Podepsáno. SŽ uzavřela desetimiliardovou soutěž na proměnu královéhradeckého uzlu
Železniční stanice Hradec Králové. Foto: Správa železnic

Od podání nabídek do podpisu smlouvy uplynul více než rok.

Od podání nabídek do podpisu smlouvy uplynul více než rok.
a Ruzyně-Kladno?
Optikou článku „Přehledně: Peníze, složitá řešení atd. Jak se stát vymlouvá na další zpoždění rychlejší trati z Liberce do Prahy“, resp. odpovědi MD ke stavu dopravy do Liberce: „v oblasti dálniční infrastruktury existuje už několik desítek let kompaktní čtyřpruhové spojení Prahy a Liberce, které například z Prahy do Českých Budějovic dodnes chybí“. Hradec Králové je oproti Liberce napojen na dálnici. Od Turnova do Liberce se o dálnici nedá mluvit. Hradec Králové je napojený zrekonstruovanou železnicí na páteřní koridor v Pardubicích. SŽ nyní zaplatí rekonstrukci uzlu za 10 mld, v případě Liberce MD říká, že nejprve město s krajem musí postavit… Číst vice »
Celkem ne Hradec má terminál u nádraží 15 let, Liberec ho teprve začal připravovat. Hradec leží na objizdne trase nejvytizenejsiho koridoru Liberec ne, oprava trati pres Hradec byla schválena v roce 2016, pres Liberec v roce 2024. Ještě něco?
Aha. Takže budeme nadále ještě více posilovat již silné a na slabé budeme okázale kašlat, protože jsou přeci slabí a nevyplatí se to. Opravdu názor hodný mramoru. Nebo někoho z vedoucích ze SŽ.
Hradec rozhodně železničně nepatří mezi silné.
Zato silničně a dálničně ano , nemusí mít všechno hned.
Dala se přednost dálnici, podobně jako u Liberce. Nevidím extra rozdíl. Jen, že ta rychlostní silnice na sever vznikla o mnoho dříve a nabídla (bohužel) o dost výhodnější cestu autem oproti vlaku. Nakonec, také „nemusíte mít všechno“, byť by lepší vlak byl fajn – ale ne za cenu úplného vykopání místních vazeb a nákladů…
Definujte hned? Dálnice je tam 20 let
Hned se týká ne toho, co máte – připočtěte městský komunikační systém k dálnicím, a ta tam rozhodně není 20 let, viz p. Havránková – ale týká se toho, co chcete, lepší železnici.
leží na tranzitu, Liberec mimo
Na jakém tranzitu ? Prosím upřesnit. A LIberec by se měl stavět právě proto, aby ten železniční tranzit vznikl nebo se přinejmenším zdokonalil. Do Pardubic to máte 12-15 minut a odtamtud do Prahy 45 minut. Liberec to má vlakem jakpak dlouho ?
Kam by ten tranzit přes Liberec měl podle vás směřovat.
Co je na rekonstrukci nádraží a přidání druhé koleje (a to zatím nikoli ve směrech Praha a Choceň) posilováním již silného? Kdyby se to týkalo varianty VRT „Polabí“, tak ano, ale prosté zdvoukolejnění alespoň jedné (!) tam zaústěné tratě a oprava nádraží snad není nic tak extra. Navíc u toho Liberce je totéž plánováno o dost náročnějším (až diskutabilním) způsobem, takže to logicky naráží na více úskalí.
Tak se přestěhuj
Z jednoho terminálu u libereckého vlakového nádraží jsem nedávno odjížděl ….. argumentace mi připadá nepodložená skutečným stavem.
někteří ještě nepochopili rozdíl, že Liberec je uprostřed lesa dopravně i fakticky a Hradec je zkrátka křižovatka….když se podíváte na Ž. stanici Liberec, tak vše končí ve zdi.
Propojenost kraje je nulová a lidi běhají jak šílení, mezi vlaky.
No a právě to je důvod, aby se v Liberci investovalo a ta propojenost se zlepšovala.
