kmax

Strojvedoucí už nebudou dostávat rozkazy na papíře. Část výpravčích vnější služby končí, SŽ je nepropustí

ARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: ArrivaARRIVA vlaky, jednotka 845, zdroj: Arriva

Správa železnic zaměstnance převede na jiné pozice.

130 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ex ČD

A teď si představte, že v DE testují elektronické rozkazy kompletně. Kromě již dávno zavedených LA (kde s aktuálně inspirovala SŽ) mají připravený systém, kdy výpravčí pošle strojvedoucímu přes SMS na GSM-R vysílačku kód, ten si strojvedoucí přepíše do aplikace v tabletu, rozkaz zobrazí a potvrdí. U nás nemyslitelné, už jenom z důvodu absence GSM-R na většině nekoridorových tratí.

Practicus

takže povinnosti správce infrastruktury se hodí na dopravce – pravda, vlakem cestuje příliš mnoho lidí, a těch těžkých nehod je málo

Vašek H.

Tohle je vaše absurdní zkratka, pramenící z neznalosti (a zjevně i nenávisti vůči provozovateli dráhy, kterému z hloubi srdce přejete, aby zavinil nějakou brutální nehodu se spoustou mrtvých a vy jste pak viděl generální ředitelství v plamenech). Zaprvé: správce infrastruktury nerovná se provozovatel dráhy – na vlečkách jsou to často dva úplně jiné subjekty. Zadruhé: SPO zvyšuje bezpečnost provozování dráhy, protože každý dopravce má možnost se s plánovanými omezeními 36 hodin předem seznámit a své strojvedoucí na ně lépe připravit, než to dokáže výpravčí vnější služby během dvou minut na peróně u mašiny s cáry papíru a propiskou v ruce.… Číst vice »

Practicus

1) kdo rozhoduje o výlukách a změnách stavebně-technických parametrech dráhy? 2) budete si pamatovat, že jste se před 36 hodinama seznámil s nějakým dokumentem, kterých za těch 36 hodin Vám příjde klidně i 300? 3) jak zajistíte, že je zpraven ten správný strojvedoucí, který momentálně ten vlak vede? – víte, kolikrát mě se stalo, že mi volal výpravčí, jestli mám ten a ten rozkaz a další věci, načež jsem mu odpověděl, že z důvodu nějaké MÚ jsem úplně někde jinde a vezu úplně jiný vlak, který normálně ani nevozím – ten se hájil tím, že v systému u toho „jeho“… Číst vice »

Pavel

Takže bordel na dráze má být argument pro to, aby zprávy doručovali běžci jako ve středověku.

Jan Neruda

Ví někdo, jestli se to zrušení týká i personálu, který není ve funkci výpravčího, ale v dálkově řízené stanici z CDP nosí rozkazy např. pro výchozí vlaky? Všiml jsem si, že je to např. v Benešově u Prahy. Není tam PPV, jen ten „nosič rozkazů“. Ten rozkaz co vím, připraví výpravčí ve stanici, kde je PPV a pošle ho tomu „nosiči“

FP1

Ano týká, budou končit i staniční, apod….

Jan Neruda

Díky za info

Vašek H.

Ten nosič rozkazů s modrou čepicí je staniční dozorce. A ano, na stanicích, kde je jejich jediný úkol zpravování vlaků jejich pozice zanikne. Na stanicích, kde dělají i jiné úkoly – typicky střežení úrovňových přechodů na poloperonizovaných stanicích – zůstanou i nadále, ale agenda rozkazů jim odpadne.

FP1

Znám stanici, kde chodili mazat výhybky, jezdili zamykat/odemykat čekárnu do sousední stanice a stejně je tam ruší.

Vašek H.

Mazání výhybek je od účinnosti nového předpisu SŽ D1 výhradní záležitostí traťovky, to už zaměstnanci řízení provozu dělat nebudou. Zamykání/odemykání čekárny se dá poměrně levně automatizovat dálkově ovládaným zámkem nebo výjezdem bezpečnostní agentury (která stejně v pravidelných intervalech provádí obchůzku střežených objektů).
Ani jeden z výše uvedených bodů není řízení drážní dopravy a proto taková pozice zaniká (kvůli těmto dvěma úkolům opravdu nedává smysl 12 hodin platit zaměstnance, to je bohužel realita)…

Juraj

Dokázal by někdo znalý říct, zda na to SŽ aspoň vytvořila nějaké standardní digitální rozhraní, kterým se data dopravcům předávají, nebo se to pošle emailem a každý ať si poradí, jak umí?

