Modernizace tratí na jihu Ostravy se přiblížila, stavba nemusí do velké EIA

Vizualizace opravené budovy nádraží Ostrava-Vítkovice. Foto: SŽVizualizace opravené budovy nádraží Ostrava-Vítkovice. Foto: SŽ

V plánu je zvýšení rychlosti na trati z 80 na 120 km/h.

Přípravy optimalizace traťového úseku Ostrava-Kunčice (mimo) – Ostrava-Svinov/Polanka nad Odrou mohou pokračovat bez dalšího možného zdržení.

Ministerstvo životního prostředí ve zjišťovacím řízení rozhodlo, že u záměru byl vyloučen vliv na soustavu Natura 2000 a nepodléhá dalšímu posuzování. Nemusí tak do tzv. velké EIA, která by přípravné procesy prodloužila. Šlo o první krok v žádosti o schválení stavby.

Současně již běží práce na dokumentaci pro společné povolení.

Velká modernizace zahrne železniční trať na jižním okraji Ostravy mezi stanicemi Ostrava-Svinov, výhybnou Polanka nad Odrou a Kunčicemi. Odhadované náklady jsou tři miliardy korun.

Jde o další velkou investici do železnice v ostravské aglomeraci, kterou Správa železnic plánuje. Zahájení prací se podle SŽ chystá na druhou polovinu příštího roku, dokumentace předložená do zjišťovacího řízení počítá se začátkem roku 2027.

Trať mezi Svinovem a Kunčicemi. Foto: Správa železnic

Trať mezi Svinovem a Kunčicemi. Foto: Správa železnic

„Současný technický stav traťového úseku včetně stavebně – technických parametrů trati již nevyhovuje současným a zejména budoucím nárokům provozovaných dopravních segmentů na zajištění kvalitní a konkurenceschopné železniční dopravy, a to jak osobní, tak nákladní,“ vysvětluje plány na takzvanou optimalizaci Správa železnic v záměru projektu.

Při zadání projekční zakázky uváděla Správa železnic odhadované náklady tři miliardy korun.

Z 80 na 120 km/h

Jak již deník Zdopravy.cz informoval, součástí optimalizace bude zvýšení rychlosti na trati z 80 na 120 km/h. Během úprav trati nedojde ještě k přepnutí na střídavou napájecí soustavu, úsek ale bude na konverzi připraven.

Nejnákladnější částí bude komplexní rekonstrukce železniční stanice Ostrava-Vítkovice, kde vznikne jedno nové vnější nástupiště a jedno oboustranné ostrovní nástupiště.

Na trati nebude zatím ETCS, součástí projektu je příprava na jeho instalaci. Stavební práce proběhnou na současném tělese, dojde pouze k jeho mírným úpravám. Všechny mosty v uvedeném úseku projdou sanací, některé se zruší, jiné se naopak vymění.

Tagy EIA ostrava Správa železnic Svinov/ Polanka nad Odrou - Kunčice
25 komentářů