Podepsáno. SŽ uzavřela desetimiliardovou soutěž na proměnu královéhradeckého uzlu

Železniční stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnicŽelezniční stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnic

Od podání nabídek do podpisu smlouvy uplynul více než rok.

Správa železnic po více než roce od vyhlášení uzavřela jednu z největších zakázek v posledních letech. Desetimiliardovou přestavbu královéhradeckého uzlu zajistí sdružení firem OHLA ŽS, Subterra a Elektrizace železnic.

Vyplývá to z podepsaného kontraktu, který Správa železnic zveřejnila v registru smluv. Sdružení získalo zakázku za 9,94 miliardy korun, strop byl o zhruba 400 milionů korun výše. Jde nejen o jednu z největších zakázek Správy železnic, ale i jednu z nejdéle trvajících: termín pro podání nabídek uplynul už před více než rokem. Teprve nyní došlo k podpisu smlouvy. Stavba byla jednou z akcí, u kterých se podpis zdržel kvůli nejasnému stavu státního rozpočtu na příští rok. Nyní se zdá, že už SŽ získala jistotu, že se peníze našly.

Kdo další se do soutěže přihlásil není jasné. Správa železnic není dlouhodobě schopná se zveřejním smlouvy v registru smluv současně publikovat i písemnou zprávu zadavatele.

Modernizac stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnic

Modernizac stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnic

Poměna celého královéhradeckého uzlu je schována pod akci s poněkud krkolomným názvem „Modernizace trati Hradec Králové – Pardubice – Chrudim, 2. stavba, zdvojkolejnění Opatovice nad Labem – Hradec Králové, 1. etapa, ŽST Hradec Králové hl.n.“ Její součástí bude i demolice některých stávajících objektů. Už v červenci získala Správa železnic pro celou stavbu povolení.

Nová nástupiště, rekonstrukce podchodů

Stanice mimo jiné získá nové nástupiště a všechna stávající projdou celkovou rekonstrukcí. Obnovou projdou oba podchody, zároveň budou prodlouženy až k novému nástupišti. Přístup k vlakům zajistí kromě schodiště také eskalátory a výtahy.

Ve stanici dojde také ke kompletní rekonstrukci kolejiště, rychlost vlaků se zvýší až na 80 km/h. Ve stanici bude nově ETCS. V přednádražním prostoru se počítá s výstavbou dvou cyklověží a parkoviště P+R.

Dojde také na rozšíření silnice pod mostem na Gočárově třídě. V nové podobě bude mít tři silniční pruhy a dva chodníky s cyklostezkami. Budou zrušeny přejezdy v ulici Na Důchodě, chodci budou místo toho využívat nový podchod. Část nákladů uhradí město. Hotovo by mělo být dle plánů v roce 2030. Detailně stavbu popisuje informační leták.

Tagy Elektrizace železnic (EŽ) Hradec Králové hlavní nádraží OHLA ŽS Správa železnic Subterra železniční stanice Hradec Králové
44 komentářů