Nástupiště i přeložky. Chystá se vylepšení dalších 20 kilometrů Podkrušnohorské magistrály

Železniční zastávka Karlovy Vary-Dvory. Autor: Lubor Ferenc – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=114754164Železniční zastávka Karlovy Vary-Dvory. Autor: Lubor Ferenc – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=114754164

SŽ se "zcivilizování" Podkrušnohorské magistrály věnuje dlouhodobě. Cílem je mimo jiné konverze celé trati na střídavou soustavu.

Správa železnic (SŽ) hodlá pokračovat v modernizaci tzv. Podkrušnohorské magistrály, tedy tratě, která propojuje Děčín, Ústí nad Labem, Most, Chomutov, Karlovy Vary, Sokolov a Cheb (č. 130 a 140). Aktuálně zaměřila pozornost na 21 kilometrů dlouhý úsek od Karlových Varů do Sokolova.

Úsek je rozdělen do dvou staveb: Karlovy Vary (mimo) – Nové Sedlo u Lokte (včetně) a Nové Sedlo u Lokte (mimo) – Sokolov (mimo). Správa železnic obě stavby poslala k posouzení vlivů na okolí na ministerstvo životního prostředí (proces EIA). Stavět by se mělo v letech 2027 až 2030.

„Cílem projektu je komplexní rekonstrukce předmětného traťového úseku včetně stanice Nové Sedlo, zastávky Karlovy Vary-Dvory a zastávky Královské Poříčí,“ stojí mimo jiné v dokumentaci SŽ.

Mezi Karlovými Vary a Novým Sedlem před stanicí Chodov dojde také na dvou místech k přeložení trati. „Posun směrových oblouků činí zhruba 60 metrů vůči stávající stopě,“ uvádí SŽ. Cílem je zvýšení traťové rychlosti, a to až na 120 km/h.

Náplní stavby bude obnova železničního svršku a spodku, propustků a mostů, nová nástupiště, trakční vedení a nové sdělovací a zabezpečovací zařízení.

Správa železnic se „zcivilizování“ Podkrušnohorské magistrály věnuje dlouhodobě. Cílem je mimo jiné také konverze celé trati na střídavou soustavu.

Stykový bod obou napájecích soustav je dnes u Prunéřova, přičemž v příštích letech by mělo dojít k posunu „střídaviny“ k Mostu. Nejprve se ale posune k Chomutovu, k odbočce na Žatec. SŽ v únoru vypsala tendr na dvanáctikilometrovou stavbu Chomutov (mimo) – Kadaň-Prunéřov (včetně).

V roce 2029 by měla navázat velká rekonstrukce železniční stanice Chomutov, jejíž nejviditelnější částí bude přesun osobního nádraží blíže centru. Od loňského léta je v běhu rekonstrukce osmikilometrového úseku Kyjice – Chomutov město, rovněž s přípravou na střídavou soustavu. V letech 2029 až 2030 se má generálně rekonstruovat osmikilometrový úsek Kyjice – Most.

V letech 2027 až 2029 má kvůli konverzi vzniknout i nová trakční transformovna Třebušice.

Tagy Podkrušnohorská magistrála Správa železnic trať 140
33 komentářů