No jo, ale propojenost dále na sever, třeba do Zhořelce apod. Po železnici tedy, silnice má tím směrem už zase – bohužel – navrch.
Ano, to právě myslíme (nejsem zdaleka sám).
Takže zákaz podepisování už skončil?
Kéž by. Moc bych si přál, abych si podobnou zprávu mohl přečíst i o stavbě Ruzyně – Kladno.
Za mě D35 Ulibice – Hořice 😊
Nevíme, ale na novinkách je nějaká indicie, že se budoucí vláda shodla na přístupu k vysokorychlostním tratím – něco jako „soustředit se jenom na nejdůležitější úseky“….
Ale reálně u SŽ nebyl zákaz podepisování, jenom nebylo nic připraveno. To spíš ŘSD…
„Ale reálně u SŽ nebyl zákaz podepisování, jenom nebylo nic připraveno. To spíš ŘSD…“
Realne to pisete pod clankem o stavbe SZ, u ktere byl zakaz podpisu…
¹Ano je to tak. Důvody proč se to nakonec podepsalo jsou dva. Za prvé když se nestihli letošní listopadové výluky, tak by to znamenalo posun o celý rok, protože další by byly možné až příští listopad, včetně ročního posunu všech navaznych staveb ( Vochoc, Hradec-Opatovice, zvýšení Choceň-Ardubice na 200km/h atd.) A za druhé finanční nároky na příští rok jsou jen malé, protože celý příští rok budou v zásadě jen přípravné práce)
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/kvuli-chybejicim-miliardam-maji-nove-dopravni-stavby-stopku-366205
Vyhodnoceno a připraveno k podpisu zde bylo někdy od konce srpna, do té doby se čekalo ještě na pravomocné stavební povolení.
Tak tam jsou taky nesmysly typu „Kompletní modernizace Plzeň – Domažlice“, kde se reálně čeká na stavební povolení pro Nýřany, tak těžko věřit zbytku… ( A Nýřany budou mít podíl z CEFu, tak to asi projde)
Jistě jste si všiml, že zdrojem tabulky je SŽ:-)
Ano, i chápu ten tlak na prachy, jenom mi to pak brání věřit tomu že nějaké položky jsou náhodou pravda… To tam rovnou mohli dát i VRT, když už je tam celá trať do Domažlic.:)
Nesmysl, byl zákaz u obou
Anebo Kupka už skončil…
Pořád se ptám vzhledem k rozpočtu, provizornímu rozpočtu po nechaných nebo nenechaných dírách státního rozpočtu budou ty stovky miliard na všechny ty projekty zejména extremní rok 2028 na zahájení všech staveb, které se desítky let posouvají, a je u ních vždy rok 2028?
Samozřejmě se toho postaví zlomek.
U tehlech velkých staveb většinou na prvni rok výstavby moc peněz nepotřebuje te mnohem vyzivnejsi jsou další roky.
Tak se to ještě posune 😀
Tam dle mého už ani nejde o to že se zahájí ale budou v tom roce připraveny k zahájení a pak se podle priority budou postupně stavět.
furt samé uzly, ale postavit kus pořádné železnice, to ne…
Taky se těším na ty zástupy nových cestujících, co pak rituálně hodí svoje auto ze skály/do řeky a budou jezdit jen vlakem/vhd
Jenže „pořádná železnice“ potřebuje k funkčnosti i ty uzly.
To je jako investovat do dvoukolejné trati Brno – Přerov, ale nechat ji zaústěnou do jednokolejného černovického trojúhelníku, kde už teď se ve směru od Slatiny běžně čeká na křižování.
Na jednu stranu ano, na druhou já klidně pojedu z Židenic nebo Krpole šalinou, pokud budu valit vlakem 200 km/h až do Přerova.
Jen, aby to v takovém případě neznamenalo jet spíš ze Slatiny…
Což kdyby zavedli expresní spoj, tak trvá do centra přesně stejně dlouho mimo špičku jako okružní jízda vlakem Komárovem a Černovicemi. Ve špičce by to problém byl, ale nevěřím, že by jeden expres za hodinu do Krpole neprotlačili.
