V Brně začala oprava pražských retro tramvají. Sluníčko bude pro komerční pronájem

Zakázka se týká šesti tramvají, každý rok v Brně opraví dvě.
Dopravní podnik města Brna (DPMB) zahájil práce na opravě celkem šesti tramvají pražského dopravního podniku (DPP). První dvě už v závěru týdne dorazily do Brna. DPP za opravu zaplatí 60 milionů korun.
K uzavření smlouvy opravu tramvají typu Tatra T3, T3SUCS a T4 došlo letos v květnu, do soutěž se přihlásila ještě Škoda Ekova. Jde o tramvaje, které DPP používá především pro své retro linky.
DPP vysoutěžil opravu na druhý pokus, první zadávací řízení zrušil. Pro brněnský dopravní podnik jde o další zakázku pro DPP, v minulosti zde proběhla například kompletní oprava tramvaje K2.
Zakázka se netýká oprav podvozků a elektrovýzbroje, každý rok opraví v Brně dvě tramvaje.
Pro nostalgickou linku i na pronájem
Generální oprava čeká vozy ev. č. 5500 (tramvaj T4D z roku 1967, tzv. Sluníčko), 5520 (T3 z roku 1964), 6892, 6921 (obě T3 rok výroby 1973), 7122 (typ T3SUCS z roku 1985) a 7188 (typ T3SUCS z roku 1986). První dva vozy ev. č. 5520 a 7122 dorazily na konci minulého týdne do Brna.
„Všech šest historických vozů potřebuje generální opravu, v jednom případě spojenou s přestavbou. Vůz T3 stávajícího ev. č. 5520 donedávna sloužil jako cvičný, nicméně už nepotřebujeme školit řidiče na tramvaje se zrychlovači. Vzhledem k tomu, že tento vůz pochází z počátků sériové výroby tramvají T3, z první dodávky vozů (č. 6303–6327), kde byly již z výroby použity ikonické modré čelní cedule s číslem linky z vysekávaného plechu, má svou historickou hodnotu, necháme jej přestavět do původní podoby a dostane i své původní ev. č. 6312,“ řekl Jan Šurovský, místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.
Po generální opravě budou všechny vozy sloužit na nostalgické lince č. 23, Sluníčko jako vyhlídkový vůz na komerční pronájem. „V našich Ústředních dílnách si provedeme opravu podvozků a elektrovýzbroje, které dopravíme do Brna, kde kolegové provedou opravu skříní, interiéru, kabelových rozvodů a kompletaci vozů,“ dodal Šurovský.
Opravy zahrnují kompletní odstrojení vozové skříně, otryskání, kontrolu svarů, karosářské opravy, instalaci nových podlah a podlahových krytin, obložení stropu a bočnic, kompletní nové rozvody elektroinstalace pro 24V a 600V, lakýrnické práce, repasi oken.
V případě tramvaje typu T4 bude výzvou instalace atypického vlnkovaného opláštění, uspořádání sedadel v režimu 2+1 i instalace audiosystému. U vozidla T3 ev. č. 5520, které DPP provozoval jako cvičné vozidlo, DPMB doplní původní prostřední vstup. Ten byl v roce 2000 při přestavbě na cvičný a výukový vůz zaslepen. Po opravě vůz dostane koženkové sedačky, které byly typické pro nejstarší období výroby tohoto typu tramvají.