SŽ ukázala rekonstrukci stanice Brno-Královo Pole, staví se střecha nové výpravní budovy

Komplexní rekonstrukce druhé největší brněnské železniční stanice vyjde na necelé tři miliardy korun.
Správa železnic (SŽ) přiblížila postup rekonstrukce železniční stanice Brno-Královo Pole. Velká přestavba začala před dvěma lety, konec prací očekává SŽ podle údajů z interaktivní mapy v roce 2026. Komplexní rekonstrukce druhé největší brněnské železniční stanice vyjde na necelé tři miliardy korun.
„Mění se koleje, budují nová nástupiště i nádražní budova,“ uvedla SŽ.
Projekt řeší výstavbu nové nádražní budovy, která poslouží jako zázemí pro přestupní uzel. Video natočené letos v únoru zachycuje montáž prvních částí střechy objektu. Nová prosklená hala bude mít v přízemí pokladny, obchodní prostory a toalety. Uprostřed budovy budou eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující a dalším komerčním prostorem.
Přestavěno bude postupně kolejiště v celé stanici. Vzroste kapacita pro odstavování souprav dálkových vlaků, pro potřeby nákladní dopravy dojde k prodloužení vybraných kolejí. Současně vzniknou nová nástupiště s moderním zastřešením.
Stávající podchod se rozšíří, nově povede napříč celým nádražím až do Myslínovy ulice. Bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy, nový informační a orientační systém pak usnadní cestování nejen ve stanici, ale i na přilehlých zastávkách Brno-Lesná, Brno-Řečkovice a Česká.
Nové zabezpečovací zařízení a obnova mostů, propustků a silničního nadjezdu poskytnou zcela nový standard v bezpečnosti a plynulosti železniční dopravy. Průjezd vlaků stanicí po dokončení prací bude možný rychlostí 120 km/h. Zhotovitelem je sdružení firem OHLA ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a Tramo Rail.