Modernizace tratí na jihu Ostravy se přiblížila, stavba nemusí do velké EIA
Vizualizace opravené budovy nádraží Ostrava-Vítkovice. Foto: SŽ

V plánu je zvýšení rychlosti na trati z 80 na 120 km/h.
V plánu je zvýšení rychlosti na trati z 80 na 120 km/h.
Když plánují dálkovku od Moravy pražákům utnout někde v poli u Běchovic, tak vidím velkou šanci vést část dálkovky přes Vítkovice.Kapacitu Svinov-OH vyzobou všechny ty okružní BEMY v intervalu MHD a komerčním vlakům nezbyde nic jiného než Vítkovice.Navíc po létech vyluk na 321 jsou lidi zvyklí, tak to ani moc nikoho nevytočí, že bude další x leté vylukové období.Takže samé pozitiva a jak říkal Tonda Blaník kde teče beton, tečou prachy. Ještě by mohl být vypasný sázkový kurz na to, zda zastávka Zábřeh bude současí díla, nebo samostatná stavba s dalším omezením kapacity trati 🙂
Oni se museli úplně zbláznit! Kolik lidí projde Vítkovickým nádražím denně? 200? Tak oprava budovy nádraží za 450mil tuším+ „značná část“ z 3mld na úpravy nádraží. Tak to máme tak 1mld.Kč do nádraží Vítkovice. Proč??? K čemu, jaká je koncepce, bude tam dopravní zátěž? Podle mne nebude, kdo by ji udělal? Bez ETCS … za mne hodně nesmyslná akce.
V cine mají drahy postavené na rychlost 350km/hod. U nás zrychluje z 80 na 120. Myslím ze by nemuseli provádět žádnou investici za 3mld. 120km/hod je k smíchu
Se podívat do mapy, o jakou trať se jedná.
Už se nemluví o PŘESTAVBĚ ostravského železničního uzlu, ale o modernizacích a optimalizacích jednotlivých tratí. Jedinou skutečně novou stavbou nakonec bude jen přesmyk mezi Svinovem a hlavním nádražím. V plánu není žádné nové spojení ani zdvojkolejnění, ani nebude možné zvýšit počet spojů zajíždějících do centra města na nádraží Střed. Ale vedení kraje je s tím nejspíše spokojeno, hlavně když bude moct pořádat další šňůry nicneřešících konferencí o dopravě v kraji.
Neházejte flintu do obilí, magický rok 2028 to jistí! 🙂
https://mapy.spravazeleznic.cz/letaky/S621500578_202401081444.pdf
Chystá je samostatná odbočná kolej z Vítkovic na Svinov aby se nemusely vlaky křížit ?? Místo tam je a využití je nulové … Ten rybník je stejně umělé vytvořené dílo a může se zasypat…
Tato stavba končí na odboče Odra (včetně). Navazuje stavba ŽST Ostrava-Svinov, ale i ta nadále počítá s jedinou kolejí z Odry na Svinov.
Tož to bude modernizace na chuja.
Jj smutné..
Tahle oblast by měla být kompletně předělaná v rámci stavby VRT.
Samozřejmě je možné, že se nedočkáme, ale projektování Moravské brány je dál než u ostatních úseků, a na chuja by bylo taky kompletně předělávat pár let starou stavbu.
Ale že by pohli zadkem v přípravě vlakové zastávky Ostrava Zábřeh? I když pak to dopadne úplně jako v Třinci, krásně opravené nádraží u železáren, ale všichni jezdá ze zastávky v centru 😀 V Ostravě to bude stejný případ, kdo nebude muset, Vítkovice nepoužije.
Nicméně mohl by se vrátit nějaký Expres/ IC (Regiojet z Havířova třeba) na Prahu přes Vítkovice. Věděl by někdo kolik času by vlak uštřil neobjížděním zbytku Ostravy, a Jih je nejlidnatnější obvod takže o cestující bych se nebál. Oni by si cestu našli.
Jedna věc je kam by ten Ex/IC od Havířova z Vítkovic pokračoval, zda do Svinova (na objíždění soupravy) nebo přímo na Polanku n.Odrou. Pokud by pokračoval na Polanku a zastavil ve Vítkovicích tak by neobjížděním přes hlavák „ušetřil“ 8 minut. V současném JŘ trvá cesta RJ z Havířova do Svinova 28 minut.
Taky by to uvolnilo nějakou vlakovou cestu na přetíženém úseku hl.n.-Svinov.
A u toho zrychlení věřím, že by to bylo aspoň 10 minut. Traťová na Polanecké spojce se bude významně zvedat. Rozdíl mezi 80 a 120 už se pozná.
Tohle vyšlo před půl rokem:
https://zdopravy.cz/v-ostrave-pribude-nova-zeleznicni-zastavka-vznikne-v-zabrehu-232515/
Nebojte, v budoucnu by (snad) zde měla jezdit Ex linka Havířov – Kladno. Tak či tak už tedka straší přetížením mezi Svinovem a hlavakem, takže ať už před, nebo během reko uzlu stejně nějaké vlaky na Slovensko tady jezdit nejspíš budou
Kouká, že SŽ neví co s penězi. Ve Vítkovicích stačí jedno oboustranné nástupiště, co vytrhali koleje, tak se z nádraží stala „zastávka“. Místo toho by měli postavit léta slibovanou zastávku pod Shopping parkem. Netuším, k čemu bude zvýšení rychlosti, když z odbočky Odra stejně zase pojedou vlaky 80 km/h a budou čekat, až přijede vlak z jednokolejky od Svinova/Polanky. A co mi tedy není jasné, které mosty zruší ? Zasypou Odru, Mlýnku v rezervaci , anebo rovnou koridorovou trať na Přerov?
Šotoprojektant? 😀
Nechápu ani, které mosty chcou sanovat a rekonstruovat ? Most přes Ostravici prošel před 4 lety velkou rekonstrukcí, most přes Místeckou taky snad před 7 lety a přes Odru jsou taky po opravě a rekonstrukci, takže jediný který by se opravoval je přes trať Kunčice – Hlavní nádraží
Třeba most přes Odru bude fungl nový. A ano, i ten přes frýdeckou trať.
Přesně tak, Vítkovice jsou jen zastávka a budova a dvě nástupiště tam vůbec nejsou potřeba. Stačí lávka z nástupiště před nádraží.
Trať klidně ať je na 120. Jelikož je to prakticky přímá trať a nejsou tam žádné přejezdy, tak to není žádný problém ani dnes.
Ještě by to mohli „vyšperkovat“ napojením toho jednoho nástupiště schody/výtahem do nového mostu ČS armády a posunutím stejnojmenné zastávky. Vzniknul by celkem pěkný přestupní uzel bez nutnosti zbytečně velkého obcházení.
To by ovšem bylo geniální řešení! Bohužel příliš sci-fi.
Ano, ta nemožnost sejít z Mostu Armády, kde jezdí podstatně více linek MHD, přímo na nástupiště, je pěkně padlá na hlavu.