Ostrava stále odříznuta. První spoj z Prahy s příjezdem v 09:04, poslední směr do Prahy poslední v 19:20.
Nehledě na problémy dojížděních z Olomouce do Ostravy a dále.
Měli bych se hromadně ozvat MD, nechť plní svojí zákonnou povinnost zajišťovat dopravní obslužnost.
Handzidcek
1 den
Krušnohory od prosince budou mít od prosince o více než 15 min delší jízdní dobu. Místo zrychlení nesmyslné zpomalení.
Pan raději papírově zrychluje a jezdí se zpožděním…?
Jarda V.
2 dny
Zrovna vcera jsem se vezl tim budoucim IC500 jeste v podanni klasiky Bmz a e109, z Prahy +5 a v Táboře v pohode, čekani na cas odjezdu, takze tech 11 minut do Budejk klopidlo v pohode natahne, jen nevim jak to bude pri nedostatku jednotek, pojede CJ s Vectronem nebo bude klasika s prestupem na hlavni? Tam pak tech 5minut bude utopie.
Daniel Slíva
2 dny
Rychlík Radegast ,trasa Bohumín-České Budějovice a jezdil v noci a spodem dolů ,ráno kolem 6 byl v ČB
Zpět už si nepamatuju
Jen si pamatuju, že průvodčí vždy říkala, se máme zamykat v kupé, že to je noční vlak tak hlavně z důvodu bezpečnosti
To byly doby, takové vlaky by se měly zase zavádět.
Daniel Jablonecký
2 dny
Tak to přeci jenom DORUČILI!
Roman
2 dny
Jo kde jsou ty časy když tady jezdil Brněnský drak, Vsacan a pod. Jedn vlak v podstatě přes celou republiku a na hlavní nádraží pár minut bez přestupu. Dnes Krušnohor další hrana něco dál. A takhle je to ze všech stran a hlavák praská ve švech. 🤔🚂
To nebyl jeden vlak denně, bylo jich víc, ale tady jde hlavně o princip. Všechny vlaky končí na hlavaku a všechny tam začínají. ( Mimo S- bahn) Jde o to aby vlak začal v krajském městě a Prahou projel do jiného kraje. Ne že celá republika musí přestupovat na hlaváku.
To jsme si představovali už před 50+ roky. Pak to nějakou dobu fungovalo aspoň u některých vlaků, ale postupně to zaniklo m.j. kvůli tomu, že pravidelnost jízdy vlaků na delších trasách byla kvůli přibývajícím výlukám velmi nejistá, a teď je po většinu dne možnost průjezdu přes hlavní nádraží kvůli silné příměstské dopravě asi hodně problematická a výluk je v síti ještě víc než bývalo v minulosti. Ale kdyby to skutečně dobře fungovalo, hezké a užitečné by to jistě bylo.
Pamatuju Košice-České Budějovice. Měl ale tu vadu, že na hlaváku stál nějak dlouho, minimálně hodinu (ale přímé spojení znamenalo výhodu). Dobré na spojení Benešov-Havlíčkův Brod (nejezdil přes Třebovou, ale právě přes HB). Tak jasně že takové vlaky by nemusely stavět v podobných dírách. Tak myslím, že spoj napříč republikou je dobré řešení. Ostatně Vindobona (Berlín-Vídeň) taky jezdí na našem území Břeclav – Děčín. Možná ještě několik podobných. Ale jinak vyjma té takzvané S-bahn je spojů, co by na hlaváku nekončily jenom pár kusů (nepočítám takové, co se jen jedou uklidit na předměstí, třeba RGJ na ZM nebo nějaké spoje ČD… Číst vice »
Púchov-Praha 6 hodin plus pravidelné zpoždění ještě na Slovensku. Pokud náhodou chtěl někdo jinam, než kam jel přímý spoj 2x za den, tak cesta na celý den a ještě s příplatkem a často nastojáka.
