Talgo získalo klíčové razítko pro nové vlaky na 230 km/h, jezdit budou hlavně v Dánsku a Německu

Nová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DB

Dlouhé schvalování zpozdilo dodávku nových vlaků o několik let.

Šest let po podpisu smlouvy na dodávku 23 souprav pro Deutsche Bahn získala španělská společnost Talgo poslední razítko schvalující jejich provoz v Německu a Dánsku. Vydala ho Evropská železniční agentura (ERA). Dlouhé schvalování zpozdilo dodávku nových vlaků o několik let.

Talgo o schválení informovalo v tiskové zprávě. Svůj vlak označuje jako platformu Talgo 230, v Německu bude jezdit pod označením ICE L. Půjde o první vlak kategorie ICE, který nebude vyroben v Německu.

Deutsche Bahn mají zatím objednáno 23 těchto souprav, které chce nasadit hlavně na trasu Berlín – Amsterdam. Dánské státní dráhy (Danske Statsbaner – DSB) si objednaly zatím 16 souprav. Schválení se týká konfigurace od 9 do 21 vozů a různých typů lokomotiv. Velkým zákazníkem je od letošního roku také FlixTrain.

Budoucnost Evropy jsou rychlovlaky. FlixTrain uzavřel s Talgem megazakázku na až 65 souprav za 60 miliard

Talgo vlaky označuje jako ideální pro provoz „v zemích s vysokou hustotou obyvatelstva a četnými městskými centry.“

Vlaky čeká ještě schvalování pro provoz v Nizozemsku, Rakousku a Švýcarsku, finální rozhodutí má podle výrobce padnout brzy.

Deutsche Bahn plánuje představení vlaku veřejnosti letos v říjnu v Berlíně, od prosince ho chce nasadit do pravidelného provozu. Letos vyjedou v Německu celkem čtyři soupravy. Zatím nebudou jezdit s lokomotivami od Talga, ale hnacími vozidly jiných výrobců. Lokomotivy procházejí ještě samostatným schvalovacím procesem.

Dánské dráhy i přes zpoždění dodávek věří Talgu, objednaly další soupravy na 200 km/h

Talgo v tiskové zprávě zmínilo, jak složitý je i po změně legislativy proces schvalování kolejových vozidel. Na rozdíl od aut, kde platí homologace pro celou Evropskou unii, musela nová souprava získat jak celoevropskou certifikaci, tak schvální v jednotlivých zemích.

Nová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNová souprava ICE L na cestě ze španělského závodu Talgo do Německa. Foto: Dirk Wittmann / DBNové soupravy Talgo 230 pro DSB. Foto: TalgoNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnDie Deutsche Bahn präsentiert den ersten Wagen des neuen ICE L des spanischen Herstellers Talgo. Das L steht dabei für den englischen Begriff „low floor“, also „Niederflur". Neu entwickelte Sitze im ICE LNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche BahnNový vlak ICE L pro DB. Foto: Deutsche Bahn
Tagy Deutsche Bahn DSB ERA FlixTrain ICE L Talgo Talgo 230
33 komentářů