Český Orient express vyrazil na zkušební jízdu. Gastro zážitky bude nabízet i na Pražském Semmeringu
Zkušební jízda projektu gestronomických zážitkových jízd společnosti JLV. Rekonstruovaný jídelní vůz vagonky Ringhoffer je z roku 1906. Foto: Zdopravy.cz / Jan Nevyhoštěný

Nový projekt JLV využije zrekonstruovaný restaurační vůz Ringhoffer z roku 1906.
Vidím pouze tříchodové menu a zvěřinu nejím. Chytré to není.
V Plzni byl „donedávna“ podobný lůžkový vůz, který by se krásně k tomuto hodil. Skončil ve šrotu 🙁
Dá sa to menu niekde nájsť? Lebo na webe projektu majú len všeobecný popis chodov, nie konkrétne aké jedlá to budú. Čo je trochu škoda keď ten gastrozážitok je zásadná časť ponuky 🙂
stačí se podívat na obrázky tam je menu čitelně vyfocené.
Přesně tak, taky jsem si to z galerie zvětšil… Akorát tedy to čtyřchodové menu má jen tři chody, což mě za těch bezmála 6000 přijde takové trochu nepatřičné… Nebo tím čtvrtým chodem je myšleno to víno či pivo?
V článku jsem vůbec nenašel kolik bude mít vagonů. Nebo jenom ten jeden nádherně opravený? A kolik míst? Dejte prosím vědět. Děkuji.
Bednářovci mají celou soupravu, se kterou jezdí letní parní víkendy v Pardubickém kraji, takže ji na tu nostalgii možná poskytnou celou, pokud je to společný projekt s JLV.
Pokud se někdo z nás zúčastní, asi by se měl zamyslet nad použitím době odpovídajícímu outfitu – to zážitkovou akci umocňuje
Fajn nápad. Lidi, dejte tomu čas, ono si to sedne.
Tak tomuto projektu fandím! 🤗👌🏻🤩
Aha, takže to není český orient Express, ale pražský orient Express. Škoda
Takový problém prvního světa…
Ze Žamberku, tam to již letos jezdilo.
Semmering Expres (nebo Express?).
Ten vůz je nádhera, svezl jsem se z Hanušovic do Ústí (nad Orlicí) a tříchodové menu teda stálo myslím necelé čtyři stovky, nebylo holt od JLV a jízdenka se platila zvlášť. Na vlaky.net o tom najdete reportáž.
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/8639-C-a-k-luxus-dostupny-pro-kazdeho/
Dobrý nápad, ale chtělo by to víc přiblížit a tomu Orient expresu, který jezdí jen jednou za rok a za cenu, kterou si člověk může dovolit maximálně jednou za život, tak by se hodilo mít levnější a dostupnější alternativu. Tedy mít i nějaký lůžkový a salonní vůz a jezdit několikrát za rok třeba někam na Slovensko, ideálně jako víkendový výlet tam a zpátky. Na takové krátké trase po městě to ani moc za to nestojí, navíc principem vlaku je a i tehdy bylo někam dojet, tedy mít nějakou dobově zajímavou destinaci aby to byl kompletní zážitek. (já jsem třeba kdysi… Číst vice »
Myslím, že tady je cílová skupina přesně opačná. Ne jet někam za cílem, ale prostě se svézt unikátním vlakem a mít zážitek. Cesta (ne dlouhá) je cíl. 🙂
Právě, ta cesta po Praze je na takový zážitek příliš krátká.
Hostivice ani Rudná nejsou v Praze. 🙂
Orient Expres – Paříž – Istanbul, přihlásit se, záloha, dva dny ve vlaku za cca 100 000 Kč, + různé příplatky. O zpáteční cestě se nemluví.
Hledala jsem to už před časem a ta sranda by vyšla cca na půl miliónu.
Jízda tím vagónem z Ústí n. O. do Lichkova byl nečekaný, neuvěřitelně noblesní zážitek. Ceny lidové – káva 45, polévka 65, hlavní chod 200. Člověka to úplně pohltí a ponoří do dané doby. Poděkování zaslouží i skvělá obsluha. Snad bude zachována možnost zkusit si dávné luxusní cestování i běžným lidem.
