regio-vlak

Další velká soutěž na elektrizaci Vláry. SŽ hledá projektanty na modernizaci 22 kilometrů

Stanice Nemotice na Vlárské dráze. Foto: Správa železnicStanice Nemotice na Vlárské dráze. Foto: Správa železnic

Vlaky mezi Nesovicemi a Kyjovem mají zrychlit na 120 km/h.

Správa železnic vypsala zatím největší soutěž na modernizaci takzvané Vlárské dráhy, tedy dosud neelektrizované trati z Brna do Veselí nad Moravou a dál na slovenské hranice do Bylnice a do Vlárského průsmyku.

Po nedávno zasmluvněné zakázce na úpravy úseku z Blažovic do Nesovic hledá v soutěži s odhadovanou cenou 162 milionů korun projektanty, kteří připraví modernizaci a elektrizaci úseku z Nesovic do Kyjova.

Elektrizace části Vláry má projektanty. Stavba nabrala zpoždění přes čtyři roky

Rekonstrukce dvoukolejné trati povede ve stávající stopě bez přeložek, má dojít ke zvýšení rychlosti z 80 na 120 km/h. Zásadní proměnou má projít stanice Nemotice, v obvodu vznikne zastávka pro zkrácení docházkové vzdálenosti z obce. Na všech zastávkách se zřídí vnější nástupiště s délkou 170 metrů a výškou nástupní hrany 550 mm nad kolejí.

Koleje jsou navrženy jako bezstykové, součástí plánů je i zrušení dvou přejezdů. Zásadní změnou bude elektrizace trati na střídavou trakční soustavu.

Podle aktuálních plánů Správy železnic v informačním letáku by mělo dojít k zahájení stavby v roce 2027. Na stavbu pak má navázat ještě modernizace stanice Kyjov a úseku z Kyjova do Veselí nad Moravou.

Úsek Nesovice - Kyjov. Foto: Správa železnic
Tagy Nesovice - Kyjov Správa železnic trať 340 Brno - Veselí nad Moravou Vlárská dráha
29 komentářů