Další krizová situace na přejezdu ve Studénce. Kamion poškodil závory, strojvedoucí stihl zabrzdit
Přejezd ve Studénce. Foto: Matěj Král /mapy.cz

Událost na několik minut zastavila provoz na koridoru.
Událost na několik minut zastavila provoz na koridoru.
Zase ta nešťastná Studénka.. Zde je aspoň správné řešení na dohled, ale co ostatní přejezdy na koridorových tratích? Je jich mnoho a jsou potenciálně velmi nebezpečné. Další velká tragédie je zřejmě jen otázkou času! Pochopte, blba, ignoranta, opilce, nebo narkomana žádné červené světlo, nebo závory nezastaví
návěstidlo zakazující jízdu z důvodu náhlé změny návěstního znaku. …. Rozumím, že fíra z toho měl MÚ projetí návěsti stůj, protože mu ji podhodili ?
„Strojvedoucí vlaku 1258 těsně projel návěstidlo zakazující jízdu z důvodu náhlé změny návěstního znaku
Ne. Náhlá změna návěstního znaku a případně následné projetí se nehodnotí jako MU.
Pokud nedošlo ke zranění ve vlaku nebo škodě na vozidlech.
Uzavřít přejezd pro kamiony. Místo nákladných investic do podjezdů, nadjezdů na každé polní cestě, by se ty miliony daly použít do důležitějších projektů.
Kdyby tento a každý další podobný ignorant přišel na místě o papíry s trvalým zákazem řízení, problém s přejezdem by se pravděpodobně vyřešil sám.
Přitom jsou tam už několik let naistalovány kamery se záznamem. Ale prý nebyl vůbec nikdo postižen. Mělo by být zveřejněno, proč. Obávám se, že důvod, proč tomu tak doposud je (a možná i dál bude), nebude zveřejněn.
Protože by se vyřadilo z provozu 90 % řidičů. To vidím denně – auto, které se rozjede hned po zvednutí závor, ačkoliv světla ještě blikají. Dále kdo z řidičů tlumí světla při čekání u spadlých závor, když je první? Vyprovodím se sám.
Řidič nákladní soupravy vjel na kolejiště v době, kdy už svítila červená signalizace a závory začaly klesat …. Již delší dobu je toto
chování trendy v Polsku …..
To není krizová situace, nýbrž Kvízová situace: Jak dlouho budou úrovňová křížení na koridorových tratích zabezpečená jen šraňkama?
Jak jinak byste je chtel zabezpecovat? Krizema?
Co to zkusit mimoúrovňově? .-)
To není zabezpečení.
To je naopak to nejlepší zabezpečení.
Ono jo. Ale jestli to bude všude za 590 míčů, tak na tohle tahle republika i s důchodama nevydělá…Potřebujeme ještě za 12 let stíhačky, kterých bude půlka dole….
Až začnou bezzubky chodit do práce tak bude na mimoúrovňové křížení i stíhačky.
Pár betonovejch bloků nestojí půl miliardy. Úrovňovej přejezd nemá na koridoru co dělat. Holt to autíčka budou muset objíždět, no…
Celá věc má víc rovin. Především zde jsou čtyřdílné závory, u nichž je (v zahraničí) preferováno sekvenční sklápění (vjezdová závora se sklopí dříve, již po uplynutí předzváněcí, nikoli vyklizovací doby). Tj. zde by se sklopila cca za 17 vteřin namísto za 50, přičemž výjezd zůstává ještě chvíli volný. Ve většině případů by tedy při příjezdu „porušujícího“ řidiče byla vjezdová závora již sklopena, případně umožněn výjezd. Nejmenovaný manažer slíbil doplnění sekvenčního sklápění již před mnoha lety, ale zatím nic, přestože k nehodě pendolina by bývalo vůbec nedošlo a úprava není složitá… Další rovinou je, že např. ve Velké Británii či Německu… Číst vice »
Jenže to všechno předpokládá totální změnu nejen v zabezpečení přejezdů, ale i v úvazcích na ostatní zabezpečovací zařízení. Další věc je, jestli vůbec Němci nechávají hodně frekventované přejezdy, já bych řekl, že spíš ne a nahrazují je mimoúrovňovým křížením. To všechno by stálo možná desítky miliard a navíc by prakticky na těch velmi frekventovaných přejezdech došlo k zastavení silničního provozu. Ta hlavní myšlenka mého příspěvku je, že jednoduché a rychlé řešení neexistuje…
No ale vzít si z toho aspoň to sklopení vjezdové závory hned po predzvanecce by ale nestalo vlastně nic…
Jen pro upřesnění. Má reakce patří ke druhé části příspěvku Pavle. S první částí souhlas..