Toto je správný nápad, ale musí se taky správně implementovat, jinak to bude horší než dosud.

Novomír

Před měsícem bylo uvolněné rozhraní k testování.
Takže jestli se to pravdu od změny grafikonu spustí, tak se rozkazy budou tak maximálně posílat v pdf formátu emailem.

Frantisek

Jako dokumentovanou API vrstvu a nějaký rozumný access tokeny? To by mě docela překvapilo

Harvánek

A kdo někdy na železnici pracoval, tak dobře ví, že občas dochází k situaci, při které je nutné strojvedoucího o mimořádnosti zpravit. Než se tenhle údaj dostane na centrální pracovišě a od něho k ddopravcům a sgtrojvedoucím, uplyne určitá doba a tedy i ke zpoždění. Pokud byl ve stanici venkovní výpravčí, nový rozkaz sepsal a doručil strojvedoucímu. A z toho vzniklé zpoždění? Jen v případě, ře bylo nutno zpravit projíždějící vlak o dobu na zastavení a rozjezd.

Petr Šimral

A dnes, pokud k tomuto dojde, tak dispečer strojvedoucímu příkaz nadiktuje. Dlouhá léta to tak funguje například v Německu.

Jan Neruda

A jak se řeší, když si strojvedoucí zapomene rozkazy na opačném stanovišti? Stačí, že je komunikace nahraná anebo ten diktovaný rozkaz musí sepsat?

VESNIČAN

Až na pár výjimek si pro rozkaz musí dojít a sepsat ho . V tomto případě jde zpoždění vlaku za dopravcem .

Vašek H.

Výhodou nového předpisu je, že dává dopravcům svobodu v tom, jakým způsobem strojvedoucí zaznamenává nadiktovaný rozkaz. Už není povinnost mít na stanovišti svazek papírových rozkazů. Strojvedoucí si může nadiktovaný rozkaz klidně napsat na toaletní papír, když bude chtít (za podmínky, že ho bude schopen správně přečíst zpátky dispečerovi a pak dodržet pokyny v něm obsažené). Ale rozumnější bude třeba možnost vyplnit si nadiktovaný rozkaz do aplikace v tabletu (je to mnohem rychlejší naťukat do elektronického formuláře v tabletu, než smolit propiskou do papíru – a navíc běžná praxe už i u policie, hasičů, zdravotnických záchranářů – když to dokážou oni… Číst vice »

Krm

Ano největší kravina. Ted trvalo zpravení Z, Op, V kolik, 30s, minuta? Navíc tam kde byl větší provoz, se o to staral druhý výpravčí, operátorka. Vlak zastavil a za minutu odjížděl. Teď. Za zpravení bude zodpovídat výpravčí který sedí za EDD, to znamená při mimořadnostech řeší spoustu věcí okolo. Zpravidla tě bombarduje provozní dispečer kdy se začně něco dít, Džin protože si potřebuje něco ověřit, pak ti volají přislušni zaměstnanci poruchových pohotovostí, protože informace od Džina jsou jim k ničemu. Nasledně se probere pohotovost provozního obvodu, protože co kdyby jim volal pan ředitel. A do toho teda budeš muset jeste… Číst vice »

Petr Frýdlant

Nápad je to prima s těmi rozkazy, ale bohužel už teď má dost chyb. Bylo vzneseno spousty dotazů na určité věci. A bohužel s některými si autoři nevědí rady a budou se řešit za provozu. Takže zase do prvního průseru. Bohužel je vidět, zase se na to extrémně spěchá a podle toho to dopadne.

Petr Šimral

Já bych to nehanil. Většina strojvedoucích to bude mít jako součást navigace, zbytek si holt postahuje PDF.

Practicus

otázka zní, kam to člověk dá, když před sebou musí mít nejen rozkaz, ale i TJŘ? – na některých mašinách je navigace nepoužitelná

FP1

Zde vidím problém v kvalitě signálu GPS, který je na Vectronech (ale nejen na nich), tragický.

