Ostrava kupuje nejdražší trolejbusy v zemi. Škoda byla jediným uchazečem

Za dvanáctimetrový trolejbus na baterie zaplatí dopravce o milion korun více než v Jihlavě.
Dopravní podnik Ostrava (DPO) vytvořil ve spolupráci se Škodou Electric nový rekord v ceně dvanáctimetrového parciálního trolejbusu v Česku. Za jeden trolejbus Škoda 26 Tr zaplatí 16,718 milionu korun bez DPH. Jde o částku, za kterou se ještě nedávno pořizovaly osmnáctimetrové trolejbusy.
Škoda byla v soutěži jediným zájemcem. Ostrava mohla trolejbusy koupit loni, původní soutěž ale zrušila. V té nabídla nejnižší cenu turecká Bozankaya (13,4 milionu korun za trolejbus), Škoda cenu 16,66 milionu za trolejbus. DPO tehdy soutěžil jen deset kusů, nyní závazně objedná 14 kusů, na další dva kusy je opce.
Za trolejbus tak dopravce utratí při využití kompletní smlouvy na 16 trolejbusů o 53 milionů korun více, než kdyby zadal zakázku tureckému výrobci. Nové trolejbusy budou jezdit s karoserií Solaris, kterou vyrobí v Polsku. Celková hodnota zakázky je 268 milionů korun. Kontrakt je zveřejněn v registru smluv.
DPO zrušil tendr na nové parciální trolejbusy, nabídky podaly Škoda a Bozankaya
DPO původní soutěž zrušil, novou vypsal tak, aby se Bozankaya nemohla přihlásit. Ostravský dopravní podnik tak následuje další městské firmy, které vypisují soutěž na trolejbusy tak, že se do nich přihlašuje jen Škoda Electric.
Cena je v Ostravě vysoká i v porovnání s nedávnými jinými kontrakty na nové trolejbusy, kde byla rovněž Škoda jediným soutěžícím. Například v Jihlavě letos parciální trolejbus dodá Škoda za 15,57 milionu korun.
Jediná nabídka a dražší než ve zrušené soutěži. Jihlava nakoupí až 20 nových trolejbusů
DPO chce na nejdražší trolejbusy dotaci
S novými trolejbusy počítá DPO na linkách obsluhovaných autobusy, například v oblasti Michálkovic a Vítkovic, kde DPO připravuje i dobudování nabíjecích stanic. Nové trolejbusy budou mít celovozovou klimatizaci a kamerový systém včetně kolizní kamery. Cestujícím tak chce dopravce zajistit maximální komfort a bezpečí.
DPO chce podle svého vyjádření na nejdražší trolejbusy v zemi získat dotaci z Integrovaného regionálního operačního programu (IROP).
„Ostrava dlouhodobě patří mezi nejprogresivnější města v oblasti městské dopravy a my si velmi vážíme pokračování spolupráce. Nové trolejbusy 26Tr s bateriovým dojezdem přinesou dopravci i cestujícím vyšší flexibilitu, komfort a provozní efektivitu,“ řekl Karel Majer, předseda představenstva Škoda Electric ve Škoda Group.