Švýcaři to asi dělají blbě, když jim jede přípojný osobák co 30 minut.
Dřív jezdily i rychlíky že Slovenska ( nevím už jak se jmenují – možná Vsacan nebo Laborec) který se i ráno na hlaváku dělily a půlka jela do Chebu přes Plzeň a druhá přes Ústí.
A to ma Praha to spajanie vlakov ovela jednoduchsie ako trebars Bratislava, kde sa kvici o plnych nastupistiach a potom tam na hodinu a tristvrte odstavia konciaci rychlik.
Vlaky cez cely stat mali v minulosti svoje problemy, v kazdej vacsej stanici sa stalo kludne pol hodinu, lebo sa pripajali a odpajali vagony ci uz priame vozne alebo usekova posila, alebo menila lokomotiva.
Aby to dneska fungovalo by sa museli spajat linky s podobnym dopytom a intervalom a v pripade velkych meskani by v tej Prahe musela byt zalozna suprava navyse.
vlachjan
2 dny
Tak snad se nestane, že by Pendolino na Ostravské větvi muselo končit v Libni nebo Holešovicích kvůli nedostatku kapacity.
Ivan_pha
2 dny
V Praze stojí jen 5 minut? Na to, kolik tam vystupuje a nastupuje lidí to bude málo.
A nebude to v tomto případě podobné, že by to zajela i klasika když se zadaří?
Zdenal
2 dny
Kaspari … primo vlakem z Ostravy do CB se jezdilo uz pred 20 let i mnohem driv pres Brno. A jaky krasny svezeni to bylo,jezdil jsem tak za milou a na opustak a v noci vzdy kupe pro sebe a pohoda.
Ostrava-Brno bývalo cca 2,5 hodiny, Brno-Jihlava-ČB cca 4,5, mezitím nějaký pobyt v Brně, celkově necelých 8 hodin. Až nebudu mít co dělat, vyhrabu z archívu staré JŘ.
Holky byly hezčí, nohy nebolely… 😀 Můžete si to z nostalgie projet i dnes, přes Vysočinu jezdí pořád ty stejné vagony. Moje děti to popisují jako ‚horší než v muzeu‘.
Však se prodloužením jízdních dob zvyšuje stabilita jízdního řádu, jak obsáhle vysvětlují v tom druhm dokumentu… 🙂 Tak se to jen střetlo a někde mohla zůstat stávající JD
Projetí 7 km úseku rychlostí 160 km/h místo 100 km/h (spěšné vlaky) teoreticky znamená úsporu přibližně 95 sekund, v návrhu jízdního řádu je zkrácení jízdní doby o minutu.
Pro rychlost 120 km/h místo 100 km/h (rychlíky) je teoretická úspora 42 sekund, v návrhu jízdního řádu žádné zkrácení není.
Jaké zrychlení byste považoval za odpovídající, z Hradce do Pardubic za 5 minut? ☺
troglj
2 dny
První postřehy z divokého severu: 1. Na U1 má střídat ČD a RJÚK. To je nějaký přechod na plný provoz RJÚK? 2. Opět se objevují v návrhu vlaky RJ Praha-Berlin. Vyjedou? Pro cesty do Německa by se hodily, kromě kapacity do Berlína by tu vznikla solidní návaznost na ICE Dresden-Frankfurt (pokud s nimi DB nešoupnou, to návrhu SŽDC není vidět). 3. Objevují se tu vlaky LE Bratislava-Děčín bez náznaku, že by měly pokračovat do Německa. Úplně nechápu smysl – vidí LE kasovní trhák v trase Praha-Děčín nebo jen není vhodná trasa dál? 4. Prodloužení jízdních dob Chomutov-Kadaň, že by se… Číst vice »
1. Na U7 je uveden jako dopravce ČD. Dojde zde k prodloužení jízdní doby o 5 minut, ale jen ve směru z Ústí do Děčína.
2. Na R23 dojde k navýšení jízdní doby ze Staré Boleslavi do Kolína o 5 minut.
3. U Krušnohorů dojde ke zpomalení mezi Ústím a Chebem o celých 19 minut. A pochybuji, že za to může nějaká rekonstrukce, tady dochází ke zvýšení jízdní doby či prodloužení pobytu ve stanici prakticky po celé trase.
