Strojvedoucí už nebudou dostávat rozkazy na papíře. Část výpravčích vnější služby končí, SŽ je nepropustí

ARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: ArrivaARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: Arriva

Správa železnic zaměstnance převede na jiné pozice.

Odebírat
Upozornit na
guest
56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Antonín1

Když čtu komentáře níže, vzpomenu si opět na Jiráskovo „Proti všem“. To snad je Čechům geneticky zakódováno, že jakmile se něco mění, velká část je proti tomu, ať už to je to zde psané v článku nebo něco jiného – včera jinde velký protest v názorech proti samoobslužným pokladnám, ve světě běžným, nedávno boj za platbu v hotovosti a nikoli bezhotovostní danou zákonně, když už se dnes třeba ve Skandinávii, hlavně Švédsku, platí jen bezhotovostně a na hotovost koukají jako na něco z jiného světa. Už se skoro nedivím, že pro 26 států EU je něco vhodné, co chtějí, ale… Číst vice »

Jeffer

No, konečne trochu pokroku. V letectve tiež jednotlivé riadenia letovej prevádzky vydávajú NOTAMy pre svoju oblasť (štát) a navigačné oddelenie aerolinky z toho urobí výcuc relevantných pre daný let (letiská vzletu, pristátia a záložné + veci na trase) a doručí výťah pilotom (spolu s počasím a podobne).

Naviac by takto nemal byť problém, aby dopravca pripravil rozkaz pre trasu Praha ONJ–Břeclav st. hr. a mal k nemu pripojené aj rozkazy pre náhradné trasy cez Lysou nad Labem, Chlumec nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí, Havlíčkův Brod a Olomouc (snáď všetky mysliteľné alternatívne trasy).

2101

Hm, celkem by mě zajímalo co vede SŽ k tomu aby tvrdila že nikoho nepropustí když to není pravda…

liborvavrik82

Takže není pravda, že lidem co pracují jako výpravčí vnější služby nenabídne Správa želec jinou pozici dle jejich kvalifikace?

2101

Tam kde už je teď nadstav opravdu nenabídne, pár jich znám osobně

Daniel Jablonecký

Tak jim nabídne místo tam, kde nadstav není. Jednodušší už to být nemůže.

liborvavrik82

Je možné, že takovým lidem nabídnou práci v místě kde nadstav není. Že to nemusí být pro dané lidi akceptovatelná nabídka (třeba kvůli místu výkonu práce daleko od bydliště) je věc jiná.

Tomáš

Zajímavá čepice, co má ten výpravčí na ilustrační fotce (jako ta z filmu Ostře sledované vlaky) narozdíl od brigadýrek, které se nosí v současnosti… 🤔

Frantisek

Skanzenizace?

Novomír

Na to, že to je systém, který svět neviděl a má začít fungovat za měsíc a půl…
Prostě mysleli to dobře a dopadlo to jako vždy.

Ares

Co udělá SŽ s tolika tiskárnama co nedávno nakoupila místo jehličkových 😂

Mynic

A já se na to těším. Teď se daří SŽ své kopance, které se jim povedou díky špatně napsaným rozkazům zametat pod koberec. Strojvedoucí prostě nepotvrdí v tabletu/pc a na SŽ bude, jestli mu dovolí odjezd. Anebo už SŽ nebude zajimat, zda byl strojvedoucí zpraven a sníží se tím bezpečnost na dráze?

Martin

Zjevně vám dělá problém porozumět psanému textu 😀

Petr *****

Doufám, že strojvedoucí budou číst a rozumet tomu co se píše. Stejne tak doufám, že ty strojvedoucí nejsi 🙏

petr

no toto bude vypadat…co bylo na papíře,to bylo daný

JAJV

Teď to přijde do tabletu a bude to daný úplně stejně 😀 jen s tím rozdílem, že už nebudu nucen podepisovat vlaky na celý den… Ty kyselé obličeje, když je s tím pošlu k šípku, že si vezmu jen co jedu a příští kolo se tu uvidíme zase

stan

Digitální hlavy aplikované zrychlí vlaky.

Punkz

Co se vůbec stane pokud strojvedoucímu ten tablet zdechne? Ať už pro poruchu, vybití nebo třeba že upadne a prsakne displej? Musí v takové situaci vlak v první stanici odstavit? Existuje nějaké záložní řešení?

Patrik

Do nejbližší stanice dojede podle rozhledu a přes všechny přejezdy se zvýšenou opatrností (v případě, že si obsah rozkazu nepamatuje) a dále je to na dopravci. Každopádně on ten rozkaz nemusí mít nutně na tabletu – může ho mít i vytištěný, což ale musí zajistit dopravce.

Punkz

Já to myslel i kvůli SJŘ. Ten je dnes už taky jen v tabletu, a bez něj strojvedoucí jet asi nemůže.

Patrik

Nemůže, a přesto se hromadně nestává, že by vlaky nejezdily kvůli poruše tabletu, takže to bude problém spíše v teoretické rovině.

bakiy

TJŘ jde nouzově zobrazit i na služebním mobilu, takže nebude problém i s rozkazem. A že bych najednou zničil mobil i tablet? No jsem schopen všeho… 😂
A navíc i každého strojmistra je k dispozici navíc ještě minimálně jeden tablet k zapůjčení…
Myslím, že ostatní dopravci to budou mít podobně…

Apollo17

Záloha tabletu je služební mobil.Je v něm SJŘ, asi tam bude i rozkaz.

FP1

Jak u kterého dopravce, ale na reinkarnaci Nokie, jakožto služebního telefonu, asi toho moc nezobrazím.

