dkv_obrazok

Poláci uspěli s dalšími zakázkami na české železnici. Pomohli ke zlevnění o desítky procent

Trať v úseku Valašská Polanka - Horní Lideč. Foto: Správa železnicTrať v úseku Valašská Polanka - Horní Lideč. Foto: Správa železnic

Ve všech zakázkách na české železnici je zatím Budimex jako dodavatel.

Polský stavební obr Budimex nenápadně ukrajuje další část rozpočtu na zakázky Správy železnic. I když oficiálně ještě nezískal jedinou zakázku, za poslední týden se v registru smluv objevily dva středně velké kontrakty, ve kterých figuruje jako největší dodavatel prací.

Jde o dva projekty na Valašsku. Zakázku na cyklickou obnovu trati v úseku Horní Lideč – Horní Lideč státní hranice získala společnost Pirell, většinu prací ale provede Budimex. Podle smlouvy bude podíl Budimexu 75 % objemu všech prací. Do soutěže přišly čtyři nabídky, Pirell s Budimexem v zádech vyhrál s nejnižší cenou 142,3 milionu korun. Maximální strop byl 165 milionů korun.

Na stejné trati bude Budimex působit i jako dodavatel společnosti Rataela u opravy rozsáhlého sesuvu trati mezi Valašskou Polankou a Horní Lidčí na Vsetínsku. V tomto případě cena klesla proti stanovenému stropu ještě výrazněji. Maximální cenu Správa železnic stanovila na 472,8 milionu korun, Rataela uspěla s cenou 338 milionů korun. Ostatní dvě nabídky v soutěži byly výrazně dražší: 449 a 458 milionů korun. Cena tak spadla proti maximu o 28 %. Vyplývá to z údajů v registru smluv. Budimex se bude na zakázce podílet zhruba z poloviny.

Na české železnici aktuálně Budimex pracuje jako dodavatel Pirellu na proměně dopravny Kořenov, s Rataelou spolupracuje na opravě trati mezi Hýskovem a Zbečnem. Firma postupně rozšiřuje počet českých zaměstnanců, s technikou vypomáhá polská mateřská firma.

Tagy Budimex konkurence v zakázkách Správy železnic Pirell Rataela Správa železnic
13 komentářů