Jihočeský kraj připravil alternativu obchvatu Českého Krumlova bez tunelu

Silnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSDSilnice I/39 na Českokrumlovsku. Pramen: ŘSD

Českokrumlovská radnice stále preferuje původní alternativu s tunely.

20 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
fous55

To je neuvěřitelné, co někdo dokáže vymyslet. Ta modrá trasa by musela vést buď po povrchu přes národní přírodní rezervaci Vyšenské kopce, což ochrana přírody nikdy nepovolí, nebo v téměř kilometrovém tunelu od Vyšenské ulice k potoku Polečnice u Nových Dobrkovic v silně poddolovaném území a skrz jednu ze současných pozoruhodností města – Grafitový důl, který by tím skončil. Navíc by modrá trasa potřebovala zhruba půlkilometrový tunel i pod tzv. Cvičákem, kde je také vyhlášená Přírodní památka. Celkově tak vyžaduje zhruba stejně tunelů jako městem preferovaná červená varianta, jen je delší, dál od města a provozně méně výhodná. To se… Číst vice »

Jaroslav

Fousi, co pisete, zni zasvecene a rozumne. Za sebe…je mi divne, ze se nikde nepise o vzdalenejsich variantach obchvatu. Napr. Od CB uhnout jeste pred Rajovem smerem k Cernici, Pridoli a pres most smerovat do Vetrni. Anebo hledat trasu propojeni exitu 159 u Striteze a uz zmineneho Vetrni. Mimochodem, kdysi se od CB na Vetrni jezdivalo primo centrem Krumlova. Pres 60 let do neska se jezdi po Objizdkove silnici a od te doby se nic noveho nevymyslelo, jenom se oblasti, kudy se dnes planuje „obchvat“,ktery podle me ani obchvatem neni, nechaly zastavovat. Vznikl tak tezko resitelny problem dany specificnosti polohy… Číst vice »

fous55

Jsem rodilý Krumlovák a žil jsem tam 57 let, takže pamatuji dobu, kdy na náměstí bylo autobusové nádraží a Radniční ulicí jezdily v obou směrech autobusy s vleky a náklaďáky s kládami. Proto se nevím, jestli se smát nebo plakat nad různými návrhy přespolních, kteří vůbec nechápou, o co tam ve skutečnosti jde. Bohužel to nechápou ani někteří místní zastupitelé a vymýšlejí kulaté čtverce.

Radek

Samozřejmě je třeba mít relevantní sčítání, tj. určitě po dostavbě D3 k Dvořišti.
Cesta z Prahy (ano, záleží odkud..) do Horní Plané vychází dle navi rychleji přes ČK než přes Volary, ikdyž ne o moc. Cokoli JV (Frymburk, Lipno n.Vlt.) bude už rychlejší přes ČK/DD.
Osobní zkušenost (jezdíme ČB-Frymburk) je, že je ČK v sezóně každou sobotu dopo totál zasekaný, kolony běžně už v kopci před Přísečnou. Pokud tam budou i za 2-3 roky, zjevně by se nějaký ten obchvat šiknul…

SYN

On ten obchvat by se šiknul prakticky kdykoliv, a měl by být i v zájmu místních… kdo stojí o řadu aut „přes náves“…

PetrN

„na vjezdu do Českého Krumlova skoro 23.000 aut. Ale na výjezdu z Krumlova už to bylo jen 9500 aut. Znamená to, že jako tranzit ve směru k lipenské přehradě silnici I/39 využívá přibližně jen 40 procent vozidel.“
Toto je přece celé nesmysl, počet aut na výjezdu z Krumlova vůbec nic neříká množství tranzitu, v reálu ho bude ještě výrazně méně, protože velká část cest od jihu bude končit také v Krumlově či bude pokračovat jinam než na Budějovice…

libor

přesně tak, ten tranzit bude hodně malý, podobně malý jako je třeba tranzit v Klatovech v trase Plzeň- Ruda a obchvat už stojí. a v Klatovech to moc znát není. V Krumlově když se udělá obchvat, pak to tam stejně bude vypadat podobně a místa ve městě budou ucpaná stejně

bakiy

Souhlas, ale nebude to „otravovat“ ty, co chtějí Krumlovem jen projet… 🙂

MP22

To máte pravdu, na druhou stranu tam ten provoz bude narůstat a k potřebě obchvatu pro tranzit dojde tak jako tak.

