Ústí shání další trolejbusy, stanovilo maximální cenu za jeden vůz a vyřadilo Turky a spol.

První trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: DPMÚLPrvní trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: DPMÚL

Na tuzemské poměry jde o přelomovou soutěž. Největší váhu v hodnocení mají náklady životního cyklu.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Nikola

DP bude moci odebírat po dobu 8 let pouze vysoutežený typ vozidla, nebo i jeho budoucí facility, upgrady? Tuší někdo?

MiroslavCV

A komedie “ obnova vozoveho parku Usti nad Labem“ dalsi dejstvi. Tak kolik odebere DP tentokrat kusu – 6? 10? Nechapu, proc nejsou schopni v Usti pripravit nejakou strednedobou koncepci ( v tomhle pripade trolejbusove patere dopravy ve meste) a pote vypsat vyberove rizeni na postupny odber dostatecneho mmozstvi stroju tak, aby nemuseli kazdych par let vypisovat nove vyberove rizeni a mit v garazich x druhu stroju. Prece jenom tak velke mesto, aby potrebovali stovky stroju, Usti neni. Ale to by Dpmul musel ridit nekdo kompetentni, a ne prikivovacka ANO primatora, ktery nevidi a nezajima se o veci delsi, nez… Číst vice »

Jirka 72

Škola že nenapíšete co se dělo za primátora Gandaloviče a Kubaty z ODS že do dopravního podniku posílali kamarády kteří dnes sedí v parlamentu jako příklad uvádím posledního ředitele dopravního podniku v Ústí nad Labem.To že se vám nelíbí obnova vozového parku protože vás odstavili od peněz jako Blažka v Brně je věc druhá.Snad víte jak vás bývalý hejtman Šulc zničil krajskou dopravu po celém Ústeckém kraji to je celá ODS.

Dan

To je dost trolejbusů s ohledem na nedávnou obměnu VP. Jsem zvědav co s tím plánují… nové linky, nebo že by už nahrazovali 27/8Tr?

Jirka 72

Potřebují další trolejbusy na linky ze Stribrniku do Krásného března kde se buduje trolejbusová trať a bude tam ukončen autobusový provoz a nahrazen trolejbusy.

Ddd

Chápu správně, že toto má být výpočet nákladů životního cyklu pro hodnocení? „Náklady životního cyklu budou součtem nabídkové ceny a maximálních garantovaných nákladů na trakční baterie po dobu minimální životnosti trolejbusu.“ To má k reálnému LCC hodně daleko. Spíš je to takový nóbl název pro kupní cenu plus cenu 1-2 repasí baterek. Opravdové LCC by mělo zahrnovat mimo celkové náklady na servis zahrnovat např. i spotřebu energií. Garantované náklady na trakční baterie určitě budou za předpokladu nějakých těžko splnitelných podmínek a se sázkou na obtížnou vymahatelnost. Tedy se v nabídce vyplatí nastavit vysokou cenu za vozidlo a nízkou za baterii.… Číst vice »

Šunka

Sdružení dp nové pojmenování „sdružení cirkusů“?

J.K.

„Vyřazování výrobců mimo EU“ – tak si má Bozankaya udělat v Bulharsku finální lakovnu aby byl klid?

Protože třeba baterky u těch slavných parciálů bude mít z Číny každý, ne?

libcha

Asi by musela bulharská lakovna zvládnout i (zprostředkovávat) záruční a pozáruční servis, ale mělo by to jít.

Hafan

(Jdu si pro minusy, jen to tam sazejte…) No, to by byla najednou jina pisnicka s omezovanim konkurence uz v soutezi, kdyby vozidla z vetsiny nezaplatila EU na dotacich… to by se tak pekne vyskakovat nedalo nebo by apson cena nemohla letet az do oblak jako nyni, protoze by to proste nikdo nezaplatil. Bohuzel takova je realita mistniho „trhu“. Jsem vazne zvedav na vysledky provozu Bozankayi v Praze a Temesvaru. Pokud to budou vozidla zcela zpusobila a kvalitni dle ocekavatelnych standardu, tak je definitivne ona klauzule o vyrazeni vyrobcu mimo EU/EHS v jakemkoli budoucim rizeni ciste ucelova a diskriminacni pro… Číst vice »

_mm

Kromě toho, autobusy Iveco a Setra jsou taky z Turecka a nikomu to nevadí, a ty trolejbusy mají polskou výzbroj, a to je celkem důležitá část. Jsem zvědavý, jestli si to někdy Bozankaya a Medcom neprohodí, a nezkusí uspět s Medcomem jako hlavním dodavatelem.

Kuba1

Ještě taky jsou z Turecka ISUZU, BMC a MB Intoura, Conecta. Tak s tím prohozením (pokud by to tak šlo) by neměli moc otálet, aby se měli vůbec kam v ČR ještě hlásit, teď je v ČR vypsaných několik VŘ a už moc měst nezbývá (Opava a možná během pár let Pardubice a Brno).

automatic

upřímně už teď je jasné, že minimálně karoserie bude mít Bozankaya milionkrát lepší než SOR a to i co se týká dílenského zpracování a kvality celkově.Stačí se podívat do interiéru, téměř žádné podesty pod sedadly, žádná motorová věž a kolem ní schody k sedačkám jako na rozhlednu, žádný umakart a gumové lepicí pásky… Bozankaya je světový výrobce který své výrobky dodává od Ameriky po Asii (například metro v Bangkoku), SOR zatím náhodou uspěl v SRN a nebýt Škody, tak teď ani moc autobusů nevyrábí, protože zlaté časy s dodávkami pro DPP skončili. Vyřazování výrobců z Turecka vede jen k tomu,… Číst vice »

Happy

Já bych preferoval délku záruky s cenovým stropem. A rozhodně bych neomezoval v rámci soutěže produkci mimo EU. Třeba parciální trolejbusy v Jihlavě…jo české to je, ale to je asi tak všechno, bezproblémové to není…

David

S negativní obchodní bilancí nejsou důchody … tak si vyberte, jestli vám stojí ušetřit pár procent.

N.N.

A s pozitivní obchodní bilancí…? Zahraniční obchod ČR je 23 mld. Kč v plusu.

Pokud by okolní země zatrhly dovoz českého zboží, tak je až moc lidí bez práce – lidí, kteří na ty důchody přispívají ze mzdy.
Myslet si, že okolní země nechají cla nebo dokonce embargo bez povšimutí je poněkud krátkozraké.

michal001

Nezapomeňte, že oprava na zvážení záruky se automaticky nerovná uznání poškození stroje na záruku. O tom rozhoduje pouze výrobce. Tzn. přichází faktory opotřebení, nesprávná obsluha údržba atd. A prokázání správně provedených udržeb. Z hlediska praxe je forma minimálního TCO nejlepší. Ovšem hlavní je to správně navrhnout a spočítat.