Zdržení s plány na nový Výtoňský most. Ministerstvo ukončilo řízení, SŽ chystá nové oznámení
Novou dokumentaci předloží Správa železnic v březnu.
Necelých osm měsíců po zahájení zjišťovacího řízení na ministerstvu životního prostředí (MŽP) stáhla Správa železnic podanou dokumentaci o vlivu stavby nového Výtoňského mostu přes Vltavu na životní prostředí (EIA).
Vyplývá to z dokumentu v registru EIA. Důvodem ukončení posuzování vlivů na životní prostředí jsou nové skutečnosti, které nebylo do původního oznámení v době jeho předložení možné zapracovat.
Jedná se o konkrétní definování lokality pro umístění historické konstrukce mostu do oblasti Modřan. „V době podání loni v červnu nebylo totiž jisté, že Praha s tímto plánem bude souhlasit,“ uvedl ředitel odboru přípravy staveb Pavel Paidar.
Nové oznámení EIA, včetně vyhodnocení přesunu stávající konstrukce do oblasti Modřan, chce Správa železnic předložit v průběhu měsíce března.
Posouzení vlivu stavby na životní prostředí je jedním z důležitých podkladů pro projednání této ostře sledované stavby. Dlouhodobě se vede spor o její rekonstrukci, či nahrazení novým tříkolejným mostem podle vítězné architektonické studie.
V případě, že MŽP vyhodnotí vliv stavby jako významný, znamená to obvykle posun přípravy o rok až dva z důvodu nutného zpracování podrobnější dokumentace EIA a jejího následného projednání.
Výtoňský most přestěhujeme do Modřan, rozhodli radní. Krok však musí schválit UNESCO
I když stále o budoucnosti mostu není definitivně rozhodnuto, běží přípravy na jeho přesun do Modřan a postavení nového tříkolejného mostu. V lednu Správa železnic vybrala projektanty stavby, tendr vyhrálo sdružení Sudop Praha a TOP CON Servis.
Projekční činnost začne průzkumnými pracemi, samotná stavba mostu by měla podle SŽ probíhat v letech 2026 až 2029. Předpokládané celkové náklady dosahují 3,4 miliardy korun. Současně s novým mostem má vzniknout nová zastávka na Výtoni, která umožní přestup na tramvaj.
Správa železnic vybrala projektanta nového mostu pod Vyšehradem