Výměna mostu přes Labe, 100 let by měl vydržet. Jestli se po něm 10 roků bude jezdit 100 km/h, protože není ETCS, tak je to vůči jeho životnosti nic.
Horší by bylo tahat příhradovinu z Labe, protože nosník nevydržel do ETCS a někdo to musel mít naráz.
Jsem zvědavý kolik lidí to na celé trase využije. Co takhle spíše něco z DC na CB? Tam v těch končinách není problém narazit na krajany co mají stejnou štreku, spíš je to co člověk odposleche pravidlo.
Asi pár studentů na JU, mají tam dobrou biologii, pár lidí z Ostravska, co tam studují znám. Případně studenti z Ostravských VŠ, co pojedou domů. Ale to budou max jednotky lidí na spoj. Ale to asi ničemu nevadí.
Pokud by nehrozila zpoždění z jedné či druhé strany, bylo by to možná vítané uvolnění kapacity v Praze na hlavním nádraží. Jenže tady jde o jeden večerní nepárový spoj za účelem prezentace „doručení“ 200 km/h na pár úsecích přebetonované tratě, nikoli o ucelenější nabídku přímých spojů.
Zlámalík
2 dny
To je přesně jak z „Ano, pane ministře“.
Linka pro rychlost 200 km/h, kterou nikdo neviděl.
To udělali Kupkovi naschvál 🙂
To už je skoro rychlejší než letecké spojení OSR-JCL bráno jako centrum. Škoda toho jednosměru, věřím že by se to naplnilo i do Ostravy, ta kapacita je i tak malá.
Frankie
2 dny
Soběslav-Doubí jedu na kole 25 minut, jak dlouho to po rovné trati pojede Pendolino? (že se o tom píše jako o významném parametru)
Vlak s cestujícími pojede nejvyšší rychlostí v ČR.
Když na tom kole trhnete rekord, tak se také bude psát, kde to bylo. Například na Masarykově okruhu se jezdí na čas i na kole.
A co v Budějcích budeme s těma Ostravákama dělat?
Ostrava stále odříznuta. První spoj z Prahy s příjezdem v 09:04, poslední směr do Prahy poslední v 19:20.
Nehledě na problémy dojížděních z Olomouce do Ostravy a dále.
Měli bych se hromadně ozvat MD, nechť plní svojí zákonnou povinnost zajišťovat dopravní obslužnost.
Krušnohory od prosince budou mít od prosince o více než 15 min delší jízdní dobu. Místo zrychlení nesmyslné zpomalení.
Při pohledu do plánovaných výluk na rok 2026 zas tak nesmyslné není…
No jo hold dvě výluky u Chomutova
Pan raději papírově zrychluje a jezdí se zpožděním…?
Zrovna vcera jsem se vezl tim budoucim IC500 jeste v podanni klasiky Bmz a e109, z Prahy +5 a v Táboře v pohode, čekani na cas odjezdu, takze tech 11 minut do Budejk klopidlo v pohode natahne, jen nevim jak to bude pri nedostatku jednotek, pojede CJ s Vectronem nebo bude klasika s prestupem na hlavni? Tam pak tech 5minut bude utopie.
Rychlík Radegast ,trasa Bohumín-České Budějovice a jezdil v noci a spodem dolů ,ráno kolem 6 byl v ČB
Zpět už si nepamatuju
Jen si pamatuju, že průvodčí vždy říkala, se máme zamykat v kupé, že to je noční vlak tak hlavně z důvodu bezpečnosti
To byly doby, takové vlaky by se měly zase zavádět.
