Další srážce ve Studénce dnes zabránilo ETCS, uvedla SŽ. Systém omezil rychlost blížícího se vlaku

Displej ETCS v lokomotivě. Foto: Zdopravy.czDisplej ETCS v lokomotivě. Foto: Zdopravy.cz

K problému došlo dnes kolem 13:30 poté, co nákladní auto poškodilo při průjezdu závory.

Tisková konference ke zhodnocení prvního měsíce výhradního provozu ETCS měla v pondělí na ministerstvu dopravy důležitou pointu. Z vyšetřování aktuálního incidentu, kdy nákladní automobil vjel do závor v prostoru železničního přejezdu ve Studénce, podle Správy železnic (SŽ) vyplynulo, že přijíždějící vlak zastavil právě systém ETCS. Ten tak pravděpodobně zabránil srážce.

Potvrdil to Vladimír Říha, náměstek Centra techniky a diagnostiky SŽ.

Ve Studénce zřejmě došlo k poruchovému stavu přejezdu. Pravděpodobně k přeražení závory nebo něčemu podobnému. Poruchový stav byl přenesen ETCS do oprávnění k jízdě pro daný vlak. Vlak už byl hodně blízko k přejezdu. Tím pádem šel okamžitě buď do nouzového zastavení, případně povolil pouze rychlost 10 km/h přes přejezd,“ uvedl Říha.

To podle něj limitovalo rychlost vlaku a zabránilo srážce s předmětem na přejezdu.

K problémů došlo dnes kolem 13:30 poté, co nákladní auto poškodilo při průjezdu závory. Řidič nákladní soupravy vjel na kolejiště v době, kdy už svítila červená signalizace a závory začaly klesat. Jedna ze závor se tak zastavila o soupravu.

Svědek události ji pomohl nadzvednout. Nákladní vůz mohl odjet z kolejí,“ popsala ČTK policejní mluvčí Pavla Jirušková. K přejezdu se v té chvíli blížil vlak Leo Express z Bohumína do Prahy.

Dnešní událost znovu potvrdila, jak nebezpečným místem přejezd P 6501 na české železnici je. Jde o stejný přejezd, kde došlo v roce 2015 k tragickému střetnutí pendolina s kamionem.

Další krizová situace na přejezdu ve Studénce. Kamion poškodil závory, strojvedoucí stihl zabrzdit

Tagy ETCS přejezd ve Studénce Správa železnic
95 komentářů