Tak proto ten čmoud včera vpodvečer nad Smícháčem…
Zajímavé, sve klienty si to určitě najde a mohlo by to být lákavou atrakci i pro turisty. Na druhou stranu musíme doufat, že v fanoušci v článku zmíněného mostu nerozšíří , v rámci fixace panoramat a pod vlivem teto dobové soupravy , své požadavky i na složení vlaků které po mostu , tedy za těch 7 až x roků co bude zachraňován, budou smět jezdit. Protože nějaký moderní, elektricky a barevný vlak by mohl iritovat UNESCO…
Dalo se čekat, že se zase někdo chytne tématu mostu. Jako kdyby po historickém tramvajovém průvodu někdo požadoval v celé památkové rezervaci už jen výhradní provoz starých tramvají, ale třeba i aut, že… 🙂 UNESCO patrně nebudou vadit ani drobné úpravy stran podjezdné výšky či umístění troleje na 25 kV střídavých, ale co už… Hlavně, že to berete s humorem, to je dobře.
UNESCO je trochu Klub za Starou Prahu. Házení vidlí je náplň práce.
Pro pravého českého vlastence firma nabízí v prvním chodu kaťák a ve druhém smažák. K tomu 8 braníků z plastu a možnost zanadávat si na všechny a na všechno a zasnít se nad rájem na zemi, který tady nastane, až se stbák Bureš stane premiérem.
A na tenhle v podstatě nesouvisející příspěvek (výblitek) jste přišel sám, nebo vám někdo poradil? 🤦♂️
Mám no, je to nesouvisející scestný výblitek?
Cože? Co obsahuje článek je asi jedno, že?
kolik bylo včera večer petek Braníků? odhaduji, že tak 5.. 😀
To bude až další fáze, kdy vytáhnou z kopřiv nějaký nerekonstruovaný špajzák WR z VEB Waggonbau Bautzen v původní modré barvě s otevíracími okny a popelníčky na stolech, aby to byla ta správná klasika.
Pěkné by bylo, kdyby to potom spojili do jedné soupravy. Vpředu by jel Ringhoffer a za ním, přes nějaký služebák ten Bautzen.
Za mě fajn, ovšem jedna věc je naprosto příšerná, a to že v krásném dobovém interiéru, navozujícím dobu více než sto let zpátky, kde tomu odpovídá (snad) i menu, mají číšníci ty příšerně současné uniformy.. zejména ta červená zástěra je tam jak pěst na oko… To už nemohli nechat udělat pár dobových…?
Ano, to mě také trklo.. i s přihlédnutím k tomuto mi přeci jen ta cena přijde trochu nadsazená, nicméně jako projektu tomu docela fandím a jsem zvědav jak se to ujme či vyvine 🙂
Ani nadstandardní cena jízdenky + nadstandardní cena menu nedá dohromady takovouto nehoráznou cenu. Už vidím tu tlačenici na perónech.
Proto je to zážitková jízda a pokud to eliminuje rejpaly jako Vy, tak jedině dobře a jízda bude zajisté příjemná.
Ano, největší zážitek je při placení.
Že na to nemáš ještě neznamená, že to tak mají i ostatní. Mně to za šest klacků nikdo nenutí a rádi se se ženou svezeme. Jestli chceš, dám Ti pak alespoň vědět, jaké to bylo skvělé.
..ta je právě proto, aby tím nejezdili takoví, jako jsi Ty ..
Vzhledem k tomu, že kapacita je pouhých 36 míst, tak se s žádnou tlačenicí ani nepočítá. Těch 36 lidí musí kromě jídla zaplatit i celý vlak.
Cca 200 k, zas není nic moc na vyskakování, snad to mají dobře zkalkulované.
By mohl jezdit do Liberce, tam vede i dobová trať.
Však po Semmeringu také. 😉
Akorát tam sotva stihnou oběd, takhle by mohli podávat i večeři.
Cena OK
Dneska obycejne jidlo pro dva cca 1K, v dobre restauraci vecere pro dva? 3-5K
Tak to hold je, kdo trosku nekam chodi muze potvrdit.
Ještě bude záležet na tom, jestli i ten zážitek bude odpovídat ceně. To se teprve uvidí, zda to bude OK.
Hlavně to je parní vlak, což samo o sobě vůbec (pro pár lidí) není levná záležitost.
holT – už to proboha pište správně
Holt jim třeba vzdává hold
No uvidíme. Lepší oběd a krátká projížďka do Hostivic v historickém vozu. Zaplatit za to 6 litrů není úplně málo.
Ale jak se říká, každé zboží má svého kupce a třeba se to chytne…
Také těch míst ve voze není úplně mnoho, a pokud to nechcete mít vyprodané léta dopředu…