Nástupiště i přeložky. Chystá se vylepšení dalších 20 kilometrů Podkrušnohorské magistrály

Železniční zastávka Karlovy Vary-Dvory. Autor: Lubor Ferenc – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=114754164Železniční zastávka Karlovy Vary-Dvory. Autor: Lubor Ferenc – Vlastní dílo, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=114754164

SŽ se "zcivilizování" Podkrušnohorské magistrály věnuje dlouhodobě. Cílem je mimo jiné konverze celé trati na střídavou soustavu.

38 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Happy

To počítají, že koncem 20.let najdou zlato a na práci sem přicestuje milion Ukrajinců? Na Italy, jak na konci 19.stol., to nevypadá😁

Nemel

Spíše s tím, že zkvalitní cestování pro statisíce lidí, kteří žijí v této hustě zalidněné části republiky.

Projektant

Rychlosti se mírně zvýší v celé trase, přehled zde: https://ctrlv.cz/Gy72

zaosai

Vy si myslíte,že pomůže kolísání předepsané rychlosti v rozmezí 5 km/hod.?Jako strojvedoucí si nastavím tu nižší a jedu.

Handzidcek

Ta organizace výluk na Podkrušnohorské magistrále je šílená. Od prosince dochází ke zvýšení jízdních dob linky R15 o více, než 15 min.
Proč nemůže dojít k úplnému uzavření trati (klidně v celém úseku Cheb – Ústí nad Labem) na pár měsíců, jako to udělalo DB mezi Berlinem a Hamburgem, než snášet prodlouženou jízdní dobu a nespolehlivost provozu po dobu několika let?

Twix

Obávám se že úplné zavření celé magistrály by úplně nedaly mnohé průmyslové podniky, které jsou na ní dost závislé, přičemž tu nemáme příliš vhodné (spíš žádné) odklonové trasy – na rozdíl od tratě z Berlína do Hamburku, která se dá celkem snadno objet a nákladní doprava na ní je převážně tranzit.

Handzidcek

Náhradní kamionová doprava existuje stejně, jako náhradní autobusová doprava.

Twix

Opravdu? Obávám se že něco takového by třeba pro Unipetrol nebo Severočeské doly bylo poněkud složité, a také by si třeba někdo mohl stěžovat, že někudy projede sto kamionů místo jednoho vlaku…

Petr Šimral

Tak to právě nefunguje. U NAD se „substrát“ přepraví sám, zatímco u NND ho musíte pracně překládat…

Zcela výjimečně dávám mínus.

HHonza

Náhradní kamionová doprava ovšem zpravidla končí tak, že se zákazník po skončení výluky k železnici již nevrátí…

Handzidcek

A odklonová trasa pro tranzitní nákladní dopravu existuje: Cheb – Bad Brambach – Zwickau – Chemnitz – Dresden – Ústí nad Labem

N.N.

Dresden – Ústí nad Labem je zácpa už dneska, trať nestíhá. Přičemž to vůbec neřeší dopravu z/do míst mezi KV a Ústím. Ale vůbec.

Zase jste se vykašlali na zákazníka.

Twix

Ale v tomto případě nejde prakticky vůbec o tranzitní nákladní dopravu (na rozdíl od tratě Berlín – Hamburk), důležitá jsou ta místa na trase. Navíc tato odklonová trasa se stejně nedá použít, přes Bad Schandau je to přetížené a když se právě z tohoto důvodu uvažovalo o vedení některých mezinárodních vlaků přes Bad Brambach, skončilo to na kapacitě tratě a délce staničních kolejí.

HHonza

1) Mezi Vojtanovem a Plavnem vám chybí elektrifikace.
2) Využití tratě pro nákladní dopravu omezují nevhodné sklonové poměry v témže úseku.
3) Platí vše ostatní, co psali přispěvatelé přede mnou.

