Westbahn začne jezdit s čínskými dvoupodlažními vlaky, výrobce čeká roky na schválení

Druhá jednotka DDEMU 2, která se v Česku testuje. Foto: VUZDruhá jednotka DDEMU 2, která se v Česku testuje. Foto: VUZ

Dopravce si jednotky pronajme na deset let.

Odebírat
Upozornit na
guest
25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Martin Grill

Docela dost mě mrzí, že se Čínské výrobky dostávají na Evropské koleje i v zemích, které to nemají ekonomicky ani politicky zapotřebí. Že se budou prohánět ve zkorumpovaném Srbsku až takové překvapení není, ale Rakousko, no… Smutné.

petr

Souhlas. Nechápu

Y.K.

Ovšem je třeba si uvědomit, že Westbahn je open access dopravce, tedy žádné dotace a jednině jak může bojovat s OBB a zároveň mít konkurenční ceny je, že se mu někde podaří ušetřit. Přeci jen nové jednotky jsou sakra pálky, což vidíme na open access u nás, kde se prostě nedaří tam mít nové vlaky.

Na druhou stranu si myslím Westbahn prsty popálil a zjišťuje, že jen cena náklady nedělá a zdá se, že se pokorně vrátí ke Stadleru.

SYN

Westbahn si ty jednotky (4ks) zatím jen na 10 let pronajal, takže si myslím že je riziko poměrně malé…
A co jako chtěl předřečník říct tím „nemají zapotřebí“?? Jakože je nějaký úřední postup schvalování a „někdo“ do něj zasáhne tak aby jednotky schváleny nebyly? Jakože jasná úřední zvůle?

sotous108

Něco podobného , dvoupodlažní alstom, nebo railjet kiss, nebo kiss 200 by mohla koupit čd a problém s místenkami Praha-Ostrava -vyřešen, nějaké části vyhradit pro povinné místenky, zbytek bez……..hotovka a fičíme dál.

Avlaky

Stačí dát 10 vaginu místo 5

sotous108

Souhlas, taky možnost…..

MaC

Tahání čínských strojů státními podniky je střelba do vlastních státních nohou…

X 1

Wesbahn není státní podnik.

MaC

Tak to se omlouvám za neznalost.

2101

Ovšem RCA které si od CRRC koupilo/pronajalo lokomotivy na náklady už „státní“ je, protože je dcerou ÖBB

SYN

A jste si jistý že tam existuje nějaká široká paleta možností jak tomu bránit? Ovlivňovat výběrové řízení může být i trestné…

Petr Šimek

Ahhhh, to je škaredý. Fuj

Stráťa

6 let schvalování…může za to kamionová lobby? 🤣

asfalter

Čelo vozu mi připomíná běluhu 😀

Kdo já

A nějaké zkušenosti se Siriusem někdo nemáte?

Daniel Jablonecký

Já zkušenost mám a na polabskou R23 dobrý. Dlouhou trasu bych tím ale jet nechtěl.

Ferda

Jestli myslíte dlouhou trasu třeba z Phy do Ovy, tak ja bych tím klidně jel. Za mě dobrý. V něčem celkem netradiční, ale nijak mě to neuraželo, ani nepohoršovalo…

X 1

Na Praha – Ostrava je už Stadler Flirt Leo Expresu pohodlnější než Sirius.

Lukyn

Osobně se mi v tom cestovalo dobře, jak v druhé tak první třídě, ten hluk od motorů tam není zase tak strašný. Pro vyšší lidi je tam méně místa na nohy ale dá se to přežít. Chybí tomu však trochu doladění detailů, hlavně u informačního systému. Každopádně to že si to takhle objednal LE je trochu zarážející. Z pohledu strojvedoucího nemůžu zase tak hodnotit, seděl jsem v tom jenom chvilku, ale vypadalo to dost intuitivně.

Libor

Slyšel jsem něco o brzdách, prý nejsou moc dimenzované na častější brzdění. Asi k tomu řekl něco více někdo, kdo s tím přichází do styku…

Jméno

Nějak moc plechu a málo oken.

Ventura35

Já četl, že se s nimi počítá na novou linku z Vídně do Budapešti. Mimochodem, půlhodinový interval do Salzburku je, až na pár výjimek, už teď.

X 1

Ta nová souprava má výbavu i na 25kV, tak se to spojení nabízí samo.

ICE_Laco

Ani Bratislava by nebola zlá destinácia. Vlak každé dve hodiny do Mníchova, hmmmm…..