kmax

Podepsáno. SŽ uzavřela desetimiliardovou soutěž na proměnu královéhradeckého uzlu

Železniční stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnicŽelezniční stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnic

Od podání nabídek do podpisu smlouvy uplynul více než rok.

74 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
cyfansoddwr

a Ruzyně-Kladno?

Valy

Optikou článku „Přehledně: Peníze, složitá řešení atd. Jak se stát vymlouvá na další zpoždění rychlejší trati z Liberce do Prahy“, resp. odpovědi MD ke stavu dopravy do Liberce: „v oblasti dálniční infrastruktury existuje už několik desítek let kompaktní čtyřpruhové spojení Prahy a Liberce, které například z Prahy do Českých Budějovic dodnes chybí“. Hradec Králové je oproti Liberce napojen na dálnici. Od Turnova do Liberce se o dálnici nedá mluvit. Hradec Králové je napojený zrekonstruovanou železnicí na páteřní koridor v Pardubicích. SŽ nyní zaplatí rekonstrukci uzlu za 10 mld, v případě Liberce MD říká, že nejprve město s krajem musí postavit… Číst vice »

Alenkaf

Celkem ne Hradec má terminál u nádraží 15 let, Liberec ho teprve začal připravovat. Hradec leží na objizdne trase nejvytizenejsiho koridoru Liberec ne, oprava trati pres Hradec byla schválena v roce 2016, pres Liberec v roce 2024. Ještě něco?

Jiří Šrámek

Aha. Takže budeme nadále ještě více posilovat již silné a na slabé budeme okázale kašlat, protože jsou přeci slabí a nevyplatí se to. Opravdu názor hodný mramoru. Nebo někoho z vedoucích ze SŽ.

Edudant

Hradec rozhodně železničně nepatří mezi silné.

Jiří Kouba

Zato silničně a dálničně ano , nemusí mít všechno hned.

Frantisek X

Dala se přednost dálnici, podobně jako u Liberce. Nevidím extra rozdíl. Jen, že ta rychlostní silnice na sever vznikla o mnoho dříve a nabídla (bohužel) o dost výhodnější cestu autem oproti vlaku. Nakonec, také „nemusíte mít všechno“, byť by lepší vlak byl fajn – ale ne za cenu úplného vykopání místních vazeb a nákladů…

Alenkaf

Definujte hned? Dálnice je tam 20 let

Jiří Kouba

Hned se týká ne toho, co máte – připočtěte městský komunikační systém k dálnicím, a ta tam rozhodně není 20 let, viz p. Havránková – ale týká se toho, co chcete, lepší železnici.

jj78

leží na tranzitu, Liberec mimo

Jiří Kouba

Na jakém tranzitu ? Prosím upřesnit. A LIberec by se měl stavět právě proto, aby ten železniční tranzit vznikl nebo se přinejmenším zdokonalil. Do Pardubic to máte 12-15 minut a odtamtud do Prahy 45 minut. Liberec to má vlakem jakpak dlouho ?

a8n

Kam by ten tranzit přes Liberec měl podle vás směřovat.

Frantisek X

Co je na rekonstrukci nádraží a přidání druhé koleje (a to zatím nikoli ve směrech Praha a Choceň) posilováním již silného? Kdyby se to týkalo varianty VRT „Polabí“, tak ano, ale prosté zdvoukolejnění alespoň jedné (!) tam zaústěné tratě a oprava nádraží snad není nic tak extra. Navíc u toho Liberce je totéž plánováno o dost náročnějším (až diskutabilním) způsobem, takže to logicky naráží na více úskalí.

jj78

Tak se přestěhuj

Jiří Kouba

Z jednoho terminálu u libereckého vlakového nádraží jsem nedávno odjížděl ….. argumentace mi připadá nepodložená skutečným stavem.

Milan

někteří ještě nepochopili rozdíl, že Liberec je uprostřed lesa dopravně i fakticky a Hradec je zkrátka křižovatka….když se podíváte na Ž. stanici Liberec, tak vše končí ve zdi.
Propojenost kraje je nulová a lidi běhají jak šílení, mezi vlaky.

Jiří Kouba

No a právě to je důvod, aby se v Liberci investovalo a ta propojenost se zlepšovala.