Petr Frýdlant

Petře problem není u strojvedoucích. Ty musí pracovat s tím co dostanou. Já spíš narážím na systém uvnitř SŽ, prostě to není úplně dotažené do konce a na to že to chtějí spustit „za chvíli“. Bude dost problémů. No nechme se překvapit.

Antonín1

Když čtu komentáře níže, vzpomenu si opět na Jiráskovo „Proti všem“. To snad je Čechům geneticky zakódováno, že jakmile se něco mění, velká část je proti tomu, ať už to je to zde psané v článku nebo něco jiného – včera jinde velký protest v názorech proti samoobslužným pokladnám, ve světě běžným, nedávno boj za platbu v hotovosti a nikoli bezhotovostní danou zákonně, když už se dnes třeba ve Skandinávii, hlavně Švédsku, platí jen bezhotovostně a na hotovost koukají jako na něco z jiného světa. Už se skoro nedivím, že pro 26 států EU je něco vhodné, co chtějí, ale… Číst vice »

František Plášek

Akorát, že ve Vámi zmiňovaných zemích to stojí na zákonných úpravách, které se taky nerodí snadno…..tady se něco měsíce chystá, různě mění a hlavně pořádně nikdo z provozu nic neví….

KarelK@seznam.cz

K čemu potřebujete specielní a detailní zákon k vztahu firma(dopravce X nebo Y) – firma SŽ, fungující dle všeobecných obchodních podmínek SŽ.

Co si firma SŽ dohodne s dopravci, to bude platit. A pokud SŽ odrazuje dopravce příliš jednostrannými podmínkami používání kolejí, o to dříve SŽ doputuje tam, kde slunce nesvítí.

Novomír

Tak kdyby SŽ nespustila pilotní provoz a neuvolnila API teprve před měsícem (pozvánka k testování už z portálu SŽ zmizela), takže od té doby se teprve mohou ladit aplikace dopravců, tak by to bylo fajn.
Ale spustit to naostro za měsíc (za dva a půl měsíce od uvolnění API) … To chce hodně odvahy, že se pod to dokáže někdo podepsat.

Harvánek

Trochu se mýlíte, diskutující tu zcela oprávněně vznášejí námitky, že zaváděné řešení nemusí fungovat přesně podle představ někoho, kdo v ostrém železničním provozu neodpracoval samostatně ani jednu celou směnu.

Jeffer

No, konečne trochu pokroku. V letectve tiež jednotlivé riadenia letovej prevádzky vydávajú NOTAMy pre svoju oblasť (štát) a navigačné oddelenie aerolinky z toho urobí výcuc relevantných pre daný let (letiská vzletu, pristátia a záložné + veci na trase) a doručí výťah pilotom (spolu s počasím a podobne).

Naviac by takto nemal byť problém, aby dopravca pripravil rozkaz pre trasu Praha ONJ–Břeclav st. hr. a mal k nemu pripojené aj rozkazy pre náhradné trasy cez Lysou nad Labem, Chlumec nad Cidlinou, Týniště nad Orlicí, Havlíčkův Brod a Olomouc (snáď všetky mysliteľné alternatívne trasy).

František Plášek

Vcelku pravidelně se tu takovéhle porovnání objevují…..od různých profilů….vyděl jste vůbec někdy železniční provoz v reálu (a nemyslím jako cestující nebo pohledem na vlak při procházce poblíž železniční trati)??

Jeffer

Čo chcete na železničnej prevádzke vidieť? Veď je to primitívne, akurát nechutne zastaralé (trochu zlepšenie prichádza až s ATO, ESA/JOP, ETCS a podobnými systémami). A ešte stále sú medzi tými pologramotnými lopatami tí, čo si myslia, že „fíra (výpravca) je elita“. Pri tom sú to povolania, ktoré budú čoskoro nahradené automatmi (v metre a na uzavretých dráhach už bežné, „veľkú“ to čaká čoskoro tiež).

Harvánek

A dáte nám vědět, kdybychom to nepoznali? Víte, ohánět se tituly a nevědět jak řešit mimořádnou situaci, není jen tak. Emeritní výpravčí (už 21 let v důchodu)

Péťa

Místo toho aby to někdo vzal údaje z SPO a udělal z toho rozkaz, tak dostanu přímo to SPO a vyberu si co potřebuji.
Fakt to není jako dostat lidi ba měsíc.

