Dva roky sporů o šest pruhů kolem Černého Mostu. Úřad většinu odvolání zamítl

Úsekem má denně projet až 150 tisíc aut.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo pravomocné územní rozhodnutí pro rozšiřování části Pražského okruhu v úseku kolem Černého Mostu.
Ministerstvo dopravy v těchto dnech vypořádalo na téměř 90 stránkách devět odvolání, která přišla proti původnímu rozhodnutí pražského magistrátu. Některá úplně zamítl, některým vyhověl a původní verdikt mírně změnil v technických parametrech, většinu původního rozhodnutí však ministerstvo potvrdilo. Vyplývá to z oznámení na úřední desce ministerstva dopravy.
„Toto rozhodnutí znamená, že můžeme dokončit inženýrskou činnost a požádat o vydání povolení stavby,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl. ŘSD o územní rozhodnutí zažádalo již v listopadu 2020.
Ministerstvo v odvolání řešilo především kácení dřevin a náhradní výsadbu včetně přiměřenosti a rozložení v území, hlukovou zátěž a podklady o intenzitě dopravy a bezpečnosti záměru. Tři odvolání zamítlo pro pozdní podání nebo nepřípustnost.
Rozšíření se bude týkat úseku od křižovatky s dálnicí D10 po mimoúrovňovou křižovatku u Běchovic, odkud bude Pražský okruh pokračovat k D1. Na tři kilometry dlouhém úseku lze očekávat výrazný nárůst provozu po dokončení části Pražského okruhu z Běchovic na dálnici D1. Podle prognóz Technické správy komunikací, ČVUT a ŘSD má v úseku mezi Běchovicemi a Satalicemi projíždět 133–150 tisíc vozidel denně. Odhadované náklady za posledních pět let výrazně stouply: z 994 milionů korun na 1,674 miliardy korun. ŘSD už dříve rozšířilo v tomto úseky mosty přes Chlumeckou ulici.
V mezikřižovatkových úsecích bude okruh v uspořádání 2×3 jízdní pruhy a 2×1 odbočovací (respektive připojovací) pruhy. Kvůli tomu se na vnější stranu dálnice rozšíří až o 1,75 metru. Dálniční mosty přes ulici Hartenberská a Národních hrdinů budou zbourány a postaveny znovu. Na křižovatce s D11 bude postaven kolektorový pás se dvěma mosty. Detailně stavbu popisuje informační leták.