Tak to přeci jenom DORUČILI!
Jo kde jsou ty časy když tady jezdil Brněnský drak, Vsacan a pod. Jedn vlak v podstatě přes celou republiku a na hlavní nádraží pár minut bez přestupu. Dnes Krušnohor další hrana něco dál. A takhle je to ze všech stran a hlavák praská ve švech. 🤔🚂
Jeden vlak denně, to je fakt super služba. Jak v Rusku.
To nebyl jeden vlak denně, bylo jich víc, ale tady jde hlavně o princip. Všechny vlaky končí na hlavaku a všechny tam začínají. ( Mimo S- bahn) Jde o to aby vlak začal v krajském městě a Prahou projel do jiného kraje. Ne že celá republika musí přestupovat na hlaváku.
To jsme si představovali už před 50+ roky. Pak to nějakou dobu fungovalo aspoň u některých vlaků, ale postupně to zaniklo m.j. kvůli tomu, že pravidelnost jízdy vlaků na delších trasách byla kvůli přibývajícím výlukám velmi nejistá, a teď je po většinu dne možnost průjezdu přes hlavní nádraží kvůli silné příměstské dopravě asi hodně problematická a výluk je v síti ještě víc než bývalo v minulosti. Ale kdyby to skutečně dobře fungovalo, hezké a užitečné by to jistě bylo.
Pamatuju Košice-České Budějovice. Měl ale tu vadu, že na hlaváku stál nějak dlouho, minimálně hodinu (ale přímé spojení znamenalo výhodu). Dobré na spojení Benešov-Havlíčkův Brod (nejezdil přes Třebovou, ale právě přes HB). Tak jasně že takové vlaky by nemusely stavět v podobných dírách. Tak myslím, že spoj napříč republikou je dobré řešení. Ostatně Vindobona (Berlín-Vídeň) taky jezdí na našem území Břeclav – Děčín. Možná ještě několik podobných. Ale jinak vyjma té takzvané S-bahn je spojů, co by na hlaváku nekončily jenom pár kusů (nepočítám takové, co se jen jedou uklidit na předměstí, třeba RGJ na ZM nebo nějaké spoje ČD… Číst vice »
Púchov-Praha 6 hodin plus pravidelné zpoždění ještě na Slovensku. Pokud náhodou chtěl někdo jinam, než kam jel přímý spoj 2x za den, tak cesta na celý den a ještě s příplatkem a často nastojáka.
Švýcaři to asi dělají blbě, když jim jede přípojný osobák co 30 minut.
Dřív jezdily i rychlíky že Slovenska ( nevím už jak se jmenují – možná Vsacan nebo Laborec) který se i ráno na hlaváku dělily a půlka jela do Chebu přes Plzeň a druhá přes Ústí.
Spíš to byl ale Vihorlat.
Přesně tak.
Také jezdil TERMÁL ,LIPTOV ,EXELCIOR VŠECHNO LŮŽKOVÉ VLAKY.
A to ma Praha to spajanie vlakov ovela jednoduchsie ako trebars Bratislava, kde sa kvici o plnych nastupistiach a potom tam na hodinu a tristvrte odstavia konciaci rychlik.
Vlaky cez cely stat mali v minulosti svoje problemy, v kazdej vacsej stanici sa stalo kludne pol hodinu, lebo sa pripajali a odpajali vagony ci uz priame vozne alebo usekova posila, alebo menila lokomotiva.
Aby to dneska fungovalo by sa museli spajat linky s podobnym dopytom a intervalom a v pripade velkych meskani by v tej Prahe musela byt zalozna suprava navyse.
Tak snad se nestane, že by Pendolino na Ostravské větvi muselo končit v Libni nebo Holešovicích kvůli nedostatku kapacity.
V Praze stojí jen 5 minut? Na to, kolik tam vystupuje a nastupuje lidí to bude málo.
