V Brně začala oprava pražských retro tramvají. Sluníčko bude pro komerční pronájem

Oprava pražské tramvaj T3 v Brně. Foto: DPMBOprava pražské tramvaj T3 v Brně. Foto: DPMB

Zakázka se týká šesti tramvají, každý rok v Brně opraví dvě.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) zahájil práce na opravě celkem šesti tramvají pražského dopravního podniku (DPP). První dvě už v závěru týdne dorazily do Brna. DPP za opravu zaplatí 60 milionů korun.

K uzavření smlouvy opravu tramvají typu Tatra T3, T3SUCS a T4 došlo letos v květnu, do soutěž se přihlásila ještě Škoda Ekova. Jde o tramvaje, které DPP používá především pro své retro linky.

DPP vysoutěžil opravu na druhý pokus, první zadávací řízení zrušil. Pro brněnský dopravní podnik jde o další zakázku pro DPP, v minulosti zde proběhla například kompletní oprava tramvaje K2.

Zakázka se netýká oprav podvozků a elektrovýzbroje, každý rok opraví v Brně dvě tramvaje.

Oprava pražské tramvaj T3 v Brně. Foto: DPPPřevoz pražských tramvají do Brna. Foto: DPPPřevoz pražských tramvají do Brna. Foto: DPPOprava pražské tramvaj T3 v Brně. Foto: DPMB

Pro nostalgickou linku i na pronájem

Generální oprava čeká vozy ev. č. 5500 (tramvaj T4D z roku 1967, tzv. Sluníčko), 5520 (T3 z roku 1964), 6892, 6921 (obě T3 rok výroby 1973), 7122 (typ T3SUCS z roku 1985) a 7188 (typ T3SUCS z roku 1986). První dva vozy ev. č. 5520 a 7122 dorazily na konci minulého týdne do Brna.

„Všech šest historických vozů potřebuje generální opravu, v jednom případě spojenou s přestavbou. Vůz T3 stávajícího ev. č. 5520 donedávna sloužil jako cvičný, nicméně už nepotřebujeme školit řidiče na tramvaje se zrychlovači. Vzhledem k tomu, že tento vůz pochází z počátků sériové výroby tramvají T3, z první dodávky vozů (č. 6303–6327), kde byly již z výroby použity ikonické modré čelní cedule s číslem linky z vysekávaného plechu, má svou historickou hodnotu, necháme jej přestavět do původní podoby a dostane i své původní ev. č. 6312,“ řekl Jan Šurovský, místopředseda představenstva a technický ředitel DPP – Povrch.

Po generální opravě budou všechny vozy sloužit na nostalgické lince č. 23, Sluníčko jako vyhlídkový vůz na komerční pronájem. „V našich Ústředních dílnách si provedeme opravu podvozků a elektrovýzbroje, které dopravíme do Brna, kde kolegové provedou opravu skříní, interiéru, kabelových rozvodů a kompletaci vozů,“ dodal Šurovský.

Opravy zahrnují kompletní odstrojení vozové skříně, otryskání, kontrolu svarů, karosářské opravy, instalaci nových podlah a podlahových krytin, obložení stropu a bočnic, kompletní nové rozvody elektroinstalace pro 24V a 600V, lakýrnické práce, repasi oken.

V případě tramvaje typu T4 bude výzvou instalace atypického vlnkovaného opláštění, uspořádání sedadel v režimu 2+1 i instalace audiosystému. U vozidla T3 ev. č. 5520, které DPP provozoval jako cvičné vozidlo, DPMB doplní původní prostřední vstup. Ten byl v roce 2000 při přestavbě na cvičný a výukový vůz zaslepen. Po opravě vůz dostane koženkové sedačky, které byly typické pro nejstarší období výroby tohoto typu tramvají.

Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy Dopravní podnik města Brna DPMB dpp historická linka 23 T3 T4
10 komentářů