Prodej pozemků u metra Nádraží Holešovice má zelenou. Projekt pošpiněný kauzou Dozimetr se vrací
Nový podchod pod holešovickým nádražím. Foto: Ropid

Dopravní podnik smí pokračovat ve společném podniku s developery.
Dopravní podnik smí pokračovat ve společném podniku s developery.
Ač jsou Piráti obecně asi nejméně toxická z parlamentních stran, tak tahle kauza jeden z důvodů proč jsou v Praze nevolitelní a komu skutečně záleží na rozvoji města, měl by podpořit Prahu sobě. Naprosto z prstu vycucaná kauza, kdy se Praha a Holešovice zvlášť staly obětí vnitrostranických pirátských půtek. Víc jak rok zpoždění, zbytečný prodražení a Piráti z toho nakonec vycházejí hůř než Kováříkova ODS, což je skutečný majstrštyk. Gratulujeme.
Piráti zatím nic nového nevytvořili. Jen pokračují v perfektně rozjetých projektech předchozí koalice od kolegů z jiných stran, anebo blokují a zastavují projekty jiné. A oni se diví, že s nimi nikdo nechce nic mít?
Takže prodej velmi lukrativních pozemků města, bez soutěže, za neznámou cenu, firmě spojené s korupční kauzou, rozhodnuté politickými stranami namočenými v dané korupční kauze, celé za pochybných právních okolností?
Řekněte mi, jak si může veřejnoprávní firma typu DPP vůbec dovolit cokoliv tak drahého prodávat bez soutěže? Kde se k tomu ty dvě firmy přichomýtly?
Nebylo to tak, ze ty dve firmy tam uz mely cast pozemku a DPP s nima jde do spolecnyho podniku proto, aby se dala lip zkoordinovat vystavba kolem stanice metra? To by jaksi nemelo cenu s firmama, ktery tam kolem nic nemaj…
„Ale nemohu říci přesnou cenu, protože v těch materiálech je výpočet, a nikoliv přesná částka,“
Už to že Praha prodává pozemek v Holešovicích je absolutně kacířské. Pozemky v centru Prahy nerostou na stromech, třeba pronájem pozemku na 100 let apod. ne prodej. Určitě zatím stojí korupce, když neřeknou ani přesnou cenu. Veřejnost prostě nemá právo se dosvědět, za kolik to nakonec vyšmelí. Je to opravdu katastrofa.
Bohužel v našem developerském ráji nežalovatelné. :-/
Souhlas až na ten prodej pozemku. To že je něčeho konečné množství neznamená, že se to nemá nikdy prodat. V nejhorším si lze pozemky i koupit, kdyby se najednou ukázalo, že je Praha potřebujete
Prodat se má nejlepší nabídce, ale ne do kapsy pantátů.
Něco jako kdysi pozemky pro novou dráhu na letišti? Tedy levně prodat a pak draze koupit?
Zrovna teď jsem tam byl a říkal jsem si, jak jsou ty nové kanceláře skvěle na metru a vlaku a jaká je škoda, že je kolem tolik hluchých ploch. Jsem rád že se to snad využije
Okolí stanice metra je naprostý bizar, takhle to vypadá někde v Benešově.
Jj stanice metra v podstate uprostred pustiny (ok, na kraji, vetsinou je ta pustina „jen“ do 3 svetovejch stran ze 4. To Praha se svou zoufalou nehustotou umi i prekvapive blizko centra. Tady, Vltavska hned vedle, jinde diskutovana Hradcanska. O periferiich typu Letnany nebo Zlicin nemluve.
Podstatné ovšem je, jak se to využije. Už teď je ve městě mnoho prázdných kanceláří i bytů. A prioritou by mělo být zkracování vzdáleností, čili první výhoda – pracoviště blízko bydliště. Teprve druhá pak blízkost stanice veřejné dopravy (zvláště, pokud už teď to jezdí plné, a někde už ani nelze přidat). Ale jinak ano, kultivace by tomu prospěla. Což ovšem platí i o formě té zástavby.
Jo, nova zastavba ve meste ma byt defaultne smisena, spojovat funkce. Maji tam byt jak byty, tak kancelare a obchody. Ale i ta ma byt prioritne u kapacitni MHD. Mit kolem stanic metra dzungle a muset z nich vzdycky nejakou dalsi, povrchovou dopravou je recept na nefunkcni mesto.