Ústí shání další trolejbusy, stanovilo maximální cenu za jeden vůz a vyřadilo Turky a spol.

První trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLPrvní trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Na tuzemské poměry jde o přelomovou soutěž. Největší váhu v hodnocení mají náklady životního cyklu.

Dopravní podnik města Ústí nad Labem (DPMÚL) se chystá na další pořízení nových parciálních kloubových trolejbusů. Po vzoru jiných dopravních podniků se rovnou rozhodl vyřadit konkurenci ze zemí mimo EU.

V nově vypsané soutěži s předpokládanou hodnotou 600 milionů korun hledá firmu, která dodá až 30 trolejbusů s bateriemi. Smlouva bude platit osm let. Dokumentace neuvádí, kolik trolejbusů závazně od vítěze soutěže odebere.

Dopravní podnik v Ústí se rozhodl následovat kolegy z Prahy a Hradce Králové a omezil rovnou konkurenci tak, aby se nemohli přihlásit například asijští výrobci. Současně stanovil cenový strop na jeden trolejbus: 22 milionů korun. Poslední zakázka pro Škodu Electric za identické vozidlo byla za 20,35 milionu korun za vůz.

Pokračuje tak interní soutěž mezi členskými organizacemi Sdružení dopravních podniků, kdo nakoupí za veřejné peníze dražší trolejbus a zda přijde více než jedna nabídka.

V Ústí počítají s tím, že většinu vozidel zaplatí evropské dotace. Soutěž je na tuzemské poměry přelomová. Hlavní váhu v hodnocení nabídek nemá nabídková cena, ale náklady životního cyklu, konkrétně je to 90 %. Zbývající podíl připadá na délku záruky. Náklady životního cyklu budou součtem nabídkové ceny a maximálních garantovaných nákladů na trakční baterie po dobu minimální životnosti trolejbusu.

Podle podmínek soutěže mají mít trolejbusy stejně jako poslední vozidla Škoda 27Tr dvě hnané nápravy. Mimo troleje mají dojet na baterii 12 kilometrů. Dokumentace řeší i nasazení na jednotlivé linky, má jít o linky 71, 72, 73, 74, 75, 80 a 88.

Obrazem: Konec po 35 letech. Ústí se definitivně rozloučilo s trolejbusy 15Tr

Tagy Dopravní podnik města Ústí nad Labem DPMÚL
10 komentářů