Dva roky sporů o šest pruhů kolem Černého Mostu. Úřad většinu odvolání zamítl
Pražský okruh u Černého Mostu. Foto: Aktron / Wikimedia Commons

Úsekem má denně projet až 150 tisíc aut.
Úsekem má denně projet až 150 tisíc aut.
Doprava je zlo. Podle některých by měla být místa s hustou dopravou prosperující ráj, plný šťastných lidí ale realita je jiná: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/brno-jih-komarov-anketa-pruzkum-vysledky-marianske-namesti-promena-navrh.html?login=1
Jinak je zajímavé, že okolo dálnice D1 v Brně není žádná luxusní či bohatá vilová čtvrť. Jaktože jsou všichni bohatí nalezlí v lesích na severu a v centru, kam jezdí max. socka tramvaj a trolejbus? Nebo v Praze jsou okolo D0 vily? Vždyť přece všichni touží bydlet u dálnice, aby se mohli snadno dopravovat, jak tady dopravní odborníci věčně meldují.
No hlavně by všude nesměly být ty nesmyslně ostré zatáčky. Klíčovák to je traga kdo to naprojektoval prujezdnost 30km/h proto to stojí až za Prosek Letnany a Zdiby .Směr do kopce od Kolbenove jen jeden pruh rovně 🧠🧠🙈🙈 tam měly být už 3 od Poděbradské.
Doufám, že nedojde k souběhu této stavby se stavbou hloubeného tunelu na Kbelské (křížení s Kolbenovou a Poděbradskou). To je jediná celkem kapacitní (i když ucpaná) alternativa
Tak o to bych strach opravdu neměl… Až se bude hloubit tunel na Kbelské (od 2028 když všechno půjde dobře) tak tady už se bude jezdit až na D1 už po upravené 510-511
Vždyť se to přesně tam nedávno předělávalo / opravovalo, ne…?
Nemyslíte most přes Chlumeckou? Ten je mimo tento úsek.
To jsem se domníval, že oba mosty, které se musejí zdemolovat, jsou na to připravené. Škoda.
tam jde asi o to rozsireni kvuli napojeni Bechovic, ne? nekde v drivejsich clancich bylo, ze nejsou pripravene na nove pozadavky
Já také, navíc most přes ulici Národních hrdinů (Do Svépravic) má už teď 4 pruhy v každém směru a ve směru do Běchovic se ty 4 pruhy i využívají.
Po přečtení článku jsem přesně věděl, co bude v diskuzi 😀 One more lane will fix it a další podobné teorie o indukci. Chce to ale konečně si uvědomit, že tzv. indukce není zapříčiněna stavbou silnic, ale růstem počtu obyvatel, výstavbou bytů, budováním kancelářských a komerčních center, provozů atd. Tedy míst, odkud a kam se lidé a zboží různě přesouvá. Pokud se Praha začne zmenšovat co do počtu obyvatel a ekonomické významnosti, tak pak nebudou potřeba okruhy ani kapacitní komunikace. A samozřejmě platí i to, že je potřeba investovat i do jiných druhů dopravy. Jenže správci těch jiný druhů dopravy… Číst vice »
Indukce se rozhodně neděje jen kvůli nárůstu počtu lidí, ale i kvůli růstu podílu cest autem. Pražáci jsou bohatí takže pokud bude auto pohodlnější než MHD, tak pojedou autem. Čím víc silnic postavíme, tím pohodlněji (hlavně teda díky rychlosti) budou a tím víc cest se bude realizovat po nich. Na tom není nic v principu špatného, pokud nedojde a) k utrácení příliš mnoja peněz za výstavbu a údržbu silnic b) k snižování kvality života vlivem množství silnic (hluk, smrad, překažení pěším) c) k zdržování MHD (zdravíme ke Karlovu mostu) d) k bourání většího množství domů, což vede k nižší hustotě,… Číst vice »
Co to melete. Kazdej se cpe do Prahy makat.Ráno 400 000 tis Do Prahy jezdí ráno mraky lidi makat až z Ústí Benešova. K mámě jezdí autem 2 pracovnice z Jičína každý den na Kačerov. Nebe třeba autobus č 400 jede až do hranic. Všichni se prostě cpou do Prahy. Další spoje a vlaky a VRT jen přitáhne více lidí makat sem.
