Povodněmi nejpoškozenější trať má pro příště ochránit estakáda, náklady jsou odhadovány na 700 milionů

Poškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽPoškození trati Opava - Kravaře. Zdroj: SŽ

Návrat vlaků na trať z Opavy do Kravař se očekává v roce 2027, tedy tři roky po povodních.

Odebírat
Upozornit na
guest
28 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Davidoff

Kdyby se to protáhlo z Hlučína do Ovy a z Chuchelné do Polska, hned by tím jezdilo více lidí a také náklady na tuto opravu by se rozpustily ve smysluplnosti celé akce. Aha, já zapomněl, že jsme v ČR, kde logické a smysluplné řešení pro občany jsou nazývány naivními sny, a kde slepé železniční traťe jsou the best solůšn by SŽ, protože dopravní prostředek z 19.stol neodebírá moc přeprav veledůležité silniční dopravě, která má jediné právo spolehlivě dopravovat náklad i lidi.

Alibaba

Chtít nějaké vize po SŽ a MD je docela naivní představa. 🙂

Tady bych to celé viděl na nějaký tramtrain systém, kdy by se od Přívozu znova protáhla tramvaj až do Hlučína. V Kravařích bych se pokusil využít i tu vlečku do Kobeřic. S prodloužením do Polska souhlas.
V Opavě by se následně tramvaje mohly vydat směr Hradec nad Moravicí a Jakartovice. Ideální by byl tunel pod Opavou od východního k západnímu (nedocházelo by tolik ke křížení cest linek) nádraží a pak směr rozdvojení tratí na Hradec nad Moravicí a Jakartovice.

Petr

Zbytečné plýtvání na málo vytíženém úseku trati. Zrušit a hotovo. Investovat do tratě Opava – Ostrava vedoucí přes Háj. Nahradit autobusy a hotovo.

Mynic

Kdyby tak těch 700 mega vrazili do zdvojkolejnění úseku Opava – Ostrava a na Hlučín nechali autobusy.

Jan

Prosím vás, pokud nic nevíte, zdržte se hloupých komentářů.

Zdvoukolejnění trati přes Háj by stálo miliardy, a nebylo by možné bez likvidace částí vesnic, kterými trať prochází. Je to vesnická lokálka, nikdy z ní nebude moderní a rychlá meziměstská trať.

Trať na Hlučínsku je výhledově mnohem cennější, s potenciálem rozvoje.

Petr

A ty víš co? Vesnická lokálka? Ty jsi dobrý mimoň.Ta dvojkolejka tam chybí jak sůl. 15 minut zpoždění a rozhází se obraty souprav na několik hodin.

Jan

Samozřejmě, že mezi Ostravou a Opavou zoufale chybí moderní elektrifikovaná dvoukolejná trať. Taková trať nikdy nepovede přes Háj, prostě tam na to není místo. Taková trať může realisticky vést jedině přes Hlučínsko.

Alibaba

Zdvojkolejnit by to chtělo tak jako tak, a žádná lokálka to není, tenhle úsek (Svinov – Opava) podle lokálkového zákona stavěn nebyl. V těch vesnicích taky stavět vše nemusí, se dvěma kolejemi by to futr nemuselo někdě čekat, výluky by mohly být povětšinou bez autobusů.

Jan

Vy jste to nepochopil – ono to zdvoukolejnit přes Háj realisticky NEPŮJDE.

Jestli chcete moderní dvoukolejnou elektrickou železnici mezi Ostravou a Opavou, jediná možnost je přes Hlučínsko.

Zahn

Inundační most.

N.N.

V současnosti je tam tohle: https://mapy.com/s/kazokahola a po jednom dalším po stranách. Evidentně to nestačí.
Dlužno dodat že Perner s Negrellim měli úplně jiný rozpočet.

Ondar

Mohli by tam v rámci rekonstrukce trochu narovnat ten oblouk 😉

Alibaba

To by jste chtěl už moc, to je pro SŽ a MD nadlický úkol. 🙂

František

Trat kterou úplně krásně náhradi autobusy, který to dají i do Ostravy budeme chránit za 700mio? Jo, to je zlatý

Ondar

Ta trať by se mohla obnovit až dál do Polska, byla by škoda o tuto možnost přijít

Pezos

Aby tam jezdily dva páry vlaků, jako je v Polsku zvykem?
#potenciál

Prednosta

Vy už jste v Polsku asi hodně dlouho nebyl….stejně jako nemáte tušení o využití jednotlivých spojů…. (Kdy v podstatě i na lokálkách se u vozidel dostáváme na hranu kapacit….)

N.N.

Opava a Ratiboř mají okolo 50 tisíc obyvatel, lidé po obou stranách hranice znají oba (tři) jazyky, takže bych o přepravní proud strach neměl.

182-097

No a kolik lidí teda má potřebu jezdit mezi Opavou a Ratibořem v takovém rozsahu, aby to odůvodnilo novostavbu části trati, rekonstrukci zbytku a nějaký rozumný provoz osobní dopravy? Tam je největší pohyb tak leda v nákupní turistice a nikdo asi nepotáhne tašky z Biedronky vlakem…

qěcy

Poptávku úseku Opava – Hlučín – Ostrava busy jistě zvládnou. Ovšem nebylo by lepší mít v tomto úseku linku moderní příměstskou a městskou vlakovou až skrz Ostravu třeba směrem do Vítkovic? Samozřejmě že mimoúrovňově skrz Ostravu hlavní nádraží.

N.N.

Spojení Opava-Ostrava vlakem vede jinudy, přes Hlučín to nebude rychlejší. Ale podívejte se na druhou větev více na sever, která je dodnes slepá, což je pozůstatek železné opony.

qěcy

On je problém tu trať zrychlit na 120? A poptávka odpovídá nabízeným linkám dneska? Neřekl bych.

jarmil

A jaká by to byla krásná cyklostezska… 🙂

qěcy

A co teprve koňská stezka.

nedulezite

Pane Františku, jste provokatér? Tahle trať je hodně využívaná a nebýt neschopnosti našeho MD a zkázy železnic, už dávno by se po ní do Hlučína a dál do Ostravy (bývalá tramvaj) jezdilo. To spojení tam prostě chybí. A náklady na obnovu – ty jdou za těmi , co od 1997 bránili výstavbě v Nových Heřmínovech

Šalina na Špilas

Víte, ony by ani ty Nové Heřminovy povodeň zcela neodvrátily, jen zmírnily, pravděpodobně by přetekly a Opavice (přítok Opavy v Krnově) zůstává zcela bez regulace. Tak bych byl s úsudkem mírnější.

qěcy

Trať z Hlučína do Ostravy hlavního křížem mimoúrovňově někam do Vítkovic. Obnovit zrušenou trať a stavět radikální přestavbu musí chtít kraj a MD.

krejzak

1 metr za 2,3 miliony – to chceš …