zařadila do své flotily Mercedes eActros 600.

Společnost uvádí, že se jedná se o jeden z prvních čistě elektrických trucků na českých silnicích, v nákupu elektrododávek i tahačů hodlá dále pokračovat. Desetina z cca 700 doručovacích dodávek v barvách GLS už jezdí na elektřinu.

Investice do moderních technologií, jako jsou elektrické nákladní vozy, jsou proto jednou z našich klíčových priorit pro dekarbonizaci našich provozů při zachování ekonomicky udržitelného fungování,“ uvedl ředitel GLS v Česku Petr Pěcha.

Dojezd až 600 km

Tahač Mercedes eActros 600 byl letos oceněn titulem International Truck of the Year 2025. Vůz disponuje dojezdem 550–600 kilometrů na jedno nabití a teoreticky může být na nejvýkonnějších nabíječkách dobit z 0 na 100 % za 40 minut.

Nabíječky s takovým výkonem zatím nejsou příliš rozšířené. Zatím počítáme s tím, že budeme tahač dobíjet primárně v naší vlastní nabíječce v hubu v Jihlavě. Tam počítáme s 300 kW nabíjením, což umožní plné nabití tahače za zhruba 2 hodiny,“ dodal Pěcha.

Firma počítá s využitím tahače i při cestách na Slovensko. E-truck disponuje trvalým výkonem 400 kW a špičkovým výkonem až 600 kW.

Klíčovými parametry jsou pro nás dostatečná velikost nákladového prostoru, dojezd, rychlé nabíjení a dostupný servis. Vývoj jde rychle kupředu,“ uzavřel výčtem kritérií pro rozhodování o nasazení e-trucků Pěcha.

Firma není v Česku v sázce na nákladní elektromobilitu jediná. Letos v září například převzala šest nových elektrotahačů Volvo FH Electric logistická společnost Metrans.

Metrans pořídil první elektrické tahače, nabíjet je bude ze slunce

Sloužit budou pro rozvoz kontejnerů, které dorazí po železnici do Česka. Šest elektrických aut tvoří zatím jen zlomek flotily, Metrans používá v Česku zhruba 500 kamionů.

Na své trasy už loni nasadily v Česku elektrický tahač také společnosti DB Schenker, Dachser či Gebrüder Weiss. Ve všech těchto případech šlo o model Volvo FM Electric 4×2.

Ten má v běžných podmínkách provozu kapacitu akumulátorů 540kWh a výrobcem udávaný dojezd až 300 km.

Ofenziva elektrotahačů. Další logistická firma v Česku testuje Volvo FM, obstálo i v kopcích

Tagy dobíjení e-truck elektrotahač GLS logistika Mercedes
Žádné komentáře