posily_do_teamu

ŘSD stáhlo obchvat Havlíčkova Brodu z procesu posuzování vlivů na okolí

I/38, nově otevřený obchvat Havlíčkova Brodu (prosinec 2023). Pramen: MDČRI/38, nově otevřený obchvat Havlíčkova Brodu (prosinec 2023). Pramen: MDČR

Důvodem vysokých nákladů v přepočtu na kilometr je vedení silnice po 472 metrů dlouhé estakádě.

Odebírat
Upozornit na
guest
23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
SYN

Dokud nemají vyřešenou tu padesátku na „obchvatu“, považuju za zbytečné dávat další miliardu do pár desátek metrů silnice…

Tomáš

Hah, já si už myslel, že se z průtahu městem stane plnohodnotný obchvat… a teď vidím, že z toho bude stále průtah městem, jen trochu jinak trasovaný. Moc hezké.
Až se budou vozit komponenty do Dukovan. projedou přes všechny ty „eskapády“, co na tomto poloobchavtu jsou nebo ještě mají být?

Zbyněk

Jen technická otázka. Nejedná se náhodou o SZ část?

Jan

Tak doufám, že tam bude alespoň jeden stoupací pruh, ne jako na současné trase obchvatu HB, kde se prakticky nedá předjíždět. 🙁
Ale každopádně díky za každou novou stavbu na I/38, to je nejvíc podfinancovaná trasa v ČR, místy okreska s intenzitami dálnice.

Zbyněk

Asi jste nikdy nejel po 19 v úseku Pohled Keřkov nebo přes celé hlinsko po 34 přes Hlinecké náměstí.

Petr Hanák

Tak co do těch intenzit se to myslím nedá srovnávat.

SYN

No, ono jako co předjíždět? Snad když se tam vyjímečně plouží traktor, jinak si neumím moc představit že by tam nějaké vozidlo nedokázalo dosáhnout rochlosti co jsou tam povolené…

Jan

Tohle je prkotina, ale Humpolééc…

J.Š.Hájek

Obchvat by mohl být více západně za areálem technických služeb a garáží, jsou tam jen pole. V daném případě je otázkou co vyjde levněji a s méně komplikacemi. Když už se podařilo dostat kamionou dopravu mimo centrum města, tak by bylo dobré, aby sídliště na Pražské, které je u hlavní křižovatky od Kolína rovněž netrpělo hlukem.

Budějčák

Problémem HB není tato stavba, ale chybějící napojení jižního obchvatu na I/34 na Humpolec. I podle zašpinění vozovky a vyjetých kolejí na mapovém snímku je vidět, že většina dopravy v tomto místě nejde na I/38 na Kolín, ale zpět do centra města na Humpolec – https://mapy.cz/s/mobusocatu. Chybí spojení Pardubic a Humpolce. Za 3/4 miliardy je to celkem zbytečná stavba, peníze lépe použít na propojení obchvatů na jihu Havlbrodu. Takové lahůdky a vylepšení dělají třeba Rakušáci, kteří už mají ale dálnice a obchvaty celkem postavené a teď to jen dolaďují. To ale není případ ČR, my se musíme soustředit na potřebnější… Číst vice »

PetrN

Snímky v tomto odkazovaném místě byly pořízené 10.9.2022 (máte to tam napsané), v tu dobu byl JV obchvat teprve ve výstavbě a veškerá doprava od D1 na Kolín jela rovně po průtahu. Toto místo v současnosti vypadá jinak, jsou 2 odbočovací pruhy doprava na Kolín a jen jeden doleva. Tranzit od Pardubic na Humpolec nejede tudy, ale po JV obchvatu a pak doprava k centru na velkou světelnou křižovatku a na ní doleva. Ano, JZ obchvat zoufale chybí, stejně tak bude obrovským problémem kruháč na napojení JV obchvatu na silnici I/34 od Ždírce, kam teď napojili nové obchodní centrum, což… Číst vice »

Jan Kolář

Obchodní centrum blokující kruháč (mj. i kvůli přechodu pro chodce) je na první pohled nepochopitelná dopravní zvrácenost. Ale stačí si dohledat, že majitelem pozemku pod obchodním centrem, než jej prodal developerovi, byl původně radní města Slávka (ANO). Všechno šlo – změna územního plánu i tohle dopravní napojení. Víc netřeba dodávat.

Camillos

Stavba „I/34 Havlíčkův Brod, JZ obchvat“ je již v projektové přípravě. Aktuálně se porovnává varianta schválená v Záměru projektu s nyní preferovanou variantou města (vzejde z probíhající Změny č. 7 ÚP Havlíčkův Brod, jehož součástí je vyhodnocení vlivů v celkem šesti variantách).

Pave69

Jenže na jihu jsou ve při, kudy. Obce v té oblasti to chtějí vést po katastru HB, HB to chce vést po katastru těch obcí. Není to jen úplně klasické NIMBY, jsou tam nějaké praktické dopady na provoz a hlučnost v těch obcích. Takže možná se dřív podaří zprovoznit severní část obchvatu a z Pardubic do Humpolce se bude jezdit na sever od HB. V tom případě bude ten kruháč, o kterém je částečně tento článek, první částí SZ obchvatu.

Szantus

Pozor, Vámi popisované zašpinění je staršího data (ještě před otevřením JV obchvatu – viz. datumové razítko na mapy.cz – 9/2022). Jinak centru HB se otevřením obchvatu opravdu výrazně ulevilo. Článek je o doplnění stávajícího „SV obchvatu“, kde tato stavba měla být uvedena do provozu až po otevření JZ obchvatu (směry Jihlava-Humpolec), ale tam kvůli NIMBY to jen tak nebude…

J.Š.Hájek

Toto jsem chtěl napsat také, ale vzhledem k profilu trasy a všem překážkam na trase to považuji jako sci-fi 😧

PetrN

dovolím si oponovat, na I/38 jsou dvojnásobné intenzity nákladní dopravy než na I/34, a to z obou stran Havl.Brodu, jasně dominuje proud od D1 na Kolín. Vámi odkazovaný pohled je ze roku 2022, kdy JZ obchvat ještě neexistoval a veškerá doprava sever-jih proudila přímo průtahem, aktuálně to vypadá takto (2 odbočováky doprava): https://maps.app.goo.gl/4arDo2U7Mw47Dsha8.
V současnosti nákladní doprava Pce-Humpolec musí po JV obchvatu takže rozhodně nejede kolem Cihláře, tím ale nerozporuju potřebu JZ obchvatu.

Petr

Tak to je dobrá zpráva. Doufám, že tenhle nesmysl, který stejně po dopravní stránce nic neřeší, nikdy nebude realizován.

Pedro72

Pamatuju si to místo jen matně, ale estakáda přes garáže zní trochu jako hloupost, ne?

Pave69

Ale oni se stejně musí vypořádat s křížením Reynkovy, nemůžou to úplně odříznout. A v tom případě vyjde asi trochu nastejno, jestli ten most trochu protáhnout, nebo vykupovat 20 garáží a ke zbytku předělávat příjezdy – sice by to bylo asi o něco levnější, ale zase by to dýl trvalo, bylo by víc odvolání nějakých spolků….

WHN

Tak ona je to estakáda přes údolí Cihlářského potoka…

Pedro72

Cihlářský potok je s velkou rezervou i pod stávající ulicí, kvůli němu se estakáda určitě stavět nemusí.

Petr

Právě (a nejen proto) doufám, že to nikdy nebude zrealizováno. Vypadá to, že si někdo na ŽP naštěstí udělal 3D vizualizaci toho nesmyslu a uviděl tu hrůzu.