SŽ ukázala rekonstrukci stanice Brno-Královo Pole, staví se střecha nové výpravní budovy
Přestavba stanice Brno-Královo Pole. Zdroj: Správa železnic

Komplexní rekonstrukce druhé největší brněnské železniční stanice vyjde na necelé tři miliardy korun.
Šikmé plošiny jako alternativa ke schodišti nic. Jen nízkokapacitní výtahy.
Lehce jsem se ztratil: V této stavbě se řeší „nedodělek“ 1.TK do Maloměřic a Kuřimi?
Ano. První kolej do Kuřimi už je prakticky hotová, první kolej do Maloměřic je snesená (mimo tunelů a některých mostů, které se dělaly již v roce 2015) a plazíme se tu jednokolejně.
Díky. Neboli po dokončení tohoto počinu bude na moravské části havlbrodské tratě chybět už „jen“ Kuřim mimo – Tišnov včetně (k mostu), žst. Ostrov nad Oslavou a snad ještě nějaké „ošizené“ práce v traťovém úseku Tišnov – Řikonín? Plus tedy zhlaví St.3 v Maloměřicích a tehdy v souběhu s třebovskými kolejemi neprovedené zvýšení rychlosti v těchto dvou kolejích do Židenic?
Ještě úsek Žďár n/S. – Sázava (ve chvíli, kdy jste si to sám definoval historickým územím) ve své moravské části (hlavně že tam byla 9měs. výluka jedné a pak druhé TK kvůli sanaci záhlaví ve Žďáru, ale zbylý úsek modernizován nebyl; tehdy tato rekonstrukce znamenala komplikace v podobě přenášení zpoždění mezi lichým Os a sudým R (či lichým R a sudým Os) od/do H. Brodu vč. tehdejších problémů spočívajících v nemožností objíždění lokomotivy přes vyloučené záhlaví, takže nakonec to dopadalo tak, že byla používána úzká provizorní nástupiště (jedno mezi 1. a 2. nástupištěm, druhé za 3. nástupištěm) + ve špičce… Číst vice »
** Zapomněl jsem uvést, že toto omezení bylo od 2/2020 cca do 12/2020. A že pochopitelně dnes by tam byl problém „jen“ s tou jednokolejkou, ale ne s objížděním, protože na Os vlacích „od Brna“ (tedy od Křižanova) už nejezdí soupravy s lokomotivou.
Nikdy a nikde nebylo ideálnější místo a chvíle k použití plošin z podchodu na nástupiště (viz Řečkovice) … Ale ne, zase výtahy
Myslíte asi rampy že?
Podle mě je zásadní chybou rekonstrukce zúžení schodiš vedoucích na nástupiště. Kvůli výtahům se výrazně zúží schodiště ve směru odkud přichází/ kam jde většina cestujících tj. na severní (vyrazně delší) část nastupiště. Hlavně při příjedu vlaků budou na nástupišti vznikat zbytečné skrumáže a obcházet to jižním schodištěm se nevyplatí. Já vím, že ten výtah někam dát musejí, ale když už zúžovat schody, tak ty v druhém, v méně využívaném směru.
Stejné řešení je na stanici v Kuřimi a tak problémy znám. Tam ovšem vystupuje cca polovina lidí než v Králově Poli.
Schodiště nebude zúžené jako v Kuřimi (1,6 m), bude pouze obdobně zalomené kolem výtahu, ale v plné šíři (2,6 m schodiště; 2,75 m chodba kolem výtahu). Šířka dnešních schodišť je 2,5 m.
Víte že uvnitř stanice bude taky schodiště, dost široké. Stanice bude mít uvnitř vysoký strop a patro.
Až na to, že video muselo ležet nějaký ten pátek v šuplíku. Na YT se dají najít aktuálnější záběry.
je to nejnovější sestřih SŽ, zveřejněný před 6 dny
co jsem viděl, maká se tam i v něděli, v dubnu/květnu by prý mělo začít fungovat 2. nástupiště
(btw proč mám prosím na této IP adrese ban na (dis)like?)
Podle mě to je nějaká technická chyba, u sebe jsem taky zaznamenal. Obdobné situace byla před pár měsíci, to jsem to i řešil po mailu.
nechapu proc se u takove rekontrukce nezastresi nastupiste cele.