Apollo 17

To dává nějaký dopravce strojvedoucímu služební mobil nějakou tlačítkovou NOKII ? No když takovému strojvedoucímu zdechne tablet a má jen tlačítkovou Nokii, stejně nemůže nikde jet, protože si nemůže zobrazit SJŘ, TTP…

Martin

Nabíjet na stanovišti není problém, a displeje samy od sebe také nepraskají, žeáno. A pokuď dopravce zaměstnává nemehla, můžou mít ty tablety klidně dva. Na každém hnacím vozidle. Je to zanedbatelná položka.

N.N.

A když by se ten tablet podařilo zastavět do lokomotivy, tak by z toho mohla být EBuLa.

Gali

EBuLa se v Německu ruší…

N.N.

a nevíte, čím to nahrazují?

Roman

– tablet jde nabít, případně vyměnit
– existují nárazuvzdorné zařízení kterým nevadí prach ani déšť
– taková situace v praxi asi moc často nenastane

Jackbrno

Takže bude vytvořeno další místo, kde se rozkaz může ztratit/zkreslit/nepochopit? A pokud v rozkaze bude chyba, což není úplně výjimečné, budu to řešit přes dopravce, který to vzkáže na SŽ, místo abych si to vysvětlil přímo s výpravčím, který mi rozkaz donesl? Chápu u dlouhodobých rozkazů, které jsou pořád stejné po změně v TTP, případně pořád stejné pro konkrétní vlaky (např. neplatnost návěsti „místo zastavení“) a podobně, ale pro neplánované situace, kdy se strojvedoucí chce ujistit, že rozkaz správně pochopil? Nemám nic proti digitalizaci, naopak vítám menší množství papírů a co nejvíc informací přímo v rámci TTP navigace v tabletu,… Číst vice »

Patrik

V případě mimoradností (porucha přejezdu, neplatnost navestidla, atd) bude stejně zpracovat výpravčí – buď nadiktováním rozkazu (to primárně) nebo ho přinese vypsaný jako dnes (v malých stanicích, kde ten vlak stojí výpravčímu před barákem, tak je asi blbost diktovat)

Punkz

Pokud SŽ nevydá pokyn, že se má šetřit papírem.

FP1

Jenže teď bude „mimořádnost“ vše co bude mimo vydané opatření, která se budou vydávat 36 hodin (jestli se nepletu) dopředu, navíc za současné situace byla šance natrefit na stanici obsazenou staničním, který ten rozkaz přinesl, po novu už jen sepisování.

Kdo já

Zruší venkovní výpravčí, a když nasněží tak výhybky bude vymetat kdo?

Jméno

Asi nějaká údržba, ne?

Václav

Kdepak se tam třeba v noci vezme ? Tyto lidi se zrušili už dávno

Patrik

Venkovní výpravčí nejsou primárně určeni k vymetání vyhybek – ve velkých stanicich jsou obvykle ohřevy nebo jiní zaměstnanci (například signalisté, apod).

Jan Novotný

Signalisté už také nebudou vymetat nově od nového předpisu výhybky. Pokrok u SŽ nezastavíš…

Hsnm

A také vyhřívaná nezastřešené perony.z kterých se od grafikonu zřejmě odstraní sníh taky digitálně.

Igor

Firma na sníh / traťovka jako se tomu převážně děje už nyní.

Hsnm

A jejích odjezdové časy? Mají většinou na vymetání několik stanic, takže než přijde řada na poslední,tak u první mohou začít znova,ale oni to Češi tak chtějí.

Hsnm

DOJEZDOVÉ oprava

František Plášek

Tak například na jižní Moravě je naprosto běžné, že se Provozní dispečer v noci na nasmlouvanou externí firmu nedovolá, takže se nevymetá..

Jan Kužílek

Venkovní vypravci už dnes vždy prohlásí že má své práce dost.

Martin

Na jedné straně se brečí, že dráha je drahá a nekonkurenceschopná, ale pak najednou není problém zaměstávat celoročně lidi kvůli ometání výhybek pár měsíců v zimě 😀

Filip Jirsák

Kdyby pár měsíců, ono je to ve skutečnosti pár dnů.

noerf

Takže dispečer dopravce bude aktualizovat data v tabletech strojvedoucích. Náklady dopravcům stoupnou, úspory SŽ nebudou.

Výpravčí

Náklady dopravcům klesnou, zmizí různé zbytečné zastavování pro rozkazy. U SŽ pak záleží, co bude s lidma z Center. A chtěl bych vidět vyčíslené náklady na předávání aktuálních SPO strojvedoucím. 😀

Péťa

I kdyby SŽ začala dělat všechno podle našich představ, tak podle noerfa to bude stejně nějak blbě 🙂

Patrik

Jaké by měly být náklady? Dopravce se přihlásí do aplikace, kde si příslušný rozkaz stáhne. Nebude se to posílat doporučenou poštou…. Takže náklady pouze na administraci té aplikace.

pavel

Ale na to musí být člověk u toho dopravce. Toto je pouze hození problému SŽ na dopravce, kterým přidělá práci.

Jan Kužílek

Jste na omylu. U nás je naklad na tento super systém skoro 40 000 měsíčně u malé firmy. A to si myslím že i časem stoupne a nepočítám obnovu IT zařízení a dalšího zesilovače signálu na lokomotivy. Ciste jen náklady.

nowas

Jojo, doteď jste jezdili bez jakéhokoliv IT zařízení.

Hsnm

Omyl, zastavování přibude, protože např Op se bude muset dávat před místem poruchy,nikoliv ve stanici,kdy naposledy vlak pravidelně zastavuje.

Gali

Jsou na to aplikace co to umí zasílat automaticky. Už teď to dělá SŽ dopravcům na příhraničí s Německem.