Chce to si uvědomit, že indukce je tam, kde je potenciální poptávka, skutečně způsobena vyšší kapacitou komunikací. Pokud by tam pořád byly jenom polňačky, tak indukce na nich nenastane v takovém rozsahu, protože: 1) pokud tam nebude dostupný ani jiný dostatečně efektivní mód dopravy, tak se tam nic stavět nebude, (to je podstatný kauzální vztah) 2) pokud tam bude jenom cyklostezka, budou se indukovat cyklisti 3) pokud tam bude obyčejná silnice a rychlodráha do města, bude se víc indukovat pasažérů do rychlodráhy než aut na silnici (příkladem je pražské metro). Prostě pokud nabídka jednoho módu dopravní infrastruktury nebude stačit poptávce,… Číst vice »
Ale no tak, děláte, jako by veškerá silniční doprava začínala a končila v Praze. Co takhle tranzit? Ten asi také nahradíme bicykly a tramvají? A kamiony dvoukoláky s osly, jako někde v Indii. Také posun…
Zaústění dvoupruhé dálnice do okruhu s dalšími dvěmi pruhy. Takže vlastně v jednom místě 4 pruhy. A některým se nelíbí, že by se tu mělo navyšovat. Přitom ta matematika je jednoduchá. Nebo snad budeme dělat zúžení před napojením? Pro plynulost dopravy je jednoduší je průběžně zužovat. Viz třeba křížení D35 a D1 u Lipníku.
Tak snad to všechno klapne i s mostem přes Počernický rybník k okamžiku zahájení provozu na D0 511.
Jestli jsem to dobře pochopil, tak až se zprovozni D0/511, tak se začne zásadně
předělávat úsek od Běchovic po D11. Most přes Počernický rybník je asi OK, ale ten úsek dál až zase k přemostění Chlumecké se mají stavět nové mosty. Přesneji asi rozšířit ten malý podjezd Hartenbergské, ale dost podstatně předělat D11 X D0. Takže následujících cca 5+ let bude D0-511 sloužit jako parkoviště. Ach jo.
Ne, koukněte se na termíny jednotlivých staveb.
Včera bylo pozdě.
Rozšíření na 3 pruhy je v tomto úseku opravdu potřeba.
Nicméně bohužel to nevyřeší zaústění D10 a D11 na D0. Ta křižovatka (ani na D10 ani na D11) nemá a nebude mít dostatečnou kapacitu. Jeden napojovací pruh je prostě nedostatečný na zakončení dálnice.
S tím ale bohužel už asi nikdo nic neudělá.
V letáku píšou, že napojení D11 × D0 bude po rekonstrukci kompletně dvoupruhové
One more (small ) lane WILL FIX it. So certainly.
a jake jine reseni realizovatelne v pristich peti letech navrhujete?
Ja myslim, ze principialne to moc nema reseni. Cim vic pruhu, tim vic provoz. Ale samozrejme lepsi provoz na okruhu, nezli v centru.
Kdyz budu brutalni, tak si spousta ridicu ty kolony zaslouzi. Spousta (samo ne vsechny) jizd je uplne zbytecna a dala by se pouzit MHD / vlak. To rikam jako Prazak, ktery deset let jezdil autem a pak se ho vzdal. Kdyby to udelali i ostatni, tak by zbylo misto na ty, co jezdit nutne potrebuji. Ale to se nestane, misto toho se bude nadavat 🙂 takze za me at se klidne nadava.
Bohužel ta rovnice není „více aut na okruhu = méně aut v centru“, ale naopak i v centru to bude indukovat zvýšení dopravy. Ty studie už tady někde zmíněné byly, dopravu to zvedne všude a ve finále se po utracení bambilionu na nové silnice bude stát v kolonách jak na novém třípruhu, tak v centru. Tady v diskusi to málokdo chce slyšet, ale spíš by pomohlo investovat do příměstské dopravy aby ti, kdo autem jet nemusí, mohli pohodlně využít třeba vlak.
takze nejlepe udelame , kdyz zrusime vsechny silnice.
pak nebudou ani kolony, ani indukce. ale snad i vam doslo, ze to je kravina na kvadrat
Být Vámi, tak se do této diskuze nepouštím. Ještě by tydýty mohlo napadnout, že letiště jsou také zbytečná…
“ takze nejlepe udelame , kdyz zrusime vsechny silnice.”
Dnes jste uražené děcko?
jaa? vy jste tady nejhlasitejsi priznivce tohoto pristupu
Je vidět, že jste žádný z mých příspěvků nepochopil. Líp to tady holt vysvětlit neumím, asi vám nezbude nic jiného, než studium.