Klidne at mensi odbavovaci hala. Ty strisky mozna resi dest, ale vsechno ostatni je na prd …. takze clovek je ve stinu (v lete) a v zavetri (v zime) nekde zalezlej a pak dobiha. zajimalo by me, jestli zadani vymysli clovek, kterej jezdi verejnou dopravou.
To se musíte zeptat Centrální komise Ministerstva dopravy, která všechny stavby Správě železnic schvaluje. Tato komise posuzuje i délku nástupišť, délku jejich zastřešení, počet odstavných kolejí a mnoho dalšího. Pokud by SŽ udělala např. delší zastřešení než na které je spočítaná špičková frekvence cestujících, tak tato komise nařídí zastřešení zkrátit.
Naše slavná komis plná odborníků. 😀
A pak to dopadne jak v Berouně, kde místo pro zastavování panťáků od Prahy je kompletně nezastřešené.
Centrální komise v Praze akorát řeší, jak stavbě přiškrtit náklady, kde to jen jde, a hlavně jak dát co nejméně do Brna či na Moravu. Takže posíláte na špatnou adresu.
Dojít teď od autobusu na nástupiště je teď tak na 10 minut…
není nutno chodit přes Řečkovice, stačí obejít určenou cestou, která měří cca 400m.
Od 84 je to výrazně víc a těch 10 minut je docela svižnou chůzí…
Vypadá to sice dramaticky, ale chodím to volným krokem za 6 minut.
Což může být problém, když má navazovat na končící vlaky P6, která ale nepočká. Takže vlak má nějakou minutu zpoždění a musím dobíhat, víc lidí už ji nestihne.
Tempo prací naprosto otřesné, doteď se jezdí ke starému nástupišti, kdykoli jde clovek kolem má pocit, že stavaři mají neděli. Ale SŽ si nepochybně za skvělou práci rozdá odměny
Už měsíc denně jezdím kolem místa za zhlavím na Židenice, kde stavějí nový most přes cestu. Za celou dobu se tam nic viditelného nestalo. Pořád stejná díra v trati. Dnes tam něco začali zasypávat tak uvidíme…
Na druhou stranu já jezdívám z Lesné a tam borci ze stavby pobíhají i o víkendech.. jestli staví rychle nebo pomalu, to laicky nedokážu posoudit..
Já bydlím přímo za nádražím a garantuji vám, že makají soboty neděle, kolikrát i přes noc.
A neni to vidět. Podivejte se v zahranici jak se na takové svatbě maká. Tady se nic nehne
Pane, pěkně kecáte. Bydlim na Myslinove a makají pořád.
Ale pan Verr2 tohle přece nechce vidět. On vidí, že je to otřesné. Jak malé děcko…😉
Dělá se tam každý den a je tam jak spousta lidí, tak i techniky. Tempo prací je úměrné rozsahu. Ne že by to nešlo rychleji, třeba kdyby se dělalo nepřetržitě, ale to by se zase prodražilo. To co jste napsal je pěkná blbost…
Pan Verrr2 má pravdu. Jen tady mají někteří růžové brýle nasazené.
Ne, jen se tam někteří aktéři pohybují takřka denně na celé délce stavby, takže mají reálný přehled. Pan Verr2 rozhodně pravdu nemá…
Prý reálný přehled 😀 Stavba postupuje tristně, ale budeme to chválit a oslavovat 😀
Vy jste asi nikdy nic nestavěl, že?
Stačí nebýt zaslepený a vidět terminy v CZ vs venku. Ale obhájcům českého bordelu nemá smysl nic vysvětlovat
Vy opravdu nic nevysvětlujte.
Naštěstí pán ze sebe nakonec dostal pravý důvod svého počínání. Jako u psychologa. Prostě nenávist k lidem, tedy k Čechům, jelikož žije v Čr.
Naštěstí.
Tak přestaňte chodit na české stránky, jestli vám tak vadíme. A jestli v tom zahraničí ještě nejste, tak se tam přestěhujte třeba. (ale na nenávisti se člověk stane závislý, jelikož mu to dělá dobře)