Strojvedoucí už nebudou dostávat rozkazy na papíře. Část výpravčích vnější služby končí, SŽ je nepropustí

ARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: ArrivaARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: Arriva

Správa železnic zaměstnance převede na jiné pozice.

Správa železnic zruší během příštího roku několik desítek pracovních míst takzvaných výpravčích vnější služby. Důvodem je nový způsob zpravování strojvedoucích o mimořádnostech na trati.

„V první polovině příštího roku dojde k postupnému zániku nižších desítek pracovních míst. Nejedná se ale o propouštění – zaměstnance si ponecháme a podle jejich odbornosti je převedeme na jiná pracoviště,“ řekla mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová.

Výpravčí vnější služby jsou označováni někdy také jako venkovní výpravčí. Strojvedoucí informují o mimořádnostech, mají často také řadu dalších úkolů od obsluhy informačního systému pro cestující až po nouzovou obsluhu výhybek. Detailně práci výpravčích vnější služby popisuje například u českolipské stanice Aliance drážního provozu. Rušení pozic se týká jen těch výpravčích, kteří měli na starost jen zpravování strojvedoucích.

Předseda podnikového výboru Odborového sdružení železničářů Miroslav Maincl na stránkách OSŽ uvedl, že rušení pozic vychází z nového způsobu zpravování vlaků o mimořádnostech.

„To už nebude od nového grafikonu probíhat tak, jak jsme byli zvyklí, tedy papírovým rozkazem, který obdrží strojvedoucí od venkovního výpravčího. Zpravení strojvedoucího bude mít za povinnost samotný dopravce, který obdrží příslušné informace z centrálního pracoviště Správy železnic, kde se budou zpracovávat všechny informace z jednotlivých složek podniku,“ uvedl Maincl. Dojde také ke zrušení regionálních center pro zpravování vlaků, kterých bylo šest.

Tagy Správa železnic výpravčí vnější služby
56 komentářů