Český Orient express vyrazil na zkušební jízdu. Gastro zážitky bude nabízet i na Pražském Semmeringu

Zkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Nový projekt JLV využije zrekonstruovaný restaurační vůz Ringhoffer z roku 1906.

Společnost JLV, dodávající restaurační servis například do vlaků Českých drah, otestovala ve čtvrtek na trase Praha – Rudná u Prahy – Hostivice – Praha nový projekt historických zážitkových gastro jízd.

Komerčně ho chce nabídnout zatím ve čtyřech dubnových termínech v příštím roce. Firma nezastírá inspiraci Orient expressem, který provozoval historický předchůdce JLV na českých kolejích, firma Compagnie Internationale des Wagons-Lits.

Na projektu JLV spolupracuje s Muzeem starých strojů v Žamberku. Tam prošel rekonstrukcí i salónní jídelní vůz z pražské vagonky Ringhoffer z roku 1906. Původně jezdil ve Švýcarsku, ale v interiéru zbyla jen část původních obkladů a vitráží.

Vše ostatní restaurátoři vybavili nově, včetně ruční stropní výmalby, která bývala ve všech kusech vyrobených vagonů unikátní. Jelikož se fotografie původního vybavení vozu nedochovaly, výkresy dodalo Národní technické muzeum. Rekonstrukce trvala dva roky a podílel se na ní finančně Pardubický kraj.

V čele vlaku byla parní lokomotiva 464.102 „Ušatá“ z roku 1940, kterou bude JLV i na budoucí jízdy zapůjčovat Národní technické muzeum.

Samotné menu bylo podle JLV vybráno podle gastronomie počátku 20. století. „Naší ambicí je navázat na nejlepší tradice evropského železničního pohostinství a nabídnout veřejnosti zážitek, který dnes jen tak nezažijete – luxusní cestování s prvorepublikovou noblesou,“ řekl během jízdy ředitel JLV Bohumír Bárta.

JLV zážitkové gastro jízdy nabízí za 5 990 korun za osobu, v ceně je čtyřchodové menu včetně nápojů. Vlak bude jezdit po stejné trase, na jaké proběhla zkušební jízda. Podle organizátorů je ideální i díky překonávání Pražského Semmeringu, nabízejícího atraktivní výhled na Prahu. Připraven je však i případný odklon kvůli možným výlukám způsobenými stavem Vyšehradského mostu.

Zkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan NevyhoštěnýZkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný
Tagy Bohumír Bárta gastronomie na kolejích JLV Pražský Semmering Trať 122 Praha - Hostivice - Rudná
3 komentáře