Na opravu nádraží v Táboře se nikdo nepřihlásil, SŽ zvedla limit k 200 milionům

Nádražní budova v Táboře po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: SŽNádražní budova v Táboře po rekonstrukci, vizualizace. Pramen: SŽ

Malý zájem o železniční stavební zakázku řeší i České dráhy. Podle některých hlasů ze stavebnictví je trh přehřátý.

Odebírat
Upozornit na
guest
33 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vašek

Zdá se, že polský Budimex, který chtěl vstoupit i na náš železniční trh, se ještě nedokázal prokousat naši železniční byrokracií… A nebo by to pro něho byla malá zakázka…

Petr Oršula

Aby se udělala rekonstrukce pořádně to by musel být Tábor na Moravě, třeba ta ve 20tis Vsetíně stála 3,5 miliardy, takhle jsme to v Čechách dopracovali s našimi východními sousedy.

Jan Sůra

Ve Vsetíně se dělala rekonstrukce stanice, tedy zjednodušeně řečeno kolejiště (+ x věcí kolem). Tento text je o rekonstrukci výpravní budovy. Věřím, že ten rozdíl pochopíte a oprostíte se od dalších debilních poznámek.

Lukes

Na téhle zastavce „Tábor“ na vedlejší trati Praha-Budějice (z pohledu přepravy lidí) je potřeba nějaká budova? K čemu? Na co? Pro koho, resp. za čí peníze?

MilanSima

Tábor je okresní město, žádná vesnička.

jan táborský

Tohle na Tábor úplně stačí, kdyby raději vyčistili park naproti , to je ale města tak bohužel

V. K.

Ta rekonstrukce vypadá na poměry Správy železnic poměrně povedeně a dobrou zprávou rozhodně je demolice těch ohyzdných komunistických přístaveb. Ví ale někdo, jak se budou využívat ty dvě historické budovy? Aby se nevymístilo všechno do nové odbavovací hala a ony pak nebyly prázdné.

v.sp

A protože je trh přehřátý, tak silniční stavby se staví o třetinu levněji, než jsou tabulkové ceny ve VŘ.
Zase „drážní specifika“.

Milan

Ale vždyť to tam je přímo napsané – firmu, co mohou stavět drážní zařízení nemají kapacity. O dalších stavebních firmách se tam nepíše.

laska

Hehe NYNÍ nejsou kapacity na opravu nádraží? Tak to ten rok 2028 bude velká zábava…

Clovek

Vi někdo znalý co se tam minule udělalo špatně? Pamatuji že někdy kolem 2010 se dělal nový vestibul, nové vstupy do podchodu a po té rekonstrukci to nádraží působilo dobře. Koukám že fasáda taky vypadá ok a jsou tam plastová okna, což naznačuje proběhlou rekonstrukci

Hájek

Žádná rekonstrukce tam neproběhla, jen flikovani aby to vypadalo hezky. Výměnu oken nelze požadovat za rekonstrukci.

MK

Jediné co se tam za posledních x desítek let udělalo bylo CD centrum, automatické dveře a vymalovalo. Možná ještě se vymenilo osvětlení

KIV

„Podle některých hlasů ze stavebnictví je trh přehřátý a firmy, které mohou stavět železniční technologie, nemají kapacity.“
Můžu se optat znalých, co takového specificky železničního je na stavbě nádržní BUDOVY, že ji nemůže stavět každé „Stavitelství XY“?

trapper

Asi nemají schválenou cihlu s maltou pro drážní provoz.

JiVe

Nemají ten správný drážní koeficient pro finální nabidku

noerf

Protože se staví v blízkosti kolejí, takže zaměstnanci musi mit vstup do kolejiště a vedoucí práce i F4 (práce okolo trakčního vedení), což jsou obyčejné denní školení. Pak záleží, jaké jsou vyžadovány reference – stavby nad x milionů Kč, stavby na železnici. A pak se jedná o drážní objekt, takže například revize elektroinstalace UTZ, místo VTZ, elektrikáři aby měli doklady dle vyhlášky č. 100/2005 Sb., nikoliv dle NV č.194/2022. Sb. To mohou být další omezující podmínky.