Jiří Kadlec

Nastupovat v Ostrově nebo v Chomutově do rychlíku Krušnohor je celkem horolezecký výkon, vyšší nástupiště by se hodilo.

HHonza

V Chomutově se plánuje úplně nové nádraží v jiné poloze, než je v současnosti. V Ostrově nevím. Tento úsek má trochu smůlu, že má přijít na řadu až jako úplně poslední. Podle všeho se má dělat jen optimalizace v současné stopě, což považuji za dost nešťastné, neboť vyhlídková jízda údolím Ohře je sice romantická, ale pro potřeby moderního cestování poněkud nedostatečná. Stanici v Ostrově by bylo možné řešit v úsporné variantě vybudováním dvoukolejné zastávky někde v těchto místech: https://mapy.com/cs/letecka?vlastni-body&ut=Nov%C3%BD%20bod&uc=9drf4xZHpx&ud=12%C2%B057%272.695%22E%2050%C2%B018%271.387%22N&x=12.9487103&y=50.3023659&z=16, což by i částečně zkrátilo docházkovou vzdálenost do města.

platamond

Pokud byste řešil staré (téměř prázdné centrum), tak zastávku u podjezdu Karlovarské, jinak obří sídliště je je přímo napojené k současnému nádraží. Tedy, ne že by tam vlaky jezdili davy, autobusy do Varů přetékaly, ve vlaku to bylo dost na klid, více (tj.alespoň 10) nastupovalo smět Chomutov, kde jiná doprava není.

HHonza

Vycházím z toho, že obrat cestujících ve stanici Ostrov n. O. není kdovíjaký, nikam se tam nepřestupuje, nic se tam nekřižuje ani nepředjíždí, tudíž více než 2 nástupištní hrany tam nejsou potřeba. A soudobý trend u podobných stanic je udělat místo nich dvoukolejnou zastávku někde za zhlavím (např. zde: https://mapy.com/cs/letecka?source=pubt&id=15212329&x=13.7449616&y=50.6323698&z=15). Vyjde to mnohem levněji než kopat podchody a stavět ostrovní peróny.

Blátošlap

Zde může jít o zajištění napojení nedalekého VVP. Dokumenty tohoto typu asi veřejně dostupné nebudou.

HHonza

Slabé využití vlaků z Ostrova ve směru Karlovy Vary je způsobeno hlavně polohami nádraží jak v Ostrově, tak v Karlových Varech.

Hsnm

B V Chomutově jsou, sice Úzká, nicméně dost vysoká nástupiště, mnoho let tam byly jen sypané perony-to opravdu bylo k prvnímu schůdku vysoké.

Apollo17

Ta současná nástupiště v Chomutově jsou sice vyšší,ale i užší.Nástup s kočárkem,kolem,větším zavazadlem je obtížný.

Libor

Není to zbytečně moc dělat přeložky na 120kmh. Nestačí jen 90 pro klopení ?😁

HHonza

Jedná se v podstatě o periodickou rekonstrukci tratě. Při té příležitosti budou „vyžehleny“ dva oblouky u Chodova (nejspíš tyto: https://mapy.com/cs/turisticka?mereni-vzdalenosti&rm=9dUsvxY7Ttf-1gT.fj08yfi1RXflNN0fm0IsflNElfkn0RfPNfMlfbNf-jfk0flEfi1DpfhnIsfcNQ4fL1Yn3RNgnx&x=12.7757829&y=50.2324940&z=15), kde trať vede po rovině, ale přesto se kroutí jako had, protože za R-U monarchie se tak tratě prostě stavěly. Rychlost 120 km/h se sice může jevit jako nedostatečná, ale úsek je limitován především na obou koncích, výjezd z Varů na víc než 80 – 90 km/h nikdy nebude, pokud nebudete chtít vybourat půlku města, v Chodově se zastavuje a za stanicí následuje oblouk na závratných 70 km/h, s nímž také nikdy nehne. I tak se při výstavbě těch dvou… Číst vice »

Projektant

Místa hlavních přeložek jste trefil, v Jenišově navíc bude nahrazen přejezd nadjezdem (to je vlastně původní důvod pro přeložku, která udělá místo rampě z mostu do obce). Tyto velké nebudou na 120, ale 130. Budou tam i další, menší přeložky – v oblasti zastávky KV-Dvory a před ní bude odstraněn propad rychlosti, ve skalách za tunelem bude v jednom oblouku rovněž odstraněn propad rychlosti https://mapy.com/s/muragocuhe.