Frantisek X

No jo, ale propojenost dále na sever, třeba do Zhořelce apod. Po železnici tedy, silnice má tím směrem už zase – bohužel – navrch.

Jiří Kouba

Ano, to právě myslíme (nejsem zdaleka sám).

Plecháč

Takže zákaz podepisování už skončil?

Lkprak

Kéž by. Moc bych si přál, abych si podobnou zprávu mohl přečíst i o stavbě Ruzyně – Kladno.

Jiří Urban

Za mě D35 Ulibice – Hořice 😊

J.K.

Nevíme, ale na novinkách je nějaká indicie, že se budoucí vláda shodla na přístupu k vysokorychlostním tratím – něco jako „soustředit se jenom na nejdůležitější úseky“….

Ale reálně u SŽ nebyl zákaz podepisování, jenom nebylo nic připraveno. To spíš ŘSD…

Error

„Ale reálně u SŽ nebyl zákaz podepisování, jenom nebylo nic připraveno. To spíš ŘSD…“

Realne to pisete pod clankem o stavbe SZ, u ktere byl zakaz podpisu…

Alenkaf

¹Ano je to tak. Důvody proč se to nakonec podepsalo jsou dva. Za prvé když se nestihli letošní listopadové výluky, tak by to znamenalo posun o celý rok, protože další by byly možné až příští listopad, včetně ročního posunu všech navaznych staveb ( Vochoc, Hradec-Opatovice, zvýšení Choceň-Ardubice na 200km/h atd.) A za druhé finanční nároky na příští rok jsou jen malé, protože celý příští rok budou v zásadě jen přípravné práce)

J.K.

Tak tam jsou taky nesmysly typu „Kompletní modernizace Plzeň – Domažlice“, kde se reálně čeká na stavební povolení pro Nýřany, tak těžko věřit zbytku… ( A Nýřany budou mít podíl z CEFu, tak to asi projde)

J.K.

Ano, i chápu ten tlak na prachy, jenom mi to pak brání věřit tomu že nějaké položky jsou náhodou pravda… To tam rovnou mohli dát i VRT, když už je tam celá trať do Domažlic.:)

Lukáš

Nesmysl, byl zákaz u obou

Lukáš

Anebo Kupka už skončil…

Petr

Pořád se ptám vzhledem k rozpočtu, provizornímu rozpočtu po nechaných nebo nenechaných dírách státního rozpočtu budou ty stovky miliard na všechny ty projekty zejména extremní rok 2028 na zahájení všech staveb, které se desítky let posouvají, a je u ních vždy rok 2028?

Petr

Samozřejmě se toho postaví zlomek.

Alenkaf

U tehlech velkých staveb většinou na prvni rok výstavby moc peněz nepotřebuje te mnohem vyzivnejsi jsou další roky.

Noname

Tak se to ještě posune 😀

Tomariero

Tam dle mého už ani nejde o to že se zahájí ale budou v tom roce připraveny k zahájení a pak se podle priority budou postupně stavět.

libor

furt samé uzly, ale postavit kus pořádné železnice, to ne…

Frantisek

Taky se těším na ty zástupy nových cestujících, co pak rituálně hodí svoje auto ze skály/do řeky a budou jezdit jen vlakem/vhd

Ondra K.

Jenže „pořádná železnice“ potřebuje k funkčnosti i ty uzly.

To je jako investovat do dvoukolejné trati Brno – Přerov, ale nechat ji zaústěnou do jednokolejného černovického trojúhelníku, kde už teď se ve směru od Slatiny běžně čeká na křižování.

Šalina na Špilas

Na jednu stranu ano, na druhou já klidně pojedu z Židenic nebo Krpole šalinou, pokud budu valit vlakem 200 km/h až do Přerova.

Ondra K.

Jen, aby to v takovém případě neznamenalo jet spíš ze Slatiny…

Šalina na Špilas

Což kdyby zavedli expresní spoj, tak trvá do centra přesně stejně dlouho mimo špičku jako okružní jízda vlakem Komárovem a Černovicemi. Ve špičce by to problém byl, ale nevěřím, že by jeden expres za hodinu do Krpole neprotlačili.

Frantisek X

Jako, že pojedete „projet se“? Aneb stavby pro občasnou 200 km/h potěchu, každodenní cesty nadále raději přímo autem? Taková docela častá plánovací strategie současnosti… 🙂

Alenkaf

A Krpole a Židenice tam vznikly při velkém třesku?

a8n

Nicméně co si budem, tak to nakonec u zmíněných staveb dopadne.

Alenkaf

Zaplatpanbu ze se poučili a dělají se i uzly, ne jako když se dělaly koridory, uzly se vynechaly a pak tvořily špunt. To vynechání je i důvod, proč jich je trd více. Pardubicemi nebo Třebová měly být hotové už 15 let. Teď už snad chybí jen Ostrava a Brno, možná pár méně významných staveb v praze.

Ústečan

Ještě Kralupy, ale jinak souhlas

a8n

Reálně i Hranice, Kolín se taky pokaždé spíš flikuje.

Náhodný Kolemjdoucí

Neměly se Hranice dělat s Moravskou bránou?

a8n

Mají, ale na tom, že se do nich v rámci koridorů téměř nesáhlo, to nic nemění.

qěcy

Jsem zvědav na kolejové schéma a dopravní program, když tam má jezdit 3/4 vlaků kolizně, po zprovoznění VoChocu ve špičce nejméně 16 vlaků osobní dopravy a cca 4 tranzitní náklady.

qěcy

…za hodinu.

Dusanh

Takhle se to přece nikdy nedělalo 😉 Přece nebudeme narušovat odkaz zanechaný našimi předky výstavbou nějakého mimoúrovňového rozpletu!

To by se jeden po....

To jste asi spletl, né?
Ta trať V. Osek – Choceň je plánovaný NÁKLADNÍ koridor.
Takže tam asi nebude jezdit 16 osobáků a 4 náklady za hodinu, ale 16 nákladů a 4 osobáky za hodinu.

Beny

Čekal jsem i zrušení přejezdu v ul. U Fotochemy, který má alternativu a slouží jen 3 bytovkám… a ředitelství SŽ, což bude asi ten důvod 😉

Vvvt

SPRÁVA NÁDRAŽÍ

Frantisek

Taky davaji do oprav pametek vic nez ministerstvo kultury! Protoze nejvic jsou ty pamatky co maji nejaky vztah k zeleznici!

Clovek

Přemýšlím jestli SŽ někdy uzavřela takhle velkou zakázku, která by se netýkala primárně nádraží, ale skutečného zrychlení a zatraktivnění železnice.

Jméno

Kojetín – Přerov, 10,499 mld.

Alenkaf

Spoustu dnes již hotových koridorovych staveb by bylo dražších kdyby se stavěly dnes., inflace v posledních letech byla brutální. Namátkou plzen -Rokycany , Sudoměřice-Votice, Benešov-Votice, nové spojení v Praze atd.

David

Inflace nebyla tak brutální jako drážní inflace. Zatímco ta normální inflace byla max pár desítek procent, ta drážní je v celočíselných násobcích.

berka496

Ať raději dojde ke zdvoukolejnění celého úseku Pardubice-Hradec Králové!

Honza

Jaká je situace s kaštanama? Stále neprošlo kácení?

Ventura35

Bude se stavět ochranná kostrukce.

Rarife

Tohle už platí? Viděl jsem jenom nějaký návrh.

bývalý volič ODS

Pane bože to jako vážně?? 🤢🤢🤦🤦🤦

Modré zábradlí

Klíněnka jírovcová už si brousí kusadla 😁

Adam Ř

Škoda že neudělali alespoň zdvojkolejnění Opatovice – Chlumec – VOsek. Mohli jsme mít půlku VOChocu hotovou a funkční bez větších složitostí při projednávání.

maaaca

Tahle stavba musí proběhnout jako první před všema dvoukolejkama co mají do Hradce zaúsťovat

Petr

Proč? Však je že stanice vyvedená kusá kolej směrem na Pardubice

Alenkaf

Myslíte ty výtažné koleje bez zabezpečení na které od války nikdo nesahl?

Petr

Šáhnout na ně a zabezpečit bez rekonstrukce celý stanice nejde?

Dusanh

NEJDE 😀

maaaca

Jo a od Chlumce se to vezme přes pahrbek 😁