Pět minut u sedmivozového pendolína asi stačí, ale musí přijet včas.
A co zásobování?
Historie se opakuje Bohumín/Košice -České Budějovice- akorát zase tak nějak napůl
Pendolíno si po 22 letech u ČD užije deset minut slávy, kdy pojede rychleji než ostatní vlaky. 🙂
Na tratích se svislými rychlostníky jezdí rychleji než ostatní vlaky celou dobu. Podobně jako tomu bude tady. Akorát doteď byl ten limit 160.
Ale rychlostí 160 km/h umějí přece i u nás jezdit i jiné vlaky, jen to není pouze podle svislých rychlostníků.
Ale málokde má v jizdním řadě časy, které není možné zajet klasikou bez svislých rychlostníků.
A nebude to v tomto případě podobné, že by to zajela i klasika když se zadaří?
Kaspari … primo vlakem z Ostravy do CB se jezdilo uz pred 20 let i mnohem driv pres Brno. A jaky krasny svezeni to bylo,jezdil jsem tak za milou a na opustak a v noci vzdy kupe pro sebe a pohoda.
A jízdní doba 12h+ ?
Bylo to tuším jen kolem 8 hodin.
Ostrava-Brno bývalo cca 2,5 hodiny, Brno-Jihlava-ČB cca 4,5, mezitím nějaký pobyt v Brně, celkově necelých 8 hodin. Až nebudu mít co dělat, vyhrabu z archívu staré JŘ.
To se ta jízdní doba v dnešní době moc nezměnila. Z Ostravy do Brna tuším 2:22 a z Brna do ČB nějaký 4:11🥲
Bylo to méně, ale přes noc pomalejší jizda nevadí – spíš naopak.
Až bude ta cesta trvat tři hodiny tudy rád se svezu .
Holky byly hezčí, nohy nebolely… 😀 Můžete si to z nostalgie projet i dnes, přes Vysočinu jezdí pořád ty stejné vagony. Moje děti to popisují jako ‚horší než v muzeu‘.
V návrhu nějak nevidím zrychlení na 031.
Však se prodloužením jízdních dob zvyšuje stabilita jízdního řádu, jak obsáhle vysvětlují v tom druhm dokumentu… 🙂 Tak se to jen střetlo a někde mohla zůstat stávající JD
Projetí 7 km úseku rychlostí 160 km/h místo 100 km/h (spěšné vlaky) teoreticky znamená úsporu přibližně 95 sekund, v návrhu jízdního řádu je zkrácení jízdní doby o minutu.
Pro rychlost 120 km/h místo 100 km/h (rychlíky) je teoretická úspora 42 sekund, v návrhu jízdního řádu žádné zkrácení není.
Jaké zrychlení byste považoval za odpovídající, z Hradce do Pardubic za 5 minut? ☺
První postřehy z divokého severu: 1. Na U1 má střídat ČD a RJÚK. To je nějaký přechod na plný provoz RJÚK? 2. Opět se objevují v návrhu vlaky RJ Praha-Berlin. Vyjedou? Pro cesty do Německa by se hodily, kromě kapacity do Berlína by tu vznikla solidní návaznost na ICE Dresden-Frankfurt (pokud s nimi DB nešoupnou, to návrhu SŽDC není vidět). 3. Objevují se tu vlaky LE Bratislava-Děčín bez náznaku, že by měly pokračovat do Německa. Úplně nechápu smysl – vidí LE kasovní trhák v trase Praha-Děčín nebo jen není vhodná trasa dál? 4. Prodloužení jízdních dob Chomutov-Kadaň, že by se… Číst vice »
1. Na U7 je uveden jako dopravce ČD. Dojde zde k prodloužení jízdní doby o 5 minut, ale jen ve směru z Ústí do Děčína.
2. Na R23 dojde k navýšení jízdní doby ze Staré Boleslavi do Kolína o 5 minut.
3. U Krušnohorů dojde ke zpomalení mezi Ústím a Chebem o celých 19 minut. A pochybuji, že za to může nějaká rekonstrukce, tady dochází ke zvýšení jízdní doby či prodloužení pobytu ve stanici prakticky po celé trase.
