obrazok-zdopravy

Prodej pozemků u metra Nádraží Holešovice má zelenou. Projekt pošpiněný kauzou Dozimetr se vrací

Nový podchod pod holešovickým nádražím. Foto: RopidNový podchod pod holešovickým nádražím. Foto: Ropid

Dopravní podnik smí pokračovat ve společném podniku s developery.

Pražský dopravní podnik (DPP) může prodat společnosti Nové Holešovice pozemky v okolí stanice metra C Nádraží Holešovice. Radní města v pondělí po více než roce diskusí prodej schválili. Nové Holešovice jsou společným podnikem DPP a developerských firem Karlín Group a CPI Property Group, který má uskutečnit revitalizaci stanice a výstavbu v jejím okolí. Příprava záměru se zasekla poté, co Piráti začátkem loňského roku odmítli záměr prodeje pozemků podpořit.

Vytvořil jsem pracovní skupinu napříč stranami. Přiklonila se na stranu společného podnikus dopravním podnikem. Právníci DPP provedli vylepšení smluv. Schválili jsme pokyn DPP, aby ve společném podniku pokračoval,“ shrnul na tiskové konferenci radní Petr Hlaváček.

Vycouvejte z přestavby metra v Holešovicích, vyzval Hřib DPP. Pozemky se měly prodat v únoru

Nové Holešovice založil DPP v roce 2021 spolu s firmou Karlín Group, následně se zapojila i CPI Property Group, která v okolí také vlastní pozemky. Město, respektive DPP měl společnému podniku prodat parcely a v budoucnu se podílet na zisku z developmentu. Proces se zastavil loni v lednu poté, co náměstek primátora Zdeněk Hřib nejprve prodej podpořil na dozorčí radě DPP, ale následně na radě města změnil názor s tím, že má o společném podniku pochybnosti.

Poté situace zamrzla na mrtvém bodě a koaliční strany se nebyly schopny se shodnout na dalším postupu. Vytvořily proto pracovní skupinu, která měla navrhnout úpravy dohody, a zastupitelé na konci letošního února uložili primátorovi Bohuslavu Svobodovi a jeho náměstkovi Petru Hlaváčkovi, aby do konce března předložili městským radním návrh dalšího postupu.

Čtyři varianty

To se stalo dnes, radním předložený návrh obsahoval čtyři varianty. První byla, aby do společného podniku vstoupil i magistrát, druhá pak, aby s ním uzavřel smlouvu. Třetí varianta počítala s původně zamýšleným postupem s úpravami, které vycházejí z doporučení magistrátní pracovní skupiny. Poslední varianta pak navrhovala zánik společnosti Nové Holešovice a vytvoření nového modelu rozvoje stanice se zapojením i dalších zainteresovaných subjektů. To chtěli Piráti, uspěla však varianta prodeje pozemků, kterou podpořili radní za Spolu a STAN.

Podle radního města pro finance Zdeňka Kováříka je ze strany hlavního města nyní vše potřebné dokončeno a před samotným prodejem musí nyní DPP a další účastníci podniku schválit upravenou smluvní dokumentaci a podepsat ji. Jak dlouho to potrvá podle něj nelze odhadnout. Stejně tak není zatím jasná přesně cena za pozemky DPP, která původně měla být 173 milionů korun a podle radního bude vyšší. „Ale nemohu říci přesnou cenu, protože v těch materiálech je výpočet, a nikoliv přesná částka,“ řekl.

Jsme rádi, že zvítězil zdravý rozum a nebude tak nutné vymáhat podpis transakční dokumentace soudně. Samozřejmě nás mrzí, že společný podnik hned v počátku ztratil čas a nemalé finanční prostředky na svoji obranu, namísto toho, aby je investoval do samotného projektu transformace zanedbané části Holešovic. Každopádně práce ihned započnou tam, kde byly v únoru loňského roku na základě smyšlených obvinění zastaveny,“ komentoval rozhodnutí radních šéf Karlín Group Jan Ludvík.

Politické divadlo

Piráti po dnešním jednání rady společný podnik znovu odmítli. Hřib zopakoval své předchozí vyjádření vycházející z informaci serveru Lidovky.cz o podezření z propojení některých lidí kolem projektu s korupční kauzou Dozimetr. Náměstek dodal, že podle něj bylo dnešní hlasování nesprávné, protože se neuskutečnilo v takzvaném režimu valné hromady DPP, což je jedna z rolí rady města. To má formální náležitosti, které podle Hřiba nebyly splněny. „Projekt stejně v tuto chvíli pokračovat nemůže,“ míní. Dodal, že pokud záměr bude pokračovat i na základě vadného usnesení, Piráti plánují právní kroky.

Déle než rok trvající zastavení projektu dlouhodobě kritizuje zastupitelská opozice. „Praha je v bodě, kde jsme byli před 15 měsíci. Po roce a čtvrt absurdního blokování a laciného politického divadla ze strany Pirátů se pražská koalice vzmohla jen na kosmetické úpravy projektu,“ uvedl dnes předseda Prahy Sobě a bývalý pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Tagy dpp Nádraží Holešovice praha stanice metra Nádraží Holešovice
8 komentářů