dkv_obrazok

Poláci uspěli s dalšími zakázkami na české železnici. Pomohli ke zlevnění o desítky procent

Trať v úseku Valašská Polanka - Horní Lideč. Foto: Správa železnicTrať v úseku Valašská Polanka - Horní Lideč. Foto: Správa železnic

Ve všech zakázkách na české železnici je zatím Budimex jako dodavatel.

Odebírat
Upozornit na
guest
13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
J.K.

Ještě že jsme si zachovali ETCS specifika, jinak by nám tu ti samí dělali levné zabezpečení, a co pak?

Happy

Tak tak. Alstom by mohl vyprávět jak byl vypoklonkován. To je asi TOP bizár, kdy jeden z největších dodavatelů jednotného zab. zař. ETCS v Evropě nesplní podmínky pro ČR 🤪

Happy

Tak ještě zabezpečovačku a el. trakci. Tam je potřeba konkurence jako sůl…

vlachjan

Děká u nás trakci někdo jiný než Elektrizace želznic?

Jan Tichavský

Elektroline toho dělá docela dost od projekce až po montáž.

jan.potucek.2831

Co si to dovolují?

JanošNyul

Konečně na trh vstupujou Poláci,stavěji rychleji a levněji

N.N.

Že by se konečne hnuly ledy?

gringoAD

Je to dobře, že vstoupila konkurence na náš trh … nemusí pořád vyhrávat všechny stavby ty stejné firmy … a dělat za neuvěřitelně vysoké ceny …

Vlek

No je to trochu smutný, že sme musely počkat až na poláky, ale konkurence, tomu našemu zakletýmu českýmu rybníčku, jen prospěje, jen tak dál…

MBC

Český “železniční stavební” trh má všechny charakteristiky koluzivního oligopolu, který tvořilo samo SŽ celé desetiletí. Seznam podmínek pro uchazeče je “odpudivý” a doposud se divím, že to neřeší UHOS. Typický projev tohoto oligopolu je “železniční inflace” – fakticky stavíme dráž než okolní státy, přitom normy jsou v celé EU stejné. Vstup Poláků na trh vítám, horší by byli Číňani, kteří staví na Balkáně.

mirek

Jj, tak to ví asi každý, kdo někdy dělal zakázky pro železnici, kde jsou ceny o 1/3 dražší např. na materiálech. No a všechny velké firmy pěkně hrabou a hrabou. Je to veřejným tajemstvím. Lidi z oboru to dobře ví.

mgr.pavel

ÚOHS toho pod Mlsnou, Babišovým koněm, neřeší spoustu. Ten se radši zabývá „šikanozní“ podmínkou „tramvajový tunel nepotřebuje odborníka na elektrotechniku“, než aby řešil reálné monopolní chování. My zde v Česku přece máme henten.. specifický trh. S mobilními operátory, s potravinami a jejich výrobci (zdravím do holdingu), zde na železnici,..