Jihočeský kraj připravil alternativu obchvatu Českého Krumlova bez tunelu

Silnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSDSilnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSD

Českokrumlovská radnice stále preferuje původní alternativu s tunely.

Jihočeský kraj připravil další alternativu obchvatu Českého Krumlova. Trasa by byla nepatrně delší, ale nevedla by tunelem, se kterým počítá původní návrh. Obchvat má odklonit dopravu z města na trase z Českých Budějovic k lipenské přehradě. ČTK to řekl jihočeský hejtman Martin Kuba (ODS).

„Ekonomové teď budou dopočítávat cenu původní navrhované trasy i s tunely, aby bylo vidět, kolik by případně stála a zda se jí s ohledem na dopravní zátěž vyplatí postavit. My jako kraj chceme, aby se posuzovala i druhá varianta. Je sice o něco vzdálenější od města, ale třeba se stane zajímavou, protože může na dopravní infrastrukturu napojovat další rozvojové plochy v okolí,“ uvedl Kuba. Obchvat by začínal u obce Přísečná a na původní silnici by se vrátil u Nových Dobrkovic.

Hejtman uvedl, že českokrumlovská radnice stále preferuje původní alternativu s tunely. Podle Kuby je to celkem logické, protože by se část obchvatu skryla pod zem a méně by pohledově zatížil okolí města. „Samozřejmě při podobných stavbách vždy musíte zvažovat ochranu přírody, zájmy lidí, kteří v oblasti bydlí, i zájmy lidí, kteří tudy budou jen projíždět. A pokaždé je třeba najít v tomto směru rovnováhu,“ řekl hejtman.

Plánovaný obchvat je přeložka silnice I/39. Někteří obyvatelé Českého Krumlova však v minulosti uvedli, že jde o zbytečný projekt. Poukazovali na statistiku dopravy, podle níž v roce 2023 denně projelo na vjezdu do Českého Krumlova skoro 23.000 aut. Ale na výjezdu z Krumlova už to bylo jen 9500 aut. Znamená to, že jako tranzit ve směru k lipenské přehradě silnici I/39 využívá přibližně jen 40 procent vozidel.

Tagy Český Krumlov obchvat I/39 Jihočeský kraj
15 komentářů