Další krizová situace na přejezdu ve Studénce. Kamion poškodil závory, strojvedoucí stihl zabrzdit
Událost na několik minut zastavila provoz na koridoru.
Na několik minut dnes musela Správa železnic zastavit provoz na koridoru mezi Ostravou a Přerovem ve Studénce. Důvodem bylo poškození přejezdu nákladním autem v době, kdy byl blízko přejezdu vlak Leo Express z Bohumína.
Dnešní událost znovu potvrdila, jak nebezpečným místem přejezd P 6501 na české železnici je. Jde o stejný přejezd, kde došlo v roce 2015 k tragickému střetnutí pendolina s kamionem.
K problémů došlo dnes kolem 13:30 poté, co nákladní auto poškodilo při průjezdu závory. Řidič nákladní soupravy vjel na kolejiště v době, kdy už svítila červená signalizace a závory začaly klesat. Jedna ze závor se tak zastavila o soupravu. „Svědek události ji pomohl nadzvednout. Nákladní vůz mohl odjet z kolejí,“ popsala ČTK policejní mluvčí Pavla Jirušková. K přejezdu se v té chvíli blížil vlak Leo Express z Bohumína do Prahy. Správa železnic kvůli tomu narychlo změnila návěstní znak, aby vlak zastavil.
Další srážce ve Studénce dnes zabránilo ETCS, uvedla SŽ. Systém omezil rychlost blížícího se vlaku
„Strojvedoucí vlaku 1258 těsně projel návěstidlo zakazující jízdu z důvodu náhlé změny návěstního znaku. Ve vlaku bylo přibližně 70 osob a nikdo ve vlaku nebyl zraněn,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík.
Čtyřkolejný přejezd v budoucnosti zmizí. Správa železnic v lednu vybrala sdružení firem Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a IDS – Inženýrské a dopravní stavby Olomouc na stavbu nového podjezdu, který ho nahradí. Práce provedou za 598,5 milionu korun.
O náhradě přejezdu se mluvilo od nehody, přípravu ale zdržoval například problém s výkupy pozemků. Čtyřkolejný přejezd prošel po nehodě úpravami, přesto zde řidiči často porušují pravidla, jak ukázala kamera u přejezdu. I proto vznikne mimoúrovňové křížení.
O 270 milionů levněji. Výstavba podjezdu ve Studénce má zhotovitele