Westbahn začne jezdit s čínskými dvoupodlažními vlaky, výrobce čeká roky na schválení

Dopravce si jednotky pronajme na deset let.
Rakouský soukromý dopravce Westbahn zařadí do flotily čtyři dvoupodlažní jednotky DDEMU2 od čínského výrobce CRRC.
Nové jednotky jsou v Evropě již od roku 2019, stále ale nezískaly potřebná schválení. Dopravce věří, že nové jednotky využije již v nejbližších týdnech.
Po jednotkách Sirius, s kterými nyní jezdí v Česku RegioJet, by mělo jít o druhý typ vlaku pro osobní dopravu vyrobený v Číně schválený v Evropské unii. Westbahn si jednotky pouze pronajme na deset let, zatím si je nekupuje. Původně plánoval jejich nákup, nakonec od tohoto záměru ustoupil a pořídil si další jednotky Stadler KISS.
Na okruh VUZ dorazila už třetí čínská jednotka pro Westbahn, testy finišují
Jednotky se testovaly i v Česku, na okruhu Výzkumného Ústavu Železničního probíhaly zejména zkoušky týkající se elektromagnetické kompatibility. Schvalování probíhá v Německu.
Kapacita každé šestivozové jednotky je 536 cestujících. Westbahn je včera představil oficiálně médiím. Nové jednotky mají přispět k rozšíření kapacity, zejména na hlavní trase mezi Vídní a Salcburkem a navýšení počtu spojů o desetinu. Díky tomu by měly vlaky Westbahnu mezi vídeňským nádražím Wesbahnhof a Salcburkem jezdit každou půlhodinu
Díky čtyřem novým dvoupatrovým vlakům rozšíří Westbahn svůj vozový park na celkem 19 souprav. Toto zvýšení počtu spojů umožní 66 denních spojů Westbahn do a z vídeňské stanice Westbahnhof – o 10 % více než dříve – a tím zajistí bezproblémový provoz každou půlhodinu.
Podle výrobce i dopravce je vlak sice vyrobený v Číně, zhruba polovina je ale evropská. Jak vývojově, tak klíčovými kompomenty. „Vlaky splňují všechny specifické železniční požadavky podle nejpřísnějších norem rakouských a evropských úřadů. Schvalovací proces se blíží ke konci,“ uvedl dopravce. Podle dopravce mají jednotky i nižší spotřebu.
Technické parametry jednotek DDEMU 2
Délka 158 metrů
Šířka: 2,8 metru
Výška: 4,59 metru
Maximální provozní rychlost: 200 km/h;
Výkon: 6 040 kW;
Hmotnost 312 tun
Počet míst k sezení: 536;
Napájení: AC 25 kV / 50 Hz; AC 15 kV / 16,7 Hz;