Dnes se často vyplatí jet od Lipna do Prahy přes Příbram, po dostavbě D3 to bude dávat smysl vždy přes Budějice, provoz přes Krumlov tedy naroste. Navíc s tím jak se na Lipně stavějí různé resorty a apartmány, naroste to znatelně. Už by se mělo projektovat, než dojde v výstavbě, jezdí tam 30K denně

Pavel

abych se přiznal jsem z PB a na Lipno jsem vždycky jel přec ČB a Krumlov. Teď jsem to teda nabouchal do Google map a ano ukazuje mě to opravdu rychleji uhnout někde za Vodňanama, ale kvůli úspoře 5 minut (dle Google map) jet přes takový vesničky dle mě nemá ani snad smysl…

MP22

Tak to zkuste zadat v neděli odpoledne, když stojí I/3 od Mirošovic po Benešov.

Petr

On to zas takovej Bermudský trojúhelník nebude jak píšou v článku. Z vlastní zkušenosti si troufnu tvrdit, že 50% aut pokračuje po I/39 do Černé v Pošumaví, 25% aut míří po II/160 směr Větřní a Frymburk a 25% jsou turisti a obyvatelé co jedou do ČK 🙂 Ono je také důležité si říct, jak bude doprava vypadat, až se dokončí D3 až do Dolního Dvořiště, pak se určitě nabízí jako nejlepší trasa přes Vyšší Brod, ale to už by chtělo vědět čísla, kolik aut co přijede od ČB a pokračuje do ČK přijelo po D3 a kolik po D4 a… Číst vice »

bakiy

Přivaděč u Třebonína „říká“ už teď, že tudy nejede skoro nic. O prázdninách možná trochu aut přibude, ale opravdu minimum. A otevření dálnice až na hranice bude mít vliv minimální. Kdo pojede odkudkoli na Lipno (myšleno k jezeru) pojede stejně jako jede už teď. Jediný, kam se jezdí přes V. Brod je samotné Lipno nad Vltavou a i tam to je o náladě, protože obě cesty jsou téměř totožné. Ostatně (Dolní) Třebonín – Frymburk přes ČK a Černou cca 40km (přes Větřní ještě o 5 km méně), přes D. Dvořiště cca 60 km. A silnice z D. Dvořiště až na… Číst vice »

Petr

90% lidí jezdí podle navigace, spousta jich na Lipno (vodní plochu) jede i přes Netolice a Volary. Podle mě ta D3 udělá hodně, zvlášť co se týče trasy Praha – Lipno nad Vltavou. Já osobně jezdim tudy kudy potřebuji 🙂 Pokud potřebuji do Frymburku jedu na Větřní, pokud do Horní Plané, jedu přes Černou.

bakiy

Ano. Ze Strakonic, Plzně a spol. bych taky jel přes Volary. D3 neudělá, už udělala. Relace Praha – Lipno (vodní plocha) pojede po D3 do Třebonína a pak na ČK. Poslala mě tudy i navigace. Dostavba až na hranice bude mít vliv minimální, pouze Vyšší Brod, Loučovice a samotné Lipno. A tak se jezdí už dnes…

Karl vB.

Vaše vlastní zkušenosti můžete porovnat s výsledky sčítání dopravy ŘSD.
https://scitani.rsd.cz/CSD_2020/pages/map/default.aspx

Petr

No asi nebudu porovnávat rok 2020, bez D3 s Covidem a současný stav 🙂

Vasek

Existuje mapa té netunelové varianty?

Petr Vaněk

2.5. hejtman Kuba ve svém pravidelném pátečním Brífingu (č. 22) zvažované varianty obchvatu Krumlova představil, cca od minuty 8:35 https://www.facebook.com/KubaODS/videos/1587880825238596

fous55

Žádná netunelová varianta neexistuje. To jsou jen vlhké sny. Jde jen o to, kde, jak dlouhé a jaké (ražené nebo hloubené) tunely tam budou.