Povodněmi nejpoškozenější trať má pro příště ochránit estakáda, náklady jsou odhadovány na 700 milionů

Poškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽPoškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽ

Návrat vlaků na trať z Opavy do Kravař se očekává v roce 2027, tedy tři roky po povodních.

Loňskými povodněmi nejpoškozenější trať z Opavy do Kravař by měla do budoucna před podobným scénářem ochránit asi 300 metrů dlouhá estakáda. O plánech Správy železnic (SŽ) informovala televize Polar.

Estakáda by vyrostla u Malých Hoštic. Tamní úsek trati byl povodněmi zasažen nejvíce.

„V tomto úseku povodeň trať zasáhla fatálně, viz například známé záběry od Malých Hoštic, kde úplně ‚zmizel‘ násep kolem železničního mostu a kolejový rošt visí ve vzduchu,“ řekl loni v září Zdopravy.cz mluvčí SŽ Dušan Gavenda. Až do prosince probíhaly u trati zajišťovací práce a odstraňování naplavenin.

Podle vyjádření šéfa SŽ Jiřího Svobody pro Polar bylo rozhodnuto, že se trať nebude pouze opravovat nebo sanovat, ale vzledem k záplavovému území se otevře celá problematika lokality.

V záležitosti možné estakády aktuálně probíhá studie proveditelnosti stavby, hotová má být do dvou měsíců. Pokud vše půjde podle plánů, stavět by se mohla začít v příštím roce. Investiční náklady na stavbu estakády jsou zatím odhadovány asi na 700 milionů korun.

Jak již deník Zdopravy.cz informoval, čekání na návrat vlaků na Hlučínsko potrvá. Železniční spojení s Opavou by měli mít tamní obyvatelé k dispozici až v roce 2027, tedy tři roky po ničivých povodních.

Tagy Hlučínsko Kravaře Kravaře ve Slezsku Správa železnic trať 317
28 komentářů