Je to tak. Plus tedy MHD, ktera by nebyla jen z centra ven a naopak, ale spojovala i okraje. Napriklad tady ten okruh a rozsireni na Cernaku – jeden cas jsem dojizdel z centra do Brandysa. No problem. Ale kamaradka co bydli na Hajich? Sileny. Takze ta jezdila autem po vecne ucpane Sterboholske / D10.
Jo, taky bych byl radši na HO a s dětmi než dojíždět do práce … vy zbytečná jízdo.
Tak nemusite utocit, staci si muj komentar precist cely. Pisu o tom, ze jsou lidi, kteri muzou bez problemu jet VHD, ale nejedou, a dobre jim tak. A jsou lidi, ktery autem musi, a ti pak bohuzel zbytecne stoji v kolonach. A jinak volba zamestnavatele a tim i povinnosti dojizdet je samozrejme kazdeho vec 🙂
co je pro jejo velicenstvo “zbytecna jizda”? to vyvestite podle barvy auta? nebo podle velikosti jeho pneumatik?
Jednoduše, pokud řídí někdo jiný než jeho veličenstvo, tak je tato jízda zbytečná a veličenstvu na silnicích zavazí.
Aha, takže zabírat místo v ulicích, když jedete 800m gumokolem kvůli nákupu 10 rohlíků a krabici mlíka, je dle vás v pořádku, a kdo to kritizuje, tak je ten zlý.
Zbytečnou jízdou se často myslí jízda, která vede plus mínus souběžně s MHD a přepravovaná osoba neveze žádné těžké, rozměrné věci a osoby. Takže je možné ji bezproblému provést pomocí MHD.
a varianta, ze tou mhd clovek nejede proto, ze ma jizdni rad jak noty na buben a nebo je preplnena a nevejde se do ni – to je take zbytecna jizda, nebo uz ne?
a varianta, ze nedu nekam, kde sice mhd vede, treba i soubezne, ale cesta autem trva tretinu casu, to jeste kenzbytecna jizda, nebo uz ne?
Ja myslim, ze neni nutne tu nekoho napadat. Ja ani spoludiskutujici nerikame, ze vsechny jizdy jsou zbytecne. Ani, ze se maji zrusit silnice. Rikame, ze je spousta jizd, ktera se bez problemu da resit xHD. Ja osobne to tak delam a svete div se, neni to vetsinou na ukor casu ani komfortu. Ano, nekdy potrebuju auto. Pujcim si ho v pujcovne, jedu taxi nebo carsharing. Ano, je rada lidi, kteri se bez auta neobejdou. Ale je spousta lidi, kteri jezdi autem jen proto, ze je ani nenapadne jet jinak. A rekl bych dokonce vetsina lidi v mem okoli. A u… Číst vice »
Taková, kterou si nezaplatí. 😛
Zatím mu ji platíme i my ostatní.
my ostatni vam taky platime mhd … ale to je porad do kolecka
Platíte mnohem méně na mne než já na vás.
opravdu? jak to muzete vedet?
Pořád ta mantra ohledně přesedlání do VHD. Ale všimnul jste si, jaké problémy řeší VHD? Nedostatek řidičů / strojvedoucích, nedostatečná infrastruktura, nedostatek vozidel, přeplněné spoje atd. Pokud by tedy chtělo významnější množství lidí přesedlat z IAD do VHD, ta by to absolutně nepobírala, jelikož není schopná navýšit kapacitu. Buďte tedy rád, že je spousta lidí ochotná dennodenně postávat v kolonách ve vlastních vozidlech, jinak byste si to cestování VHD tolik neužíval.
Ale vůbec ne. Jedno metro pobere až 1500 lidí. Odpoledne včera mělo 6 minut výpadek (byl jsem v něm) a to bylo jasně znát, že by chyběla kapacita, jinak to MHD ještě pobere. Ale kam chcete dát auta, která by pobrala těch cca 30 tis lidí, které ve špičce za hodinu metro odveze? Na severojižní magistrále za daný čas máte stěží jednotky tisíc aut…
Když byla metropole vodou, tak kloubové autobusy jezdily místo metra po 30 s v separovaném pruhu…
no, to tak uplne nejezdily. ano, jezdily casto ale za cenu toho, ze se vzaly jinde, stejne tak ridici. a ty busy jezdily beznadejne natriskane.
a dneska – kapacita mhd v praze je ve spickach za hranou sve kapacity a moc nikoho dalsiho do ni nedostanete.
a totez se da rict i o primestskych vlacich apod.
