Březiněves na severu Prahy získá obchvat. Stavba za čtvrt miliardy je podmínkou dostavby okruhu

Březiněvsí projede podle radnice v pracovních dnech i 18 000 vozidel za den.
Technická správa komunikací (TSK) vyhlásila výběrové řízení na obchvat Březiněvsi. Ta tvoří samostatnou městskou část na severu Prahy. Leží u dálnice D8, kde se na stejnojmenné dálniční křižovatce budou stýkat obě dosud nedostavěné části Pražského okruhu.
„Přeložka je nepřekročitelnou podmínkou zastupitelů MČ Praha-Březiněves při jednání o výstavbě silničního okruhu kolem Prahy,“ uvedl loni na podzim místostarosta Březiněvsi Zdeněk Korint po získání územního rozhodnutí o umístění stavby.
Podle TSK je předpokládaná hodnota obchvatu 260 milionů korun bez DPH.
Bude ho tvořit dvoupruhová směrově nerozdělená silnice s délkou cca 2 550 metrů o šířce devět metrů. Dopravu má převést východně od obce, severní část povede po hranici Prahy a Středočeského kraje.
Před a za obcí bude obchvat napojen na současnou silnici II/243. Okružní křižovatka před obcí (ve směru od Prahy) bude budována jako dočasná a v budoucnu bude spolu s částí úseku nahrazena přímým napojením na nově vybudovaný Pražský okruh.
Zadávací dokumentace tendru předpokládá, že k napojení dojde “do 10 let”. Dočasná křižovatka tak má být budována „s minimalizací nákladů a zemních prací s ohledem na životnost stavby.“
Obchvat bude přemosťovat Třeboradický potok, navržena je zde i 3,5 metru vysoká protihluková clona dlouhá 24 metrů. Stavba si vyžádá přeložky trasy plynovodu.
Březiněvsí projede podle radnice v pracovních dnech i 18 000 vozidel za den a tvoří se zde pravidelné kolony. Žádost o vydání rozhodnutí o umístění stavby byla podána v roce 2019. Řízení muselo být i přerušeno, aby mohly být doloženy všechny další potřebné doklady. Mezitím radnice zajistila financování projektu.