Na opravu nádraží v Táboře se nikdo nepřihlásil, SŽ zvedla limit k 200 milionům

Malý zájem o železniční stavební zakázku řeší i České dráhy. Podle některých hlasů ze stavebnictví je trh přehřátý.
Velká oprava nádražní budovy v Táboře, která měla dle původních plánů běžet od června, se odkládá. Do tendru, který byl vypsán v březnu, se nikdo nepřihlásil. Správa železnic (SŽ) proto nyní zkouší zakázku zadat znovu, výrazně přitom navýšila cenu.
V první soutěži stanovila Správa železnic maximálně přípustnou cenu na 156 milionů bez DPH. Ovšem jak stojí v písemné zprávě zadavatele, „ve lhůtě pro podání nabídek nebyla podána žádná nabídka“. Nezájem ze strany stavebních firem vedl nyní SŽ ve druhé soutěži k výraznému cenovému ústupku a navýšení limitu o čtvrtinu na 194 milionů korun bez DPH.
Nádražní budova v Táboře má projít celkovou obnovou. Práce zahrnou rekonstrukci historických objektů, demolici některých novějších přístaveb i výstavbu nové odbavovací haly. Součástí stavby bude i úprava podchodu, který ústí schodištěm směrem do přednádražního prostoru.
Mezi historickými částmi nádražní budovy vznikne nový přízemní objekt s plochou střechou, který bude plnit funkci odbavovací haly. Jako hlavní vstup na nádraží bude sloužit další přízemní stavba, která vznikne nad podchodem. Zde se budou nacházet také toalety.
Dosavadní výtah na 1. nástupišti nahradí nový, a to v místě stávajícího schodiště do podchodu. Nově umístěný výtah bude přístupný z vnitřních i z venkovních prostor.
Historické litinové sloupy zastřešení nástupiště u budovy se po repasi vrátí na své původní místo. Stavba má trvat dva roky. Rekonstrukcí prošla nedávno i nádražní budova v nedalekém Veselí nad Lužnicí.
Malý zájem o železniční stavební zakázku přitom řeší i České dráhy. Do tendru na výstavbu nového depa v Českých Budějovicích přišla jediná nabídka, která s cenou 950 milionů výrazně překonala očekávání ČD. Dráhy proto tendr raději zrušily.
Podle některých hlasů ze stavebnictví je trh přehřátý a firmy, které mohou stavět železniční technologie, nemají kapacity.