To jak to bude fungovat nekomentuji:)

Practicus

takže výsledek bude 20-ti stránkový výcuc, přitom daného vlaku se budou týkat jen 3 věci, a to jenom proto, co kdyby náhodou jel odklonem, navíc na pidi displeji, kde musíte mít jízdní řád……. bravo……. na MÚ zadělaný

2101

Hm, celkem by mě zajímalo co vede SŽ k tomu aby tvrdila že nikoho nepropustí když to není pravda…

liborvavrik82

Takže není pravda, že lidem co pracují jako výpravčí vnější služby nenabídne Správa želec jinou pozici dle jejich kvalifikace?

2101

Tam kde už je teď nadstav opravdu nenabídne, pár jich znám osobně

Daniel Jablonecký

Tak jim nabídne místo tam, kde nadstav není. Jednodušší už to být nemůže.

liborvavrik82

Je možné, že takovým lidem nabídnou práci v místě kde nadstav není. Že to nemusí být pro dané lidi akceptovatelná nabídka (třeba kvůli místu výkonu práce daleko od bydliště) je věc jiná.

Vašek H.

V OŘ Praha je podstav ve všech čtyřech PO, často si OSŘP musejí vypůjčovat zaměstnance z dalších PO (podle toho, v kterém PO je zrovna podstav největší). Zaměstnanci na vyšších pozicích často chodí vypomáhat i na nižší pozice. Demografický vývoj je neúprosný – silné ročníky starých kolegů odcházejí ve velkém do důchodů nebo ztrácejí zdravotní způsobilost, zatímco slábnoucí mladší ročníky je nedokážou nahradit. A není to jenom kvůli nezájmu uchazečů (kurzy bývají dost plné). Horší je spíš úspěšnost kurzů, která dosahuje necelých 20% (z 10 dokončí kurz a začnou konat dopravní službu 2 uchazeči). Přitom objem nutných znalostí a dovedností… Číst vice »

Tomáš

Zajímavá čepice, co má ten výpravčí na ilustrační fotce (jako ta z filmu Ostře sledované vlaky) narozdíl od brigadýrek, které se nosí v současnosti… 🤔

Frantisek

Skanzenizace?

M.M

Není to náhodou na železnici Děsná, kde mají takové čepice? Je to asi ještě před modernizací té trati tam

M.M

Desná ( do Kout nad Desnou)

Novomír

Na to, že to je systém, který svět neviděl a má začít fungovat za měsíc a půl…
Prostě mysleli to dobře a dopadlo to jako vždy.

VýpravčíSŽ

Ano,to stejné sme říkali s kolegama,systém který má za měsíc a kousek fungovat a ani v dopravním deníku není žádná zkušební verze,jak se slibovalo,jsem zvědavý na toho 14.12…

Ares

Co udělá SŽ s tolika tiskárnama co nedávno nakoupila místo jehličkových 😂

vojta.sukac

Možná to samé co s tiskárnami po volbách. Prodají se za desetinu ceny.

Mynic

A já se na to těším. Teď se daří SŽ své kopance, které se jim povedou díky špatně napsaným rozkazům zametat pod koberec. Strojvedoucí prostě nepotvrdí v tabletu/pc a na SŽ bude, jestli mu dovolí odjezd. Anebo už SŽ nebude zajimat, zda byl strojvedoucí zpraven a sníží se tím bezpečnost na dráze?

Martin

Zjevně vám dělá problém porozumět psanému textu 😀

Petr *****

Doufám, že strojvedoucí budou číst a rozumet tomu co se píše. Stejne tak doufám, že ty strojvedoucí nejsi 🙏

Premek

Když nepotvrdí, nepojede. A následky ponese pochopitelně dopravce.

petr

no toto bude vypadat…co bylo na papíře,to bylo daný

JAJV

Teď to přijde do tabletu a bude to daný úplně stejně 😀 jen s tím rozdílem, že už nebudu nucen podepisovat vlaky na celý den… Ty kyselé obličeje, když je s tím pošlu k šípku, že si vezmu jen co jedu a příští kolo se tu uvidíme zase

Pietro Ermani

Se nedivím že tě nemají rádi. Když ti ten rozkaz zlomí na víc vlaků, máš takový problém to podepsat? Snad jsme všichni na jedné lodi ne? Beru všechny rozkazy co mi donesu a stydím se za tebe jako kolegu..

stan

Digitální hlavy aplikované zrychlí vlaky.

