Rakouské dráhy objednaly další jednotky Siemens Mireo, na vývoji se podílí i česká pobočka
![Jednotky Siemens Mireo pro ÖBB. Foto: ÖBB](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/01/Design-Cityjet_NV_01_2024-@-OEBB_-Siemens-1.jpg)
Jednotky pro Rakousko jsou širší než pro jiné zákazníky.
Rakouské spolkové dráhy ÖBB objednaly u společnosti Siemens Mobility dodávku dalších třiceti jednotek Siemens Mireo pro příměstskou a regionální dopravu. Počet objednaných jednotek tak stoupl již na stovku.
Nová objednávka je z velké rámcové smlouvy na dodávku až 530 vozidel z roku 2023. Týká se 25 třívozových a 5 čtyřvozových elektrických jednotek.
S postupným nasazením nových vozidel se počítá od roku 2029. Vývoj této jednotky má výraznou českou stopu. „Na vývoji platformy Mireo od počátku aktivně pracují projektanti, vývojáři a konstruktéři z české pobočky Siemens Mobility. Oddělení Engineeringu máme v Praze, Plzni, Brně a Ostravě se zhruba 400 zaměstnanci a má významnou úlohu v rámci Siemens Mobility celosvětově. Jsem velmi rád, že značná část našeho českého týmu je zapojena do projektu pro ÖBB,“ uvedl Roman Kokšal, CEO Siemens Mobility v Česku.
Siemens eviduje dosud 550 prodaných či objednaných jednotek Mireo. Většina je v elektrické verzi, nabízí je ale i jako akutrolejové nebo s pohonem na vodík.
70 nových vlaků pro rakouské dráhy. ÖBB závazně objednaly jednotky Siemens Mireo
Jednotky pro ÖBB budou mít maximální rychlost 160 km/h. Budou technicky uzpůsobeny a schváleny pro provoz kromě Rakouska také v Německu a v Česku. Vozidla jsou vybavena evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS.
Speciálně pro ÖBB byla vozidla navržena širší, než je tomu u dosud dodaných vozidel Mireo. Jsou založena na konceptu samostatných podvozkových vozů. Platforma trakčních jednotek Mireo je tímto obohacena a nabízí jak řešení s Jakobsovými podvozky, tak i řešení s konvenčními podvozky, což zvyšuje její variabilitu a možnost přizpůsobení koncepce vozidla provozním podmínkám a potřebám zákazníka.
Vozidla Mireo používají podvozky typu SF 7500 s vnitřním rámem s cílem ušetření hmotnosti a prostoru, který je využit pro uložení dalších komponent pod vozem. Tím se zlepšují jízdní vlastnosti a cestující mají více místa a lepší pocit v prostoru.