posily_do_teamu

Kamionem, lodí a po kolejích. Do Česka dorazil na testy šestikolák pro Velkou Británii

Lokomotiva Class 99 ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva Class 99 ve Velimi. Foto: VUZ

Do Velimi má dorazit letos i druhá lokomotiva Class 99.

Po více než třech týdnech dorazila do zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního (VUZ) ve Velimi šestinápravová lokomotiva Eurodual 99 001. V Česku ji čeká několik měsíců zkoušek nutných ke schválení.

Lokomotiva dorazila do Česka ze Španělska komplikovanou cestou způsobenou hlavně různými rozchody v Evropě. Ze závodu Stadler Rail ve Valencii ji nejprve přepravil tahač do přístavu, odkud lokomotiva lodí putovala do německých Brém. Odsud již lokomotiva dorazila po kolejích až do Velimi, dopravcem byla společnost RailAdventure.

O příjezdu informoval VUZ na svém účtu na síti X. „Zkušební laboratoř VUZ na lokomotivě provede zkoušky kvazistatické bezpečnosti proti vykolejení,“ uvedla firma.

Stadler posílá ze Španělska na testy do Česka novou šestinápravovou lokomotivu

Šestinápravová lokomotiva je dvouzdrojová, kombinuje pohon na elektřinu a naftu. Do Velimi by měla dorazit letos i druhá již vyrobená lokomotiva stejné řady. Tu ukázal Stadler loni na veletrhu InnoTrans v Berlíně.

Lokomotiva Class 99 ve Velimi. Foto: VUZLokomotiva Class 99 pro Beacon Rail. Foto: StadlerLokomotiva Class 99 pro Beacon Rail. Foto: StadlerLokomotiva Class 99 pro Beacon Rail. Foto: StadlerLokomotiva Class 99 pro Beacon Rail. Foto: StadlerLokomotiva Class 99 pro Beacon Rail. Foto: Stadler

Zákazníkem třiceti lokomotiv je společnost Beacon Rail zabývající se pronájmem kolejových vozidel, jezdit s nimi má nákladní dopravce GB Railfreight.

Jde o lokomotivy označované také jako Eurodual s maximální rychlostí 120 km/h pro tratě elektrifikované napětím 25 kV 50 Hz, jsou vybaveny rovněž výkonným dieselovým motorem.

Lokomotiva je určena pro těžké nákladní vlaky, výkon v elektrické trakci bude mít 6,17 MW, v dieselové 1,79 MW.

Tagy Beacon Rail Class 99 Eurodual GB Railfreight Stadler Rail vúž Výzkumný ústav železniční
60 komentářů