Punkz

Co se vůbec stane pokud strojvedoucímu ten tablet zdechne? Ať už pro poruchu, vybití nebo třeba že upadne a prsakne displej? Musí v takové situaci vlak v první stanici odstavit? Existuje nějaké záložní řešení?

Patrik

Do nejbližší stanice dojede podle rozhledu a přes všechny přejezdy se zvýšenou opatrností (v případě, že si obsah rozkazu nepamatuje) a dále je to na dopravci. Každopádně on ten rozkaz nemusí mít nutně na tabletu – může ho mít i vytištěný, což ale musí zajistit dopravce.

Punkz

Já to myslel i kvůli SJŘ. Ten je dnes už taky jen v tabletu, a bez něj strojvedoucí jet asi nemůže.

Patrik

Nemůže, a přesto se hromadně nestává, že by vlaky nejezdily kvůli poruše tabletu, takže to bude problém spíše v teoretické rovině.

bakiy

TJŘ jde nouzově zobrazit i na služebním mobilu, takže nebude problém i s rozkazem. A že bych najednou zničil mobil i tablet? No jsem schopen všeho… 😂
A navíc i každého strojmistra je k dispozici navíc ještě minimálně jeden tablet k zapůjčení…
Myslím, že ostatní dopravci to budou mít podobně…

Bubák2003

Myslíte tu tlačítkovou Nokii 3310 co fasuji naši fíři? Tak určitě🤣🤣

Moch

Jo? A a kde? Já mam samsung galaxy a23

Apollo17

Záloha tabletu je služební mobil.Je v něm SJŘ, asi tam bude i rozkaz.

FP1

Jak u kterého dopravce, ale na reinkarnaci Nokie, jakožto služebního telefonu, asi toho moc nezobrazím.

Apollo 17

To dává nějaký dopravce strojvedoucímu služební mobil nějakou tlačítkovou NOKII ? No když takovému strojvedoucímu zdechne tablet a má jen tlačítkovou Nokii, stejně nemůže nikde jet, protože si nemůže zobrazit SJŘ, TTP…

Tomáš Záruba

Ano, a jsem za to vděčný. Ten klid…! 🙂

FP1

Ano, Nokie 3310, a tlačítkový CAT, dává například ČDC, a pokud se nic nezměnilo tak i SŽ dává tlačítkovou Nokii.

Apollo 17

Tak to stejně nikam nepojede, protože k čemu by měl rozkaz, když nemá TJŘ, TTP…

David

Ja doufam, ze OP se bude dal dorucovat v posledni stanici pred prejezdem. No aspon kdysi mi to prislo logicky a clovek to nemusel drzet dloho v hlave. Kdyz to vidim, jsem rad, ze uz nejezdim.

SpitiPater

Už se nic nebude doručovat. Případný Op se nadiktuje do Pv.

Apollo 17

V TJŘ na tabletu se dá označit přejezd s OP.

Martin

Nabíjet na stanovišti není problém, a displeje samy od sebe také nepraskají, žeáno. A pokuď dopravce zaměstnává nemehla, můžou mít ty tablety klidně dva. Na každém hnacím vozidle. Je to zanedbatelná položka.

N.N.

A když by se ten tablet podařilo zastavět do lokomotivy, tak by z toho mohla být EBuLa.

Gali

EBuLa se v Německu ruší…

N.N.

a nevíte, čím to nahrazují?

Urban

Tabletama

X 1

EBuLa se ruší? A od kdy?

Gali

Tak DB vyměňuje aktivně všem strojvedoucím tablety za větší a od příštího roku by to mělo přejít i na soukromníky v testovací fázi. Jak Ebula tak digitální rozkazy.

Takyfíra

Však se taky cvičný od německého dopravce těší na zrušení ebuly. Jak budou tahat 2 až 3 tablety, když jim pokaždé přijede jiná lokomotiva a musí si zobrazit Fahrplan, La, a v Čechách ještě ttp. A digitální rozkaz k tomu.

Roman

– tablet jde nabít, případně vyměnit
– existují nárazuvzdorné zařízení kterým nevadí prach ani déšť
– taková situace v praxi asi moc často nenastane

Jeffer

Zhruba to, čo sa deje, keď prievan odfúkne strojvodcovi papierový rozkaz z kabíny.

