Na okruh VUZ dorazila už třetí čínská jednotka pro Westbahn, testy finišují

Jednotka DDEMU 2 pro Westbahn ve Velimi. Foto: VUZJednotka DDEMU 2 pro Westbahn ve Velimi. Foto: VUZ

Ve Velimi jsou aktuálně na testech tři různá vozidla od CRRC.

Čínský výrobce kolejové techniky CRRC poslal na zkušební okruh Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) již třetí elektrickou jednotku DDEMU2. Jednotka pro 571 cestujících má v budoucnu jezdit pro rakouského soukromého dopravce Westbahn.

O příjezdu informoval VUZ na svém twitterovém účtu. Tři stejné jednotky budou ve Velimi jen dnes, jedna naopak odjede. Ve Velimi jsou aktuálně i dva další produkty CRRC – jednotka Sirius původně určená pro Leo Express a akutrolejová lokomotiva pro ÖBB Rail Cargo Hungary.

První jednotka dorazila do Velimi loni v květnu. Šestivozová jednotka je navržena plně podle norem TSI, maximální rychlost je 200 km/h. V Česku se provádí část zkoušek potřebných ke schválení, zejména týkající se elektromagnetické kompatibility. Schvalování probíhá v Německu.

CRRC tvrdí, že při konstrukci využila více kompozitní materiály, podle výrobce je tak jednotka jen o 10 % těžší než jednopodlažní. Vlak je vybaven sedadly první a druhé třídy, součástí bude prostor pro vozíčkáře a přepravu kol. Westbahn nemá vlaky koupit, ale pronajmout si je. Budou schváleny pro provoz v Rakousku a dalších pěti zemích. O jaké země má konkrétně jít ale výrobce neoznámil.

Námluvy mezi čínským výrobcem a rakouským dopravcem začaly už v roce 2019, kdy nejprve Westbahn oznámil nákup nových jednotek od CRRC. Dopravce ale změnil názor a objednal patnáct šestivozových jednotek Stadler Kiss 3. Westbahn se nakonec rozhodl pronajmout si ještě čtyři jednotky od čínského výrobce.

Tagy crrc DDEMU 2 vúž Výzkumný ústav železniční Westbahn
29 komentářů