Westbahn začne jezdit s čínskými dvoupodlažními vlaky, výrobce čeká roky na schválení
Druhá jednotka DDEMU 2, která se v Česku testuje. Foto: VUZ

Dopravce si jednotky pronajme na deset let.

Dopravce si jednotky pronajme na deset let.
Docela dost mě mrzí, že se Čínské výrobky dostávají na Evropské koleje i v zemích, které to nemají ekonomicky ani politicky zapotřebí. Že se budou prohánět ve zkorumpovaném Srbsku až takové překvapení není, ale Rakousko, no… Smutné.
Souhlas. Nechápu
Ovšem je třeba si uvědomit, že Westbahn je open access dopravce, tedy žádné dotace a jednině jak může bojovat s OBB a zároveň mít konkurenční ceny je, že se mu někde podaří ušetřit. Přeci jen nové jednotky jsou sakra pálky, což vidíme na open access u nás, kde se prostě nedaří tam mít nové vlaky.
Na druhou stranu si myslím Westbahn prsty popálil a zjišťuje, že jen cena náklady nedělá a zdá se, že se pokorně vrátí ke Stadleru.
Westbahn si ty jednotky (4ks) zatím jen na 10 let pronajal, takže si myslím že je riziko poměrně malé…
A co jako chtěl předřečník říct tím „nemají zapotřebí“?? Jakože je nějaký úřední postup schvalování a „někdo“ do něj zasáhne tak aby jednotky schváleny nebyly? Jakože jasná úřední zvůle?
Něco podobného , dvoupodlažní alstom, nebo railjet kiss, nebo kiss 200 by mohla koupit čd a problém s místenkami Praha-Ostrava -vyřešen, nějaké části vyhradit pro povinné místenky, zbytek bez……..hotovka a fičíme dál.
Stačí dát 10 vaginu místo 5
Souhlas, taky možnost…..
Tahání čínských strojů státními podniky je střelba do vlastních státních nohou…
Wesbahn není státní podnik.
Tak to se omlouvám za neznalost.
Ovšem RCA které si od CRRC koupilo/pronajalo lokomotivy na náklady už „státní“ je, protože je dcerou ÖBB
A jste si jistý že tam existuje nějaká široká paleta možností jak tomu bránit? Ovlivňovat výběrové řízení může být i trestné…
Ahhhh, to je škaredý. Fuj
6 let schvalování…může za to kamionová lobby? 🤣
Čelo vozu mi připomíná běluhu 😀
A nějaké zkušenosti se Siriusem někdo nemáte?
Já zkušenost mám a na polabskou R23 dobrý. Dlouhou trasu bych tím ale jet nechtěl.
Jestli myslíte dlouhou trasu třeba z Phy do Ovy, tak ja bych tím klidně jel. Za mě dobrý. V něčem celkem netradiční, ale nijak mě to neuraželo, ani nepohoršovalo…
Na Praha – Ostrava je už Stadler Flirt Leo Expresu pohodlnější než Sirius.
Osobně se mi v tom cestovalo dobře, jak v druhé tak první třídě, ten hluk od motorů tam není zase tak strašný. Pro vyšší lidi je tam méně místa na nohy ale dá se to přežít. Chybí tomu však trochu doladění detailů, hlavně u informačního systému. Každopádně to že si to takhle objednal LE je trochu zarážející. Z pohledu strojvedoucího nemůžu zase tak hodnotit, seděl jsem v tom jenom chvilku, ale vypadalo to dost intuitivně.
Slyšel jsem něco o brzdách, prý nejsou moc dimenzované na častější brzdění. Asi k tomu řekl něco více někdo, kdo s tím přichází do styku…
Nějak moc plechu a málo oken.
Já četl, že se s nimi počítá na novou linku z Vídně do Budapešti. Mimochodem, půlhodinový interval do Salzburku je, až na pár výjimek, už teď.
Ta nová souprava má výbavu i na 25kV, tak se to spojení nabízí samo.
Ani Bratislava by nebola zlá destinácia. Vlak každé dve hodiny do Mníchova, hmmmm…..