Ok, Martine, tak jsem to i přijal. Sekvenční sklápění je vcelku technicky jednoduché a nic zvláštního by nestálo (stačí zajít do domečku a každou ze závor nově načasovat, jsou ovládané samostatně). Víc práce by asi dalo papírování s Drážním úřadem.
Strojvedoucí na základě změny návěstního znaku použil RB, ale předpokládám, že by totéž vzápětí udělalo ETCS. I tak palec nahoru!!!
ETCS přesně takto funguje, nečeká až si fira něčeho všimne.
Tady si ale všimnul…..
takže fíra projel na stůj a měl z toho MÚ projetí na stůj ? Protože mu ji podhodili ?
Opravdu to bylo takto?:-) Cituji: „K přejezdu se v té chvíli blížil vlak Leo Express z Bohumína do Prahy. Správa železnic kvůli tomu narychlo změnila návěstní znak, aby vlak zastavil.“
Samozřejmě, celá Správa železnic to zařídila
Správa železnic narychlo nezměnila nic. Jestliže dojde k jakékoli poruše přejezdového zabezpečovacího zařízení, dojde automaticky ka změně návěstního znaku návěstidla před přejezdem z návěsti volno na stůj.
Štamgasti z blízké hospody by si měli dělat fajfky a křížky…
Zavřít přejezd. Ať si ignorantští motoristé jezdí oklikou
A slušní motoristé a obyvatelé okolí, kterým by vzrostl provoz mezi domy?
ti ať si to vyřídí s těmi ignoranty
Ale no tak, vážně chceme uplatňovat kolektivní vinu a nechat lidi si něco navzájem vyřizovat? Tady není divoký západ…
Představa 50 % lidí (a 99 %) šotoušků je přesně taková. Že ten tedy zrovna odpovídá islámskému právu šaría s přehledem ignorují. Hodně štěstí u voleb.
I kdeže. Prokletá je ta trať. Přitahuje bludné Poláky, dochází na ní k bouračkám, padají na ní mosty… Zrušit, vytrhat koleje, včera bylo pozdě!
Jak se vám líbí vaše absurdní logika, aplikovaná obráceně?
Jj zavřít přejezd a vytrvat koleje….
Správně, míň vlaků, míň mrtvých!
Jako by to tam přitahovalo blbce.
Správa železnic kvůli tomu narychlo změnila návěstní znak, aby vlak zastavil. = Kamion prorazil závoru a tím vznikla porucha a návěstidlo se automatickou funkcí bez lidského zásahu přestaví na stůj a zastaví provoz přes přejezd.
Kamion byl před příjezdem vlaku mimo koleje, ke střetu by tentokrát naštěstí nedošlo.
Asi tak jak píšete, ale obvykle se návěstidlo postaví na volno až po uzavření přejezdu. Pak když někdo zlomí závoru a poruší celistvost tak dojde budto k nouzovému stavu na přejezdu (závory nejsou bezpečná signalizace na rozdíl od světel tam to jde do nouze při prvním přerušeným vláknu a do poruchy při přerušení náhradního).
Někdy taky toto dělají cyklisté co nechtějí čekat a nadzvedají závory (to pak zabezpečováci je zespoda potřou vazelínou a to je pak zděšení).
Ale prd leda. Dnes už na drtivé většině přejezdů návěstidlo dovoluje jízdu, když je přejezd v bezporuchovém, nikoliv ve výstražném stavu. Výstražný stav na přejezdu vyvolá svojí jízdou blížící se vlak. Není to tak pouze ve stanicích a v případě, že se vlak nachází v přibližovacím úseku přejezdu ještě před rozsvícením povolujícího znaku na návěstidle. V případě, že dojde k poruchovému stavu na přejezdu, dojde automaticky k představení návěstidel, která jsou na činnost přejezdu vázána na stůj.Teď jsem to hodně zjednodušil, aby mě někdo úplně nebral za slovo.
Ono to má několik různých případů, které mají různý výsledek. Ale v první řadě běžně když stojíte na nástupišti vidíte návěstidlo na volno dlouho předtím než pojede vlak a přejezd může být klidně hned za ním. Váš případ vznikne v případě, že vlak je blíž k přejezdu, má na stůj a přejel už detekční bod a tím běží čas k uzavření a po uběhnutí se přepne na volno. K poruchám: Závora nedojde v určeném čase do koncové polohy = porucha Závora dojde do koncové polohy a je později nadzvednuta = nouze Závora dojde do koncové polohy a je uražena =… Číst vice »
Kdyby tenhle naprosto neschopný stát trochu pracoval, je tam už dávno podjezd/nadjezd
A co kdyby prostě řidiči dodržovali pravidla ? Ale ono je lehčí nadávat na stát.
No pardon, ale stavět 10 let jeden nadjezd, to je smutné kino.
