Nová spojka odstraní křížení vlakových cest v Kolíně

Hlízovská spojka, vizualizace. Pramen: Správa železnicHlízovská spojka, vizualizace. Pramen: Správa železnic

V plánu je rovněž velká rekonstrukce kutnohorského nádraží.

Správa železnic (SŽ) pokračuje ve snaze vylepšit trať z Kolína přes Havlíčkův Brod do Brna, která je alternativou k hlavnímu koridoru přes Českou Třebovou. Aktuálně vypsala tendr na modernizaci devíti kilometrů od Kolína ke Kutné Hoře. Nejvyšší přípustnou hodnotu stanovila na 2,12 miliardy korun.

„Díky rekonstrukci a instalaci moderního zabezpečovacího zařízení se zvýší rychlost vlaků až na 160 km/h. Pro cestující mezi Kolínem a kutnohorským hlavním nádražím to bude znamenat zkrácení doby strávené na cestě,“ uvedla mluvčí SŽ Nela Eberl Friebová.

Součástí projektu je i zbudování nové Hlízovské spojky mezi koridorem a tratí na Kutnou Horu, díky které se v kolínské stanici přestanou vzájemně blokovat vlaky jedoucí do různých směrů. Konkrétně zmizí křížení cest vlaků jedoucích z Prahy do Kutné Hory s cestami vlaků mířících od Pardubic na Prahu.

Zahájení prací je naplánováno na začátek příštího roku, hotovo má být za necelé dva roky.

Rekonstrukcí projde také zastávka Hlízov. Obě nástupiště se zvýší, zastávka dostane nové přístřešky, stojany na kola, informační zařízení a kamerový systém.

Velká rekonstrukce čeká i hlavní nádraží v Kutné Hoře. Správa železnic ji řeší v samostatném projektu, aktuálně se pracuje na dokumentaci pro povolení stavby. Opravy se dočká nádražní budova a kolejiště, kde vznikne nové nástupiště.

V rámci projektu se také prodlouží stávající podchod na druhou stranu nádraží, kde se má vzniknout parkoviště. Dojde také k přeložení kolejí ve směru na Čáslav. „Zahájení stavby aktuálně předpokládáme v roce 2028, práce potrvají přibližně dva roky,“ dodala Friebová.

 

Tagy Hlízovská spojka I. koridor Správa železnic Trať 230 Kolín - Havlíčkův Brod trať Kolín - Havlíčkův Brod - Brno trať Kolín - Kutná Hora
16 komentářů