Video: První část platformy nad Masaryčkou už stojí

Přestavba Masarykova nádraží. Zdroj: SŽPřestavba Masarykova nádraží. Zdroj: SŽ

Platforma velikosti Staroměstského náměstí vzniká v rámci rozsáhlé přestavby Masarykova nádraží.

Na pražském Masarykově nádraží skončila betonáž první části nové platformy nad kolejištěm. Trvala 17 hodin, od 4 ráno do 21 večer. Správa železnic informovala o postupu prací na Facebooku.

Na betonáži se podílelo 59 lidí. Celkem 117 autodomíchávačů přivezlo 935 metrů krychlových betonu. Po dokončení první části tak stavbařům zbývá na budoucí platformě vybetonovat ještě dalších pět úseků.

Nové patro nad nástupišti má propojit okolní čtvrti a usnadnit přesun k hlavnímu nádraží a autobusovému nádraží na Florenci. Platforma bude pokrytá zelení a městským mobiliářem. Skleněné zábradlí umožní výhled na kolejiště.

Platforma velikosti Staroměstského náměstí vzniká v rámci rozsáhlé přestavby Masarykova nádraží. Zhotovitelem jsou firmy Strabag Rail a Strabag. Hodnota investice atakuje i s projektem 4 miliardy korun. Kompletní rekonstrukce má skončit v srpnu roku 2027, první nástupiště však budou otevřena už s novým grafikonem na konci letošního roku.

V rámci přestavby nádraží bude zrekonstruováno celé kolejiště i se všemi technologiemi, trakčním vedením a napájením. Po dokončení vzroste počet kolejí o dvě na devět, přibude prostor k odstavování souprav. Historické stanici z poloviny 19. století má zůstat původní ráz.

Obrazem: Na Masaryčce už vzniká obří platforma. Nad kolejemi možná budou i domy

Tagy Masarykovo nádraží Penta Real Estate praha Praha - Masarykovo nádraží Správa železnic
9 komentářů