Ty Krušnohory budou mít asi prodlouženou jízdní dobu kvůli tomu svahu ve Varech Dneska je tam 10 km/h a jednokolejně
Co hradecké rychlíky, stále budou jezdit po modernizované trati max. 100 km/h?
Dokud nebude ETCS, tak nejen rychlíky tam víc než 100km/h nepojedou
Není to tedy zmařená investice?
Výměna mostu přes Labe, 100 let by měl vydržet. Jestli se po něm 10 roků bude jezdit 100 km/h, protože není ETCS, tak je to vůči jeho životnosti nic.
Horší by bylo tahat příhradovinu z Labe, protože nosník nevydržel do ETCS a někdo to musel mít naráz.
Proč se při výluce neudělalo etcs?
Jsem zvědavý kolik lidí to na celé trase využije. Co takhle spíše něco z DC na CB? Tam v těch končinách není problém narazit na krajany co mají stejnou štreku, spíš je to co člověk odposleche pravidlo.
Asi pár studentů na JU, mají tam dobrou biologii, pár lidí z Ostravska, co tam studují znám. Případně studenti z Ostravských VŠ, co pojedou domů. Ale to budou max jednotky lidí na spoj. Ale to asi ničemu nevadí.
Osobně bych byl radši za ten ranní kdyby jel přímo do Ostravy, protože jezdím dost často do Pardubic/Olomouce.
Pokud by nehrozila zpoždění z jedné či druhé strany, bylo by to možná vítané uvolnění kapacity v Praze na hlavním nádraží. Jenže tady jde o jeden večerní nepárový spoj za účelem prezentace „doručení“ 200 km/h na pár úsecích přebetonované tratě, nikoli o ucelenější nabídku přímých spojů.
To je přesně jak z „Ano, pane ministře“.
Linka pro rychlost 200 km/h, kterou nikdo neviděl.
To udělali Kupkovi naschvál 🙂
Nebo to nařídil on naschvál, aby tam aspoň ten jeden spoj byl. 🙂
Tu dvoustovku si behěm stavby vybědákal Havlíček.
Avizované komerční linky ČD tam nejsou. Škoda
Průjezdný model pro Prahu go, go, go!
Takže se budou v Českých Budějovicích hromadit horníci?
Proč?
Nebudou, zavede se jednosměrná meziměstská letecká linka JCL – OSR.
tak toto by mohla být skrytá podpora pro jednotu na letišti
ano budou
546 a 547 nově nebude stavět ve Studénce a Suchdole nad Odrou.
Což je pěkně naprd, protože tím rozbili i přestupní vazbu na Nový Jičín, kam se teď dalo pohodlně s jedním přestupem ze směru od Olomouce dostat.
Jako nejenom z Olomouce, hlavně od / na Prahu.
Všichni honem do Prahy, nebo proč hlavně?
Třeba pracovně?
Bomba… Zas nám to trošku více do.ebali
To už je skoro rychlejší než letecké spojení OSR-JCL bráno jako centrum. Škoda toho jednosměru, věřím že by se to naplnilo i do Ostravy, ta kapacita je i tak malá.
Soběslav-Doubí jedu na kole 25 minut, jak dlouho to po rovné trati pojede Pendolino? (že se o tom píše jako o významném parametru)
Jízdní doba R17 z Plané nad Lužnicí do Soběslavi je 9 minut.
takže úspora na trase z Prahy do ČB bude kolik? nic
10 minut.
Vlak s cestujícími pojede nejvyšší rychlostí v ČR.
Když na tom kole trhnete rekord, tak se také bude psát, kde to bylo. Například na Masarykově okruhu se jezdí na čas i na kole.