Praha začne soutěžit autobusové dopravce, podmínkou budou lepší vozidla
Autobusoví dopravci, kteří provozují dopravu na území hlavního města Prahy některé linky, budou muset v příštích měsících obhájit své smlouvy
Autobusoví dopravci, kteří provozují dopravu na území hlavního města Prahy některé linky, budou muset v příštích měsících obhájit své smlouvy ve veřejné soutěži. Praha chystá soutěž na jejich provoz. U linek zajišťovaných Dopravním podnikem hl. města Prahy (DPP) a na trasách příměstských linek ze Středočeského kraje počítá Praha s přímým zadáním na pět let. Dopravci ale musí zlepšit kvalitu vozů.
„Na městské linky soukromých dopravců budou v dohledné době vyhlášena výběrová řízení s předpokládaným termínem zahájení provozu nově vysoutěžených dopravců od roku 2020 se smlouvami na 10 let,“ potvrdil mluvčí Ropidu Filip Drápal.
Podle něj se budou soutěžit jednotlivé logické svazky linek s různým počtem autobusů tak, aby se mohli soutěží zúčastnit malí i větší dopravci. Hlavní smlouvu na autobusy, které provozuje Dopravní podnik hl. Města Prahy (DPP), Praha prodlouží o pět let, stejně tak dojde k prodloužení u příměstských a regionálních linek PID o pět let.
Hlavní změnou pro cestující budou hlavně přísnější standardy kvality. „Pro všechny nové i prodloužené smlouvy již budou platit nové, přísnější standardy kvality, které znamenají pro nově nakupované autobusy například povinnou nízkopodlažnost, celovozovou klimatizaci, více informačních obrazovek i tlačítek STOP nebo jednotný vzhled exteriéru i interiéru vozidel,“ řekl Drápal. Současně budou znamenat i přísnější pravidla pro stáří vozového parku, ale i přísnější kontroly dodržování standardů kvality i přísnější sankce.
Soutěž by se týkala zhruba 9 milionů kilometru ročně, DPP pro Prahu ročně autobusy odjezdí 63 milionů kilometrů.