Kdyby řidiči dodržovali předpisy, tak se žádný nadjezd stavět nemusí a ušetřené peníze se mohou použít na smysluplnější investice do infrastruktury.
Kdyby všichni lidé dodržovali zákony, morální pravidla a obecně se nechovali jak prasata, nebylo by třeba policie, soudů a nakonec vlastně ani těch zákonů…
Neumíte číst? Tvrdím, že stavět blbej nadjezd 10 let je smutné kino. Nebo myslíte že ne? Dosaďte si tam co chcete, můžeme 10 let stavět třeba školku, nebo trafiku. Prostě je to bída s nouzí, neschopnost našeho národa něco normálně budovat.
„přesto zde řidiči často porušují pravidla, jak ukázala kamera u přejezdu“
Mě by hrozně zajímalo, jestli za to dostávají nějaký postih (ideálně sebrat řidičák, pokud neumíš použít přejezd podle pravidel) anebo je tam ta kamera jen pro srandu králíkům. Kdyby ty postihy za něco stály a medializovaly se, tak to podle mě bude účinnější než jen závora a blikající světlo.
Odhaduji to na tu srandu. Bude to stejně účinné jako strach řidičů přetížených kamionů.
Nějak mi v článku chybí informace, kolik řidičů bylo penalizováno za porušení pravidel pod kamerou. 🤷♂️
Trochu se v tom ztrácím.
Takže vjel tam v době, kdy to bylo dovoleno, ale zasekl se tam tak dlouho, že nestihl vyklidit ani během předzváněcí doby a chytnul až závory?
Nebo poškodil závoru jen tak, během doby, kdy byl přejezd volný. Přejezd proto začal indikovat poruchu dispečerovi a ten tam hodil stůj?
A teda asi i buďme rádi za ETCS, protože pokud tam bylo stůj na poslední chvíli a nečekaně, tak díky ztrátě MA začal brzdit ihned.
Dávám tomu, že vjel na červenou. Přejezd v době poruchy nemohl být volný jinak by vlak bezpečně zastavil před návěstidlem s návěstí stůj a nikoliv kousek od přejezdu.
Jj, ani po přečtení článku moc nevím, co se tam asi stalo…
Normálně tam vjel když mohl. Pak nevím proč se sekl nebo zdržel, pak poškodil závoru a ne dispečer, ale vazby přejezd-návěstidlo zafungovaly.
Takto to funguje i bez ETCS.
Jen obvykle návěst na volno se postaví až po zavření přejezdu, takže by fira vubec neměl projet.
Tady ale mohl být kamion na přejezdu ten se uzavřel návěstidlo šlo na volno a až když zlomil závoru a tím přeušil hlidání celistvosti (ta je povinná od rychlosti 120 jinde být nemusí) spadlo návěstidlo, proto vlak projel.
Prosím vás. Nešiřte tady nesmysly o tom jak se napřed musí zavřít přejezd a teprve potom postavit návěstidlo. Není to pravda!
Nevykládejte nesmysly. Návěstidlo na autobloku (i stanici lze do autobloku zapojit. A přejezd se uvede do výstrahy až jízdou vlaku (vstup do přibližovacího úseku přejezdu).
Normálně postavená vlaková cesta, vlak vjede do KO, vypne pozitivku dalším obvodu sepne vyklízení a přejezd se zavírá. Je dost přejezdů takto ovládaných v blízkosti stanic i ve stanicích.
Pozitiva se vypíná současně s vyvoláním výstrahy. Zapíná se až po uvolnění vzdalovacího úseku. Nemusí tam být nutně kolejové obvody, nově se používají počítače náprav (ty odfiltrují přerušení kolejového obvodu vlivem lomu koleje).
OK, novější článek všechny mé dotazy zodpověděl 👍
Náklaďák vjel už na červenou, trefila ho závora, on projel. PZZ indikovalo poruchu, TZZ zrušilo povolení k pohybu skrze ETCS.
Takže abyszte se neztratil: Kamion vjel na přejezd v době, kdy už byla signalizována výstraha. Závory padají dolů později o dobu, která má umožnit včas opustit přejezd
Jsem z toho tak trochu zmatený. Kamion vjel na přejezd v době, kdy ještě mohl. Ok dobrý. Jak ale proboha mohl poškodit závoru? To se ten přejezd přepl do turborežimu a sotva začala výstraha, tak šly závory dolů?
Už jsem to vysvětloval výše: Kamion musel vjet na přejezd v době, kdy už byla dávána výstraha. Závory padají dolů až po uplynutí stanovené doby, aby ti, co vjeli na přejezd kdy výstraha začala, aby mohl přejezd uvolnit. Tu ovlivňuje šířka přejezdu, rychlost nejpomalejšího silničního vozidla a rychlost nejrychlejšího vlaku.