Flek

No nevím jestli taková akce za jednu minutu stojí, určitě u nas máme delší úseky, kde je jeden nebo dva oblouky

T_D

Minimalne fakt, ze zmizi prejezd v Jenisove, povazuju za pozitivni. Jeho “rekonstrukci” behem vyluk pred 10-11 lety vznikla neskutecna horska draha.

HHonza

Ta trať ale stejně potřebuje generální rekonstrukci. Úprava směrových poměrů a odpovídající zkrácení jízdní doby je při té příležitosti je už jen takový příjemný bonus. Určitě lepší, než chtít za každou cenu ušetřit a zakonzervovat stávající stopu na dalších 50 let.

Vojtech

Není jednodušší přejít na PID či jiné integrované systémy (Ústecký/plzensky)..- no byl jsem na dovolené s člověkem z KV, který toto pracovně řeší a pak je tam jistá politická osoba, co vše blokuje…

HHonza

Rozšíření platnosti jízdenek DÚK nebo IDPK o celé území Karlovarského kraje bych se vůbec nebránil. Obojí by přineslo významné zlepšení oproti současnému stavu. Když mohou Pardubický a Královéhradecký kraj společně provozovat IREDO, proč by nějaká podobná spolupráce nemohla existovat i v západních/severozápadních Čechách?
Politická blokace mě vůbec nepřekvapuje, vyhýbat se jakýmkoliv možným změnám k lepšímu, to už je takový místní standard. Můžu zkusit hádat, kdo za tím stojí. Bureš? Hurajčík?

Náhodný

Jak to tam znám, bylo by

Skippy

Úsek je rozdělen do dvou staveb: Karlovy Vary (mimo) – Nové Sedlo u Lokte (včetně) a Nové Sedlo u Lokte (mimo) – Sokolov (mimo).
A neni to malo. Nemel by se ten 21 km usek rozdelit alespon na 5 casti se samotnymi stavebnimi rizenimi a vyberovymi rizenimi. Takto tu cenu prilis snizuji. Vice kousku, vetsi vyvar.
Bazinga.

Ferda

A další prostor pro vejvar budou i ty (mimo), páč proč to přeci dělat najednou, žejo…

Fučida

Spíš se divím, že je to rozdělený takhle nerovnoměrně, kdy první úsek je podstatně delší, než druhý. Ale asi potřebují z nějakého důvodu předělat Nové Sedlo současně s prvním úsekem.

Projektant

Asi vás potěším 🙂
Ve skutečnosti jsou to 3 stavby, havarijní úsek Karlovy Vary – most přes Rolavu je zvlášť a původně se měl dělat dřív, dokud se trať nesesune úplně. Nakonec v tomto úseku bude náspe nahrazen estakádou, což je časově náročnější na projekt. Takže všechny 3 části se budou stavět zaráz.

MiB

Není o té estakádě někde nějaké info?

Projektant

Bude cca 350 m dlouhá, zde: https://mapy.com/s/cupetekera
Spřažená ocelobetonová konstrukce na dvojicích pilířů. Město plánuje v okolí park, tak se jim také hodí, že se to hezky propojí.

Náhodný Kolemjdoucí

Není u Nového Sedla u Lokte hnědouhlený důl nebo něco podobného, k čemu potřebují zajistit přístup, a nechtějí tak dělat stavbu najednou?