Harvánek

Měl by zsatavit a vyžádat si nové zpravení nejlépe v nejbližší stanici.

Péťa

Nevím jak vy , ale já si TJŘ, Urmizu a všechny protokoly o UZB a technice přeposílám do osobního mailu abych je měl i ve svém telefonu kdyby se tablet rozhodl že nebude spolupracovat :).

Practicus

tak to chodíte o 2 hodiny dřív do práce (a děláte zadarmo)

Jackbrno

Takže bude vytvořeno další místo, kde se rozkaz může ztratit/zkreslit/nepochopit? A pokud v rozkaze bude chyba, což není úplně výjimečné, budu to řešit přes dopravce, který to vzkáže na SŽ, místo abych si to vysvětlil přímo s výpravčím, který mi rozkaz donesl? Chápu u dlouhodobých rozkazů, které jsou pořád stejné po změně v TTP, případně pořád stejné pro konkrétní vlaky (např. neplatnost návěsti „místo zastavení“) a podobně, ale pro neplánované situace, kdy se strojvedoucí chce ujistit, že rozkaz správně pochopil? Nemám nic proti digitalizaci, naopak vítám menší množství papírů a co nejvíc informací přímo v rámci TTP navigace v tabletu,… Číst vice »

Patrik

V případě mimoradností (porucha přejezdu, neplatnost navestidla, atd) bude stejně zpracovat výpravčí – buď nadiktováním rozkazu (to primárně) nebo ho přinese vypsaný jako dnes (v malých stanicích, kde ten vlak stojí výpravčímu před barákem, tak je asi blbost diktovat)

Punkz

Pokud SŽ nevydá pokyn, že se má šetřit papírem.

FP1

Jenže teď bude „mimořádnost“ vše co bude mimo vydané opatření, která se budou vydávat 36 hodin (jestli se nepletu) dopředu, navíc za současné situace byla šance natrefit na stanici obsazenou staničním, který ten rozkaz přinesl, po novu už jen sepisování.

Péťa

Finta je v tom, že rozkazy jak je známe budou pouze při mimořádnostech.
Žádný všeobecný rozkaz za normálních podmínek nedostaneme.
Takže se žádný rozkaz ani nemůže ztratit/zkreslit a nepochopit.

Practicus

jen Vám příjde rozkaz pro někoho jinýho (byť jste tam měl původně být, ale kvůli něčemu tam nejste a jste jinde)

Kdo já

Zruší venkovní výpravčí, a když nasněží tak výhybky bude vymetat kdo?

Jméno

Asi nějaká údržba, ne?

Václav

Kdepak se tam třeba v noci vezme ? Tyto lidi se zrušili už dávno

Patrik

Venkovní výpravčí nejsou primárně určeni k vymetání vyhybek – ve velkých stanicich jsou obvykle ohřevy nebo jiní zaměstnanci (například signalisté, apod).

Jan Novotný

Signalisté už také nebudou vymetat nově od nového předpisu výhybky. Pokrok u SŽ nezastavíš…

Patrik

Nebudou provádět provozní ošetření. Pokud napadne sníh, tak samozřejmě vymetat budou tak, jako dosud.

Jan Novotný

Doporučuji nastudovat nový předpis a vše s ním související…

Harvánek

Já už se k němu nedostanu, to bych musel jet 50 km za synem když bude mít náhodou službu. Ale napadá mě jedno: zastaví se provoz a počká až zase sníh roztaje. V takové Praze nebo Brně je to otázka pár hodin.

Hsnm

A také vyhřívaná nezastřešené perony.z kterých se od grafikonu zřejmě odstraní sníh taky digitálně.

Igor

Firma na sníh / traťovka jako se tomu převážně děje už nyní.

Hsnm

A jejích odjezdové časy? Mají většinou na vymetání několik stanic, takže než přijde řada na poslední,tak u první mohou začít znova,ale oni to Češi tak chtějí.

Hsnm

DOJEZDOVÉ oprava

Václav

Takhle to úplně nefunguje

František Plášek

Tak například na jižní Moravě je naprosto běžné, že se Provozní dispečer v noci na nasmlouvanou externí firmu nedovolá, takže se nevymetá..

Kdo já

Má sněžit, ve 3 ti přijde firma, a všechno vymeté. V 5 tam ještě nikdo není, když oni nepřišli lidé….

