ŘSD stáhlo obchvat Havlíčkova Brodu z procesu posuzování vlivů na okolí

Důvodem vysokých nákladů v přepočtu na kilometr je vedení silnice po 472 metrů dlouhé estakádě.
Krajský úřad Kraje Vysočina ukončil posuzování vlivů severovýchodního obchvatu Havlíčkova Brodu na životní prostředí. Stalo se to na žádost Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které tak zareagovalo na nedávné rozhodnutí úřadu, že záměr na silnici I/38 může mít významný vliv na okolí a musí projít podrobným zkoumáním (tzv. velkým procesem EIA). Příprava obchvatu tak nyní učinila krok zpět.
„ŘSD projednalo s dotčenými orgány připomínky, které měly být důvodem ve stanovisku životního prostředí pro velkou EIA. Původní žádost ŘSD nahradí novou, která bude obsáhlejší a bude obsahovat informace pro dotčené orgány, které právě vedly k závěru – velká EIA,“ sdělil ředitel jihlavské správy ŘSD Aleš Kratina. Nejvíce se v připomínkách řešila problematiku hluku. V informačním letáku ke stavbě se píše, že k doplnění podkladů dojde do června letošního roku.
Nový úsek silnice vyjde podle předběžných odhadů na 895 milionů korun. Důvodem relativně vysokých nákladů v přepočtu na kilometr je především vedení silnice po 472 metrů dlouhé estakádě. Ta převede provoz přes účelové komunikace v areálu řadových garáží, ulici Reynkova, Cihlářský potok a silnici II/344.
„Vybudování SV obchvatu města včetně nové okružní křižovatky na vjezdu do Havlíčkova Brodu významně zlepší dopravní situaci v této části města,“ vysvětluje ŘSD v dokumentaci.
Jihovýchodní obchvat Havlíčkova Brodu, na který nová část naváže, otevřeli silničáři po čtyřech letech výstavby v prosinci 2023.