Návrh jízdního řádu. Ze severu Moravy na jih Čech bez přestupu

V opačném směru ovšem přímý spoj chybí.
Ostrava a České Budějovice budou mít přímé vlakové spojení. Vyplývá to z návrhu jízdního řádu, který má platit od prosince a který aktuálně zveřejnila Správa železnic.
Podle návrhu má obě města spojit pendolino, které jako vlak SuperCity 500 vyjede z ostravského hlavního nádraží v 17:07 a do Budějovic dorazí jako IC 500 ve 22:05. Vlak na cestě obslouží rovněž Olomouc, Pardubice, Prahu (příj. 20:26/odj. 20:31), Tábor a Veselí nad Lužnicí.
V opačném směru ovšem přímý spoj chybí. Pendolino vyjede z Českých Budějovic v 5:58 jako vlak IC 501 a s jednou zastávkou v Táboře dojede do Prahy v 7:29. Dále do Ostravy nepokračuje.
Nasazení pendolina na IV. koridor mezi Prahou a Českými Budějovicemi souvisí s plány ministerstva dopravy využít na nových úsecích rychlost vyšší než 160 km/h. Na úsecích Votice – Sudoměřice a Soběslav – Doubí mohou naklápěcí soupravy jet až 200 km/h.
Pendolino by mělo začít po IV. koridoru jezdit pravidelně s cestujícími už poslední den v srpnu. Půjde o dosud nejrychlejší železniční spojení mezi oběma městy. Pendolino cestu z Budějovic do Prahy zvládne za hodinu a půl, což je o 11 minut rychleji než dnes Jižní expres s klasickou soupravou.
Pendolino zkrátí cestu z Budějovic do Prahy o 11 minut, omezí spěšný vlak