Jan Kužílek

Venkovní vypravci už dnes vždy prohlásí že má své práce dost.

Martin

Na jedné straně se brečí, že dráha je drahá a nekonkurenceschopná, ale pak najednou není problém zaměstávat celoročně lidi kvůli ometání výhybek pár měsíců v zimě 😀

Filip Jirsák

Kdyby pár měsíců, ono je to ve skutečnosti pár dnů.

Moch

Nekonkurenceschopnost nepramení z těch posledních pár lidí v provozu, ale z brutálně přebujelýho aparátu, kterej těch pár lidí musí uživit…

noerf

Takže dispečer dopravce bude aktualizovat data v tabletech strojvedoucích. Náklady dopravcům stoupnou, úspory SŽ nebudou.

Výpravčí

Náklady dopravcům klesnou, zmizí různé zbytečné zastavování pro rozkazy. U SŽ pak záleží, co bude s lidma z Center. A chtěl bych vidět vyčíslené náklady na předávání aktuálních SPO strojvedoucím. 😀

Péťa

I kdyby SŽ začala dělat všechno podle našich představ, tak podle noerfa to bude stejně nějak blbě 🙂

Patrik

Jaké by měly být náklady? Dopravce se přihlásí do aplikace, kde si příslušný rozkaz stáhne. Nebude se to posílat doporučenou poštou…. Takže náklady pouze na administraci té aplikace.

pavel

Ale na to musí být člověk u toho dopravce. Toto je pouze hození problému SŽ na dopravce, kterým přidělá práci.

dtham

Tipoval, bych že toto bude řešeno automatizovaně přes API. Přepravci se vše automaticky synchronizuje do jeho SW řešení, to vše přechroustá a automaticky uploaduje strojvedoucím dle jejich vlaku. Maximálně na tom bude nějaký dohled, který bude řešit nestandardní chování.

Practicus

teoreticky to zní hezky – prakticky to ale nefunguje nikdy

dtham

V letectví to funguje. Není jediný důvod, proč by na železnici nemělo.

Jan Kužílek

Jste na omylu. U nás je naklad na tento super systém skoro 40 000 měsíčně u malé firmy. A to si myslím že i časem stoupne a nepočítám obnovu IT zařízení a dalšího zesilovače signálu na lokomotivy. Ciste jen náklady.

nowas

Jojo, doteď jste jezdili bez jakéhokoliv IT zařízení.

Hsnm

Omyl, zastavování přibude, protože např Op se bude muset dávat před místem poruchy,nikoliv ve stanici,kdy naposledy vlak pravidelně zastavuje.

Tomáš Záruba

Což je dobře a nějaké to zastavení navíc je proti tomu úplně bezvýznamné.

Výpravčí

Já si Op už teď raději zpravuju sám. Pro strojvedoucího je jednoznačně lepší to dostat opravdu v poslední stanici, aby to nemusel mít dlouho v paměti. A samozřejmě pravidelných zastavování pro všeobecné rozkazy je mnohem víc, než sem tam nějaké to Op. 🙂

Practicus

Tím chcete říct, že strojvedoucí se budou seznamovat a potvrzovat rozkazy za jízdy? To snad ne

Výpravčí

Cože? SPO dostanou před jízdou a případný Ps se nadiktuje za stání…

Practicus

takže se ušetří čas, protože se zruší zastavování pro rozkaz, ale strojvedoucí zastaví, aby sepsal rozkaz…… takže stejně musí zastavit, a bude to patlat škrabopisem ručně, což trvá tak 5x dýl, než když se zaměstná tiskárna a razítko – inu, pokrok nezastavíme

Výpravčí

A proč mícháte dohromady pravidelné zastavování pro všeobecné rozkazy a operativní zastavování pro sepsání příkazu? Dnes se taky operativně musí zastavit např. pro Z nebo Op, které výpravčí píše zpravidla ručně, ještě k tomu na průpis, který nejde absolutně přečíst, takže to podruhé obtahuje…

Buď nechápete současný systém, nebo nechápete nový systém, nebo, a na to bych vsadil, nechápete pořádně ani jeden a neumíte si o tom nic zjistit.

Gali

Jsou na to aplikace co to umí zasílat automaticky. Už teď to dělá SŽ dopravcům na příhraničí s Německem.