trapper

A kdyby jenom to, ve finále následuje výchozí revize el.zař. (což být musí i v civilu), ale pak následuje Protokol právnické osoby o technické prohlídce a zkoušce, která výchozí RZ v podstatě opíše a celé to přikrývá Průkaz způsobilosti UTZ vydávaný DÚ, který zase opisuje Protokol právnické osoby. Až když to celé máte, musíte vyhotovit další papír, tzv. Protokol o technicko-bezpečnostní zkoušce UTZ, kde opíšete výše uvedené a správce písemně stvrdí, že to všechno přebírá do své správy a majetkové evidence. No tolik papírování, a není to zadarmo, nemá ani atomová elektrárna. SŽ je prostě stát ve státě a ten… Číst vice »

MPE

No a nejlepsi na tom je, ze drzitele vsech tech spravnych certifikatu, opravneni, referenci a „razitek“, kteri zakazku vyhraji, si pak na 90% tech praci mohou najmout jakekoliv „Stavitelsvi XY“…

trapper

Záleží na obsahu Smlouvy o dílo, ale zpravidla ano. Však 20-30% zisk jim stačí, aniž by hnuli zednickou lžicí. A to ještě zpětně dostanou valorizační příspěvek i za tu zednickou lžíci, ale to málokdo ví.

David

Jmenovací dekret od France Josefa? A ti kdo ho maji pak stejně na tu stavbu vezmou kde jaký cizince

Rejpal

Protože neumí stavět tak draze. 🙂

Olin

Přesně toto mne napadá u čehokoliv pod SŽ. Opravdu vše co se staví/opravuje/doplňuje je tak značně sofistikované (čímž chci říci, že tunelové práce jsou jistě tunelové práce, zabezpečovačka, kolejové pole atd., atd.), kde jakákoliv improvizačka s „neználky“ je vysoké riziko, ale není možno „rozhodit“ v rámci vhodně vyhlášeného VŘ s využitím rozumné salámové metody dílčí plnění, kde by na ně dosáhli i místní „murárské“ firmy. Plusem může být i vyšší víra ve stát, když i ten malý dostane férový peníz a jistou záruku jednání ze státem, než několikavrstvé subdodávky odpadající ze stolu u megastaveb typu modernizace uzlu Č.T. Jistě nelze… Číst vice »

Jirka

A bude to stačit, myslíš?

Ondřej Wagner

Ideální by bylo, kdyby SZ se domluvila s městem Tábor a Commet Plus, aby část podchodu ustila až před budovou autobusového nádraží, aby lidé z vlaku, kteří chtějí přestoupit na autobusy nemuseli přecházet 2 komunikace s poměrně rušným provozem. Ten navazující podchod by samozřejmě zaplatilo město Tábor.

Ferda

Naprostý nesmysl a naprosto vyhozené peníze… To skoro z Vašeho příspěvku vypadá, jako kdyby kolem táborského nádru vedla šestipruhá dálnice…

Vasek

Přesně, město Tábor chystá v návaznosti na tuto stavbu koncepční proměnu celého předprostoru. Pěší vazby se tím jistě dále posilní.

Ondřej Wagner

Já občas vystupuji v Táboře z vlaku a pak jedu autobusem do Plané nad Lužnicí. Po těch komunikacich jezdí autobusy MHD a také auta přes most do severovychodni části Tábora. Kdyby podchod navazoval na ten, který bude budovat Správa železnic, tak by byl jen pár desítek metrů dlouhý. To by nemuselo moc stát.

M19

Vyšší desítky až stovky milionů, jen ty přeložky inženýrských sítí… A pak údržba… Přejít dva přechody přes jednosměrku ve městě, není nadlidský úkol.

Karl vB.

Jaké překvapení… Jen tak pro porovnání:
Odstranění havarijního stavu v části nádražní budovy v Bohumíně má limit 106 mil. Kč a na celkovou obnovu výpravní budovy v Táboře, která zahrnuje:
– rekonstrukci historických objektů,
– demolici některých novějších přístaveb,
– výstavbu nové odbavovací haly mezi současnými objekty,
– úpravu podchodu,
– výměnu výtahu,
byl nasazen limit 156 mil. Kč

koriandr

A hlavně práce je všude tolik že nad tím mávne každý rukou.. ČR ke teď jedno velký infrastaveniště. Kdo to nevidí tak je slepý..

Jan T.

Bohužel spíš na silnici než na železnici. Akorát v roce 2028 se všechny kapacity přesunou na dráhu.

David

V kde jakým malým městě by to byla miliarda