Jako, že pojedete „projet se“? Aneb stavby pro občasnou 200 km/h potěchu, každodenní cesty nadále raději přímo autem? Taková docela častá plánovací strategie současnosti… 🙂
A Krpole a Židenice tam vznikly při velkém třesku?
Nicméně co si budem, tak to nakonec u zmíněných staveb dopadne.
Zaplatpanbu ze se poučili a dělají se i uzly, ne jako když se dělaly koridory, uzly se vynechaly a pak tvořily špunt. To vynechání je i důvod, proč jich je trd více. Pardubicemi nebo Třebová měly být hotové už 15 let. Teď už snad chybí jen Ostrava a Brno, možná pár méně významných staveb v praze.
Ještě Kralupy, ale jinak souhlas
Reálně i Hranice, Kolín se taky pokaždé spíš flikuje.
Neměly se Hranice dělat s Moravskou bránou?
Mají, ale na tom, že se do nich v rámci koridorů téměř nesáhlo, to nic nemění.
Jsem zvědav na kolejové schéma a dopravní program, když tam má jezdit 3/4 vlaků kolizně, po zprovoznění VoChocu ve špičce nejméně 16 vlaků osobní dopravy a cca 4 tranzitní náklady.
…za hodinu.
Takhle se to přece nikdy nedělalo 😉 Přece nebudeme narušovat odkaz zanechaný našimi předky výstavbou nějakého mimoúrovňového rozpletu!
To jste asi spletl, né?
Ta trať V. Osek – Choceň je plánovaný NÁKLADNÍ koridor.
Takže tam asi nebude jezdit 16 osobáků a 4 náklady za hodinu, ale 16 nákladů a 4 osobáky za hodinu.
Čekal jsem i zrušení přejezdu v ul. U Fotochemy, který má alternativu a slouží jen 3 bytovkám… a ředitelství SŽ, což bude asi ten důvod 😉
SPRÁVA NÁDRAŽÍ
Taky davaji do oprav pametek vic nez ministerstvo kultury! Protoze nejvic jsou ty pamatky co maji nejaky vztah k zeleznici!
Přemýšlím jestli SŽ někdy uzavřela takhle velkou zakázku, která by se netýkala primárně nádraží, ale skutečného zrychlení a zatraktivnění železnice.
Kojetín – Přerov, 10,499 mld.
Spoustu dnes již hotových koridorovych staveb by bylo dražších kdyby se stavěly dnes., inflace v posledních letech byla brutální. Namátkou plzen -Rokycany , Sudoměřice-Votice, Benešov-Votice, nové spojení v Praze atd.
Inflace nebyla tak brutální jako drážní inflace. Zatímco ta normální inflace byla max pár desítek procent, ta drážní je v celočíselných násobcích.
Ať raději dojde ke zdvoukolejnění celého úseku Pardubice-Hradec Králové!
Jaká je situace s kaštanama? Stále neprošlo kácení?
Bude se stavět ochranná kostrukce.
Tohle už platí? Viděl jsem jenom nějaký návrh.
Pane bože to jako vážně?? 🤢🤢🤦🤦🤦
Klíněnka jírovcová už si brousí kusadla 😁
Škoda že neudělali alespoň zdvojkolejnění Opatovice – Chlumec – VOsek. Mohli jsme mít půlku VOChocu hotovou a funkční bez větších složitostí při projednávání.
Tahle stavba musí proběhnout jako první před všema dvoukolejkama co mají do Hradce zaúsťovat
Proč? Však je že stanice vyvedená kusá kolej směrem na Pardubice
Myslíte ty výtažné koleje bez zabezpečení na které od války nikdo nesahl?
Šáhnout na ně a zabezpečit bez rekonstrukce celý stanice nejde?
NEJDE 😀
Jo a od Chlumce se to vezme přes pahrbek 😁