Řešení ti má, jen není realizovatelné v pěti letech: dynamické zpoplatnění všech silnic na kterých hrozí zácpy
Nedělat nic, a kde nechci auta, dávat vysouvací sloupky. Bude to levnější a ekonomičtější než se zbavovat aut pomocí nových pruhů a obchvatů.
takze navrhujete dat vysouvaci sloupky doprostred okruhu kolem prahy?
Dal bych je na dnešní I/12 na okraji Prahy, kde bude nová radiála za Úvaly. Pokud se to nechá volné, budou se tamtudy rutinně objíždět kolony a situace v Újezdě nad Lesy a v Běchovicích se moc nezlepší. Vhodnými místy by byl Blatovský rybník a západní konec Běchovic 1. Průjezd jen pro IZS, VHD a údržbu silnic. S tím, že pokud by byla radiála neprůjezdná (kvůli nehodě, opravám apod.), otevřelo by se to samozřejmě dočasně pro všechny.
Vy asi autem jako řidič moc nejezdíte, co?
Jezdím poměrně dost. Ale zároveň nemám rád, pokud se mi pod nosem valí tranzitní doprava, která tu už neměla být. (Nejsem obyvatelem oněch městských částí, kterých se to týká – jde mi o princip.)
Je to jako kdyby se v Karlíně začalo ucpané Rohanské nábřeží objíždět Sokolovskou nebo Křižíkovou. Tam je právě udělané, aby to nešlo – je to zjednosměrněné tak, aby tyto ulice nemohly sloužit k objíždění zácpy.
Dopravě nerozumíš, anglicky neumíš, ty se, hochu, neztratíš.
Skvělý. A za 10 let to bude 8 pruhů, a potom 10…
Přistavování pruhů jenom zvedá poptávku.
A zkoušel jste tu teorii ověřit někde v polích mimo aglomerace? Aby se náhodou neukázalo, že růst dopravy spíš souvisí s ekonomickým růstem měst
A vy jste ji zkousel overit?
ona je celkem spolehlive overena. jen indikcionisti vliv prirozeneho rustu jaksi zcela popiraji.
Ajéje, máme tu nový termín “přirozený růst”. 😀
Tak mi teda povedzte Kefalín, čo to je?
To se jako lidi množí “přirozeně” dělením vez ohledu na prostředí?
To, jestli se někdo někam přistěhuje, ovlivňuje taková řada věcí, že o žádnou “přirozenost” nejde. Že vy to neumíte rozklíčovat je váš problém.
neni muj problem, ze vy se zaseknete v roce 1980 a podle stavu roku 1980 posuzujete aktualni stav a nejste schopen prijmout realitu roho, ze pocet obyvatel prahy majicich na auto stoupa, pocet obyvatel StČ dojizdejicich do prahy take stoupa atd.
Samozřejmě že je vše ověřeno. Že vy tomu mechanismu pozitivní zpětné vazby odmítáte rozumět vůbec neznamená, že to tak nefunguje, vy pole mimo aglomerace. 😛
Ty aglomerace by tam bez těch komunikací nevznikly, víme?
Jeden člověk nemůže řídič x vozidel současně. Samozřejmě dostupnější cesty a dálnice, obyvatelstvu zvedají akční rádius, kde se pohybují. Na druhou stranu naše infrastruktura je poddimenzovaná a některá místa si zaslouží adekvátní kapacitu.
Ano, ale lidi můžou začít cestovat autem místo MHD. Ten teoretický limit, kdy každý člověk jede každý den autem, by vyžadoval v zásadě zbourat Prahu jak jí známe.
Existuje nějaké město (nad 500k obyvatel) na světě, které by stavbou silnic (tedy nikoliv mýtem) vyřešilo zácpy?
Další takovej. Co je to “poddimenzovaná infrastruktura”? Vzhledem k čemu?
Poddimenzovaná infrastruktura? Leda tak železnice. Silnice se naddimenzovávají usilovně již posledních 50let. Takže požadovaného výsledku průjezdnosti silnic dosáhnete redukcí na straně požadavků. Tedy aby komunikace byla kapacitní, pustíte na ni jen omezené